Beste Tweakers,
Ik kwam er onlangs achter dat mijn Crucial M4 128GB SSD niet de snelheden haalt die hij behoort te halen.
Met AS-SSD kwam ik erachter dat mijn bios niet goed ingesteld stond. Dit had ik voorheen zelf wel goed gedaan, maar nadat mijn moederbord kapot was gegaan en ik met garantie een nieuwe had gekregen, zijn ze bij Mycom vergeten om deze weer in de goede stand te zetten.
Zonder AHCI haalde ik (afgerond):
Seq. Read: 184 MB/s --- Seq. Write: 128 MB/s
4K Read: 20 MB/s --- 4k Write: 56 MB/s
Nadat ik erachter kwam dat AHCI niet aan stond, deze aangezet en toen haalde ik (afgerond):
Seq. Read: 255 MB/s --- Seq. Write: 171 MB/s
4K Read: 18 MB/s --- 4k Write: 44 MB/s
Ik heb een SATA 600 moederbord, namelijk: Asus M4A88TD-M-USB3
En ik heb mijn SSD ook aangesloten op een SATA 600 poort.
Ik heb nog eens gekeken naar wat benchmarks van anderen met deze SSD en ik zou toch snelheden moeten halen die bijna twee keer zo hoog zouden moeten zijn? Waar gaat het fout?
Edit: Ik had deze in het grote SSD topic willen plaatsen, foutje!
Ik kwam er onlangs achter dat mijn Crucial M4 128GB SSD niet de snelheden haalt die hij behoort te halen.
Met AS-SSD kwam ik erachter dat mijn bios niet goed ingesteld stond. Dit had ik voorheen zelf wel goed gedaan, maar nadat mijn moederbord kapot was gegaan en ik met garantie een nieuwe had gekregen, zijn ze bij Mycom vergeten om deze weer in de goede stand te zetten.
Zonder AHCI haalde ik (afgerond):
Seq. Read: 184 MB/s --- Seq. Write: 128 MB/s
4K Read: 20 MB/s --- 4k Write: 56 MB/s
Nadat ik erachter kwam dat AHCI niet aan stond, deze aangezet en toen haalde ik (afgerond):
Seq. Read: 255 MB/s --- Seq. Write: 171 MB/s
4K Read: 18 MB/s --- 4k Write: 44 MB/s
Ik heb een SATA 600 moederbord, namelijk: Asus M4A88TD-M-USB3
En ik heb mijn SSD ook aangesloten op een SATA 600 poort.
Ik heb nog eens gekeken naar wat benchmarks van anderen met deze SSD en ik zou toch snelheden moeten halen die bijna twee keer zo hoog zouden moeten zijn? Waar gaat het fout?
Edit: Ik had deze in het grote SSD topic willen plaatsen, foutje!
[ Voor 3% gewijzigd door Terpstars op 01-10-2012 20:18 ]