Audio / Studio / Game PC 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476243

Topicstarter
Dag luitjes! Sorry dat ik jullie lastig val met mijn vraag maar hij is gelukkig redelijk simpel! Ik heb al deze mooie spulletjes bij elkaar gezocht en grotendeels gebaseerd op de September BBG. Nou heb ik een vraag voor jullie: gaat dit werken? Ik heb alles al redelijk zorgvuldig gecontroleerd en gezocht of er compatibiliteit issues/etc. zijn, maar aangezien ik nog enigszins een leek ben heb ik misschien wat over het hoofd gezien. Zou het jammer vinden als ik die 500 euro spendeer om er vervolgens achter te komen dat het niet werk.

Als mensen tips hebben voor een betere setup dan laat het ook weten! Ik ga er vooral audio editing meedoen en dus veel "VST"s draaien dan ook ( Voor de audio-leken, dat zijn kleine virtuele machinetjes die audio-apparatuur nadoen. Ofwel ik heb veel RAM nodig vandaar mijn keuze voor 16G geheugen) Wat ook belangerijk is voor opnemen/editen is dat het systeem betrouwbaar is. Een crash in het midden van een gouden take is erg frustrerend! Ik ga waarschijnlijk dan ook niet OC-en vanwege dit. Verder wil ik ook een beetje kunnen gamen maar als Starcraft II er een beetje leuk uitziet ben ik al tevreden dus hier ligt de nadruk niet. En als laatste ben ik ook een progameerdert maar ik denk dat de processor alle troep die ik knutsel zeker aan kan.

tl;dr: Zal dit systeem werken?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 69,45€ 69,45
1Sweex 3 + 1 Poort FireWire Card€ 4,65€ 4,65
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 54,91€ 54,91
1Samsung Syncmaster S22B350H Zwart€ 126,-€ 126,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,-€ 15,-
1Gigabyte GZ-P5 Plus€ 25,59€ 25,59
1Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5€ 115,92€ 115,92
1Antec VP350P€ 34,40€ 34,40
2Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 18,45€ 36,90
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 83,70€ 83,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 566,52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 22:04
2x4gig is wat mij betreft toch echt 8 gig, geen 16
4 gig dual channel betekend 2 reepjes van 2 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ramonlambal schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:53:
2x4gig is wat mij betreft toch echt 8 gig, geen 16
4 gig dual channel betekend 2 reepjes van 2 gig
Dank u! Ik dacht dat het 2 reepjes van 4 gig waren. Dan moet ik even kijken of ik die vervang met 16 gig ofdat ik deze erin houd. Lijkt de rest wel te kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:35
Ik zou als ik jou was voor de zekerheid een wat sterkere voeding nemen. Deze houdt het wel maar ook net denk ik.

Corsair Builder CX430 V2, is net 5 euro meer.

8GB geheugen is al erg veel, zal nog goed even onderzoek naar doen of je echt meer geld wilt uitgeven daaraan, Anders nu gewoon een 8GB dual channel kit kopen en misschien later nog toevoegen als het echt nodig blijkt te zijn.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheUninvited schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:25:
Ik zou als ik jou was voor de zekerheid een wat sterkere voeding nemen. Deze houdt het wel maar ook net denk ik.

Corsair Builder CX430 V2, is net 5 euro meer.

8GB geheugen is al erg veel, zal nog goed even onderzoek naar doen of je echt meer geld wilt uitgeven daaraan, Anders nu gewoon een 8GB dual channel kit kopen en misschien later nog toevoegen als het echt nodig blijkt te zijn.

Mvg.
Die Corsair is denk ik beter voor die 5 euro meer. Komt ook met een jaar garantie meer, dus dat is ook beter. 16 gig is misschien wel enigszins overdreven dus ik heb gekozen om voor 12 gig te gaan. 8 gig lijkt me toch echt te weinig. Om maar een voorbeeld te geven, mijn drum VST alleen al gebruikt 500mb geheugen. Ik gebruik ook af en toe orkesten en dergelijken en dan heb je ook een heeeeele hoop "samples" in je geheugen (Van elk instrument in je orkest elke noot in .wav formaat in je geheugen) dus dat vreet wel redelijk geheugen. Ik kan waarschijnlijk alles wat nu op de markt is welk comfortabel draaien en combineren met 8 gig maar ik verwacht dat er in de toekomst alleen maar geheugen-intensievere VSTs gaan komen dus ik koop dan liever alvast die 12 gig zodat ik met de tijd mee kan.

Heel erg bedankt voor de reacties al! Maar om nog even terug te komen op de vraag in OP; Gaat dit werken? Jullie tips zijn waardevol maar ik heb nog steeds niet echt kunnen opmaken of mijn bij elkaar geraapte hoop onderdelen samen zal functioneren als een PC.

Edit, dit is de bijgewerkte bouw:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 69,45€ 69,45
1Sweex 3 + 1 Poort FireWire Card€ 4,65€ 4,65
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 54,91€ 54,91
1Samsung Syncmaster S22B350H Zwart€ 129,-€ 129,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,82€ 14,82
1Gigabyte GZ-P5 Plus€ 25,59€ 25,59
1Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5€ 115,92€ 115,92
1Corsair Builder CX430 V2€ 39,59€ 39,59
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 18,45€ 18,45
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 31,01€ 31,01
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 83,70€ 83,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 587,09

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 476243 op 02-10-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik zou het geheugen dan vervangen door 2x pricewatch: Corsair CMV8GX3M2A1333C9 dan heb je in totaal 4 modules van 4gb, kom je samen op 16gb. Kost je 15 euro meer maar dan heb je ook wat.

