Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-07 22:18
Beste mede tweakers,

Meestal ben ik er best snel uit om een "aardige" keuze te maken voor een laptop.
Maar helaas zit ik toch in dubio wat ik nou zou doen.
Aangezien mijn huidige laptop de geest heeft gegeven, moet ik dus "snel" iets anders.

Ik studeer aan de TU delft (maritieme techniek), de TU raad voor onze studie een extreem zware laptop aan:
HP 8570w
Echter, heb altijd (4jaar) een eigen laptop gebruikt, met een full-hd scherm. Hier is de grafische kaart nooit echt gebruikt maar had ik wel altijd mijn ramgeheugen vol zitten.

Spec's oude laptop:
T9300
4gb ram
17 inch 1920*1200:) (mooi was die tijd)
128gb samsung 830
8600M gt
(voor extra's het was ooit een acer Aspire 7720G 602G50MN)
De specificaties hoeven dit dus ook niet meer te zijn dan dit.

Waar gaan we de laptop voor gebruiken:
- Excel voor gevorderden
- Fijne verslagen >10mb
- Beetje cad tekenen (dit werkte prima op de 8600m gt)
- 2e scherm 2560*1440 (kijk graag film op dit scherm)

Welke specificaties zat ik aan te denken:
- 8gb ram
- Hardeschijf (de kleinste/goedkoopste oid, maakt niet uit mijn samsung gaat er terug in)
- Full HD scherm (of 1200, maar daar gaat het budget niet toe rijken)

Verder:
Hij moet goedkoop zijn, eenvoudig, no nonsense.
Was altijd al weg van de Asus N56 series, maar voor dat geld zou ik toch die HP van de TU nemen.
budget: €750

Tja, en daar vallen er heel veel af.

Welke laptops zit ik tussen te twijfelen.
Xnotebook Shockwave IV15 (same as BTO 15CL13)
-B960 / 640m GT / Full HD mat scherm / 8gb ram/ 120GB Adata SSD/ wifi 300N+BT €706
Dell Inspiron 15R SE €798,49*
* Het zal een zakelijke aankoop zijn, dus vandaar de wat hogere prijs bij Dell

Nu heeft de Dell wel een i5, maar ik ga deze toch niet gebruiken.

Nu weet ik dat er kortingscodes zijn voor de Dell, heb het topic al enigsinds doorgenomen maar komt er nou niet echt uit wat voor deze dell de beste combo is.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, sta ook open voor andere laptops dan eerder genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

leon1989 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 22:02:
Xnotebook Shockwave IV15 (same as BTO 15CL13)
-B960 / 640m GT / Full HD mat scherm / 8gb ram/ 120GB Adata SSD/ wifi 300N+BT €706
Dat is een clevo. En clevo levert al sinds jaar en dag de meest waardeloze overprijsde junk die je kan kopen. Niet dat de inspiron zo geweldig is, maar wel een stuk beter. Je vergeet ook de windows licentie.
Nu weet ik dat er kortingscodes zijn voor de Dell, heb het topic al enigsinds doorgenomen maar komt er nou niet echt uit wat voor deze dell de beste combo is.
Met truuks kom je op moment van spreken op € 682 uit. Wat vorige week €620 was. Wellicht wil je even wachten op kortingsbonnen.
- 2e scherm 2560*1440 (kijk graag film op dit scherm)
Dat kan je op je buik schrijven met dit budget. Je kan alleen 1440p aansturen met displayport. Welke laptop onder de €1000 heeft er displayport? Iemand? Ja, een 2e hands XPS 15 en de elitebook. Maar daarmee houd het grootste deel van het aanbod wel op. Een derde mogelijkheid is een dell latitude van marktplaats met een docking station erbij: het goedkoopste dock (€50 2e-hands?) heeft displayport.

In tegenstelling tot wat veel bronnen melden is het niet mogelijk om iets hogers dan 1200p uit te sturen over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-07 22:18
Anoniem: 303530 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:41:
Met truuks kom je op moment van spreken op € 682 uit. Wat vorige week €620 was. Wellicht wil je even wachten op kortingsbonnen.
Denk dat ik nog wel heel even wacht dan, mede door:
Anoniem: 303530 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:41:
[...]

Dat kan je op je buik schrijven met dit budget. Je kan alleen 1440p aansturen met displayport. Welke laptop onder de €1000 heeft er displayport? Iemand? Ja, een 2e hands XPS 15 en de elitebook. Maar daarmee houd het grootste deel van het aanbod wel op. Een derde mogelijkheid is een dell latitude van marktplaats met een docking station erbij: het goedkoopste dock (€50 2e-hands?) heeft displayport.

In tegenstelling tot wat veel bronnen melden is het niet mogelijk om iets hogers dan 1200p uit te sturen over HDMI.
zit er dan heel erg over te twijfelen om toch niet even door te sparen en die HP van de TU te nemen.
Moet alleen nog even kijken hoe het budget gat gedicht kan worden,

bedankt voor de informatie, keuze wordt heel waarschijnlijk de Dell.
p.s. zou je nog even kunnen melden welke "truuks" je heb uitgevoerd voor die prijs op de Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-07 14:53
Deze trucs. EPP en kortingsbonnen van Dell zelf (kortingsbonnen zijn er op dit moment niet, maar veranderen elke week), en bestellen via shopkorting welke een bepaald bedrag terug stort op jouw rekening.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.