Ik heb een aantal netwerkkaarten, bij allemaal zit een poort achterop, die verdomd veel op een joystick poort lijkt. Iemand enig idee wat ik er mee kan doen?
* Bezulba pakt ff networking essentials erbij..
tis een thicknet network connecction.. word weinig gebruikt en het is zeker geen gameport
als je er nl een joystick op aansluit gaat het goed fout
tis een thicknet network connecction.. word weinig gebruikt en het is zeker geen gameport
blup
Dat is voor thick ethernet.... Heeeeel erug oud.
Hmmm lekker opgelet, is al gepost
Hmmm lekker opgelet, is al gepost
tokenring is wat anders.. dat is nl een netwerk dat in een loop gaat.. bietje zoals bnc
blup
Verwijderd
Das voor thicknet of AUI. Kan je bijv een transceiver aanknopen die weer op gewoon coax/thinnet gaat..
Oh ennuh sluit geen AUI-kabel op je echte gameport aan, want dan fry je je pc, trust me. hehe vriend van me ooit eens gedaan way back in the days. Wat stinkt brandend metaal zeg. En't werd goed donker in huis :]
Oh ennuh sluit geen AUI-kabel op je echte gameport aan, want dan fry je je pc, trust me. hehe vriend van me ooit eens gedaan way back in the days. Wat stinkt brandend metaal zeg. En't werd goed donker in huis :]
Die 'gamepoort' is een AUI-aansluiting, inderdaad bedoeld voor ThickEthernet (tuinslang). Echter, met een TPAU-converter is het mogelijk om UTP hierin te prikken. Klinkt goed, maar is wel duur: zo'n TPAU-tje kost tegen de 200 piek.
Moraal van het verhaal: die 'gamepoort' is useless.
Moraal van het verhaal: die 'gamepoort' is useless.
... en oranje! :P
Niet luisteren naar al deze mensen, gewoon joystick er in, drivers installerewn en spelen maar.
:):P:9
:):P:9
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Deze connector, lijkend op een DB15, maar dan meestal met een schuif- i.p.v. schroef-beveiliging, is inderdaad een AUI-connector voor ThickWire/10Base-5.
Als je die op een ThinWire/10Base-2 of UTP/10Base-T netwerk wil aansluiten kun je voor dik 5 tientjes een mini-transceiver kopen (Inmac had ze), of voor nog minder 2e hands.
TokenRing gebruikt een DB9-connector (en daarvan alleen de buitenste 4 pinnetjes).
Als je die op een ThinWire/10Base-2 of UTP/10Base-T netwerk wil aansluiten kun je voor dik 5 tientjes een mini-transceiver kopen (Inmac had ze), of voor nog minder 2e hands.
TokenRing gebruikt een DB9-connector (en daarvan alleen de buitenste 4 pinnetjes).
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Pagina: 1