Dag luitjes! Sorry dat ik jullie lastig val met mijn vraag maar hij is gelukkig redelijk simpel! Ik heb al deze mooie spulletjes bij elkaar gezocht en grotendeels gebaseerd op de September BBG. Nou heb ik een vraag voor jullie: gaat dit werken? Ik heb alles al redelijk zorgvuldig gecontroleerd en gezocht of er compatibiliteit issues/etc. zijn, maar aangezien ik nog enigszins een leek ben heb ik misschien wat over het hoofd gezien. Zou het jammer vinden als ik die 500 euro spendeer om er vervolgens achter te komen dat het niet werk.
Als mensen tips hebben voor een betere setup dan laat het ook weten! Ik ga er vooral audio editing meedoen en dus veel "VST"s draaien dan ook ( Voor de audio-leken, dat zijn kleine virtuele machinetjes die audio-apparatuur nadoen. Ofwel ik heb veel RAM nodig vandaar mijn keuze voor 16G geheugen) Wat ook belangerijk is voor opnemen/editen is dat het systeem betrouwbaar is. Een crash in het midden van een gouden take is erg frustrerend! Ik ga waarschijnlijk dan ook niet OC-en vanwege dit. Verder wil ik ook een beetje kunnen gamen maar als Starcraft II er een beetje leuk uitziet ben ik al tevreden dus hier ligt de nadruk niet. En als laatste ben ik ook een progameerdert maar ik denk dat de processor alle troep die ik knutsel zeker aan kan.
tl;dr: Zal dit systeem werken?
Als mensen tips hebben voor een betere setup dan laat het ook weten! Ik ga er vooral audio editing meedoen en dus veel "VST"s draaien dan ook ( Voor de audio-leken, dat zijn kleine virtuele machinetjes die audio-apparatuur nadoen. Ofwel ik heb veel RAM nodig vandaar mijn keuze voor 16G geheugen) Wat ook belangerijk is voor opnemen/editen is dat het systeem betrouwbaar is. Een crash in het midden van een gouden take is erg frustrerend! Ik ga waarschijnlijk dan ook niet OC-en vanwege dit. Verder wil ik ook een beetje kunnen gamen maar als Starcraft II er een beetje leuk uitziet ben ik al tevreden dus hier ligt de nadruk niet. En als laatste ben ik ook een progameerdert maar ik denk dat de processor alle troep die ik knutsel zeker aan kan.
tl;dr: Zal dit systeem werken?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asrock 970 Extreme3 | € 69,45 | € 69,45 |
1 | Sweex 3 + 1 Poort FireWire Card | € 4,65 | € 4,65 |
1 | Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB | € 54,91 | € 54,91 |
1 | Samsung Syncmaster S22B350H Zwart | € 126,- | € 126,- |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,- | € 15,- |
1 | Gigabyte GZ-P5 Plus | € 25,59 | € 25,59 |
1 | Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5 | € 115,92 | € 115,92 |
1 | Antec VP350P | € 34,40 | € 34,40 |
2 | Corsair CMV4GX3M2A1333C9 | € 18,45 | € 36,90 |
1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 83,70 | € 83,70 |