KPN Experiabox hack

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bevgrad
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09-2018
-

[ Voor 100% gewijzigd door bevgrad op 24-10-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bevgrad
-

[ Voor 100% gewijzigd door bevgrad op 24-10-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Waarom zit je te rotzooien in andermans eigendom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bevgrad
-

[ Voor 119% gewijzigd door bevgrad op 24-10-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Omer Uyar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:17:
Ik heb de gegevens die op de laatste foto staan toegevoegd als nieuw netwerk en ben nu instaat om verbinding te maken wanneer ik wil. heb de firmware upgrade uitgevoerd maar krijg een fout dat dat niet het juiste bestand is.
Dus je maakt nu onrechtmatig gebruik van iemand anders zijn of haar verbinding, en verschaft je daarbij toegang tot de in bruikleen zijnde apparatuur?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bevgrad
-

[ Voor 100% gewijzigd door bevgrad op 17-04-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

anyway. een hack kan ik dit toch echt niet noemen.
zet je eigen modem uit en kijk of je dan nog steeds kan verbinden met dat netwerk. als dat niet wil is het idd je eigen modem. zo weet je het zeker. (better safe than sorry)

ik vind het gewoon een raar verhaal dat een netwerk opduikt met een andere naam.

[ Voor 27% gewijzigd door mrc4nl op 01-10-2012 20:54 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoe mis kan je zitten :')

RT3070 is de naam van een netwerkchip, volgens mij Ralink.

Ik vermoed dat iemand in de directe omgeving internetverbinding delen heeft aangezet, jouw systeem verbonden is met dat draadloze netwerk ('Access Point') en je vervolgens een DHCP-lease van het aan dat access point verbonden router hebt gekregen. Alternatief is dat je verbinding maakt met een Wifi netwerk van de buren, waarvan de router zich op de default settings heeft ingesteld. Schijnt ook nogal eens voor te komen met dat type router/modem.

Aan merk en de screenshots te zien is het een telfort verbinding, p-2601hn-f1 wordt namelijk veel gebruikt voor dergelijke verbindingen. De tel.telefoniedienst.nl, iets wat ook door telfort gebruikt wordt, versterkt dit.

Daarnaast wens ik je veel succes met internetten op een modem dat geen actieve WAN verbinding heeft en volledig in de default settings staat.

[ Voor 47% gewijzigd door spone op 01-10-2012 20:57 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Omer Uyar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:51:
[...]

opnieuw....
DIT IS MIJN EIGEN ROUTER!!!
er staat toch heel duidelijk dat dit mijn experiabox is.
Dat is toch niet duidelijk in je bericht. Je geeft aan een ander netwerk gevonden te hebben in de lijst met draadloze netwerken. Je experiabox mag verwacht worden toegang te geven tot je eigen netwerk. Als je ineens ziet dat er een ander draadloos netwerk in een lijst staat op je laptop is het absoluut niet vanzelfsprekend dat het niet om iemand anders zijn netwerk gaat.

Ten slotte pikt iedereen op die manier de aanwezigheid van andere netwerken op. En ja, sommige mensen beveiligen de zaak niet, en soms gaat er iets mis, en dan kan het voorkomen dat er een netwerk in de lijst voorkomt met openbare toegang.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Omer Uyar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:48:
[...]

zoals er ook in het artikel staat. dit is mijn eigen router. de experiabox van kpn is gewoon een router van een ander merk met hun eigen cover en interface dr omheen. ik heb dus ontdekt welke router dit is en hoe je dr in kan komen zodat we een manier kunnen vinden om zyxel's eigen interface te gebruiken.
volgende keer beter lezen.
Dan nog klopt je openingspost niet, want je zegt dat die Zyxel je Experiabox is, terwijl een Zyxel p-2601hn-f1 eigenlijk een ADSL modem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 15:30

itsalwaysme

Graast voor DB

KPN heeft bij mij weten geen rebrand modems van Zyxel. Dus je zit niet op je eigen modem. De Arcadyan ARV7519 is geen Zyxel.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bevgrad
-

[ Voor 99% gewijzigd door bevgrad op 17-04-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja je zegt dat je inlogt op je modem en je ziet een screenshot van jou router.

eigen schuld dikke bult, moet je maar duidelijker zijn.

Voor dat rest zal het me worst zijn en wat mij betreft zet schroef je het modem compleet uit mekaar

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Gravit0n schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:54:
[...]

Dan nog klopt je openingspost niet, want je zegt dat die Zyxel je Experiabox is, terwijl een Zyxel p-2601hn-f1 eigenlijk een ADSL modem is.
ja en kpn knalt ook altijd een logo op de hardware

experiabox
Afbeeldingslocatie: http://bin.ilsemedia.nl/m/m1fyvsxwl32x.jpg

de xyzell (blijft het een moeilijke naam vinden)
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/3/d7/B6UyYGnZvQk0VMKJl03AUA==.jpg

ze lijken nou niet echt op elkaar :S

maar goed, ik geloof de TS dat het zn eigen modem is.
nu wellicht een idee om de TS met zn vraag te helpen? :P

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 01-10-2012 21:02 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
mrc4nl schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:59:
[...]

ja en kpn klant ook altijd een logo op de hardware

experiabox
[afbeelding]

de xyzell (blijft het een moeilijke naam vinden)
[afbeelding]

ze lijken nou niet echt op elkaar :S
Precies.

OP heeft stiekem iets gerookt. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Die Zyxel is een van de modem types in gebruik bij Telfort abo's.

Even opgezocht, de Arcadyan ARV7519 wordt door ZTE gemaakt.

ZTE != Zyxel.

[ Voor 38% gewijzigd door Virtuozzo op 01-10-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07 08:28
Dat die KPN experia boxen gewoon drama dingen zijn is denk ik wel algemeen bekend, maar voor zover ik weet kan je die niet omflashen naar iets normaals. Ik heb zelf gewoon eieren voor m'n geld gekozen en zelf een modem gekocht die al die belachelijke beperkingen niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
TS heeft vast en zeker powerplugs in zijn interne netwerk zitten.
Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou idd uiterst voorzichtig zijn en je er 100% van overtuigen dat de experiabox een Zyxel is. Ik twijfel namelijk ook of niet je per ongeluk doorgehopt bent via een ander netwerk.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07 12:11

donny007

Try the Nether!

Bij Telfortklanten is dit al eerder voorgekomen:
https://forum.telfort.nl/...2601hn-f1-probleem-25067/

Weet je 100% zeker dat je KPN hebt met de Experiabox, en géén Telfort?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
zoals door andere hier boven al is aan gehaald een tikje vaag.......................
ik heb hier een oude experiabox box liggen ... en hem gelijk is even uit het stof getrokken.
maar het log scherm van de experiabox is toch wel heel erg verschillend van de zyxel ( van telfort, die wij hier zelf ook hebben om dat we alles via telfort hebben)
dus het feit dat je een nieuw netwerk ziet "via" je experiabox is vind ik ongeloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

cornfed99111 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:26:
TS heeft vast en zeker powerplugs in zijn interne netwerk zitten.
Klopt dat?
Goed punt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Je bent doorgehopt na een ander netwerk dit is duidelijk de interface van een Telfort ADSL modem ipv je eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:29
Omer Uyar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:51:
[...]

opnieuw....
DIT IS MIJN EIGEN ROUTER!!!
er staat toch heel duidelijk dat dit mijn experiabox is.
Dit is jouw router niet, dit een apparaat van KPN die je in bruikleen hebt. Alle KPN ExperiaBoxen zijn in bruikleen, op een kleine batch Siemens en Thomson780 na die in 2005/2006 zijn uitgegeven. Dus je zit wel degelijk is andermans eigendom te rotzooien, al is nog niet duidelijk of het eigendom van KPN of buurman is. Daarnaast moet je eerst even hard maken waarom je zo maar aanneemt dat dit de ARV7519 is. De interface valt sowieso weg zeg je, dus als jij de ARV7519 uitzet en de verbinding vervalt kan dat ook gewoon toeval zijn, tenzij je dat heel veel keren kan reproduceren. Zoek 't mac adres op van de interne chips in de interface en vergelijk die met elkaar, beide printscreen en je komt geloofwaardig over. Nu is het gewoon veel te aannemelijk dat je bij een buurman erop zit gezien je manier van "bewijzen" en manