Zojuist kreeg ik rooksignalen uit een pata harde schijf.
Het is een seagate barracuda 7200.10
400Gbytes
ST3400620A
p/n 9BJ044-305
Firmware 3.AAE
Date code 07316
Site code WU
Print nummer 100406534 F 3730A896
De rooksignalen kwamen van twee componenten van de print.
Op http://www.donordrives.co...406534-f-ide-3-5-pcb.html staat de print.
Ik mis het onderdeel dat boven de twee rechtse aansluitingen zit van de voedingsconnector. Dit schijnt een soort voedingspiek onderdrukker te zijn. Print/harde schijf werkt waarschijnlijk ook zonder.
IC 8-pins dat daar recht boven zit heeft echter ook een vreemde bult.
Nu ben ik een redelijke knutselaar en ik wil proberen dit ic te vervangen zodat ik nog wat data kan redden van de schijf.
Heeft iemand deze schijf of vergelijkbaar en kan mij vertellen wat de componenten zijn ?
Of heeft iemand dezelfde identieke schijf en wil die print even uitlenen... ?
Enige doel is om data te redden. Is niet essentieel maar het zou wel makkelijk zijn als ik de data kan redden.
En je bent natuurlijk tweaker
Het is een seagate barracuda 7200.10
400Gbytes
ST3400620A
p/n 9BJ044-305
Firmware 3.AAE
Date code 07316
Site code WU
Print nummer 100406534 F 3730A896
De rooksignalen kwamen van twee componenten van de print.
Op http://www.donordrives.co...406534-f-ide-3-5-pcb.html staat de print.
Ik mis het onderdeel dat boven de twee rechtse aansluitingen zit van de voedingsconnector. Dit schijnt een soort voedingspiek onderdrukker te zijn. Print/harde schijf werkt waarschijnlijk ook zonder.
IC 8-pins dat daar recht boven zit heeft echter ook een vreemde bult.
Nu ben ik een redelijke knutselaar en ik wil proberen dit ic te vervangen zodat ik nog wat data kan redden van de schijf.
Heeft iemand deze schijf of vergelijkbaar en kan mij vertellen wat de componenten zijn ?
Of heeft iemand dezelfde identieke schijf en wil die print even uitlenen... ?
Enige doel is om data te redden. Is niet essentieel maar het zou wel makkelijk zijn als ik de data kan redden.
En je bent natuurlijk tweaker
Niels en Lieke in the house