Hoewel het (ook voor mij) lastig is om het gevoel te laten varen kunnen tegenwoordig alle onderdelen gewoon met elkaar overweg zolang ze compatible zijn met elkaar, dus het gaat zeker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

16GB zou ik pakken in dit geval ja. En ik raad juist altijd mensen af om voor veel meer dan 8GB te gaan, maar juist voor audio werk kom je nog wel eens niet zo lekker uit met minder.

Of ik hetzelfde systeem zou kiezen weet ik niet...

Die Gigabyte behuizing is trouwens wel mooi, maar niet zeer stevig en ook niet echt stil. Nou weet ik niet of je veel met "zachte" compositie doet, of dat het gewoon de hele tijd blazen over de monitoren is, maar in het eerste geval is een nette stille kast wel zo prettig.

500GB is trouwens wellicht wat krap voor deze machine, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik zou niet graag al mijn beatport aankopen kwijtraken. Een 2e schijf gewoon puur als dagelijkse backup optie zou ik niet verzaken. Mits je natuurlijk al een mooie externe NAS hebt oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cronax en DJUnicron ik ga toch voor de 16 gig denk ik ja, het systeem wordt zo beetje voor beetje wel steeds duurder. Ik heb een mooi extern NAS systeem voor backups etc. Maak er op het moment geen intensief gebruik van maar dan inderdaad denk ik wel handig om te gebruiken!

Ik zit nou alleen nog met schijtwindows 7. Vind 85 euro een beetje erg overdreven duur. Toch aan het twijfelen om voor Ubuntu te gaan maar dan valt het hele game gedeelte een beetje in het water. Iemand ideeën hoe ik goedkoop aan Windows 7 kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

Anoniem: 476243 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:02:
Cronax en DJUnicron ik ga toch voor de 16 gig denk ik ja, het systeem wordt zo beetje voor beetje wel steeds duurder. Ik heb een mooi extern NAS systeem voor backups etc. Maak er op het moment geen intensief gebruik van maar dan inderdaad denk ik wel handig om te gebruiken!

Ik zit nou alleen nog met schijtwindows 7. Vind 85 euro een beetje erg overdreven duur. Toch aan het twijfelen om voor Ubuntu te gaan maar dan valt het hele game gedeelte een beetje in het water. Iemand ideeën hoe ik goedkoop aan Windows 7 kom?
Iemand in het hoger onderwijs in je kennissenkring? Best een kans dat je dan via Surfspot of een ander bedrijfsplan aan een licentie kan komen voor weinig.

Hoezo heb je nog altijd geen Win 7 dan? Voorheen altijd xp / Vista gedraaid?

Als je je tools op Ubuntu /Linux kan draaien, tja, go for it zou ik zeggen. Als je Vista hebt, kan je die net zo goed gebruiken voor games, met alle updates is het vrijwel identiek, op het werkgeheugen gebruik na. En laat dat nou net geen issue zijn met zo'n sloot geheugen.

Kwa computers aanschaffen: Goedkoop is vaak op den duur duurkoop, upgraden is altijd wat jammerlijk, mits je met een hele goede deal bent ingestapt. Je kunt natuurlijk altijd even kijken of iemand wat hardware 2e hands heeft liggen. Zo ken ik nog iemand die een Phenom II 945 + bord + Mugen 2 in de verkoop had. Alleen een voeding zou ik niet snel 2e hands kopen, maar verder kan het na testen nooit zo'n kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
djunicron schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:16:
[...]

Iemand in het hoger onderwijs in je kennissenkring? Best een kans dat je dan via Surfspot of een ander bedrijfsplan aan een licentie kan komen voor weinig.

Hoezo heb je nog altijd geen Win 7 dan? Voorheen altijd xp / Vista gedraaid?

Als je je tools op Ubuntu /Linux kan draaien, tja, go for it zou ik zeggen. Als je Vista hebt, kan je die net zo goed gebruiken voor games, met alle updates is het vrijwel identiek, op het werkgeheugen gebruik na. En laat dat nou net geen issue zijn met zo'n sloot geheugen.

Kwa computers aanschaffen: Goedkoop is vaak op den duur duurkoop, upgraden is altijd wat jammerlijk, mits je met een hele goede deal bent ingestapt. Je kunt natuurlijk altijd even kijken of iemand wat hardware 2e hands heeft liggen. Zo ken ik nog iemand die een Phenom II 945 + bord + Mugen 2 in de verkoop had. Alleen een voeding zou ik niet snel 2e hands kopen, maar verder kan het na testen nooit zo'n kwaad.
Ik heb op het moment wel Windows 7 op mijn laptop staan maar dat stond er al op toen ik hem kreeg. Had al gekeken voor een studentlicentie op surfspot.net oid maar daar was het 50 euro voor een upgrade waar je eerst een geldige Windows licentie voor nodig had. Ik wilde daarna bij surfspot mijn status van student in leraar veranderen omdat ik ook assisteer in het geven van les op de universiteit maar dat wilde Surfspot niet hebben. Scheelt een lerarenlicentie in prijs met studentenlicentie?
Pagina: 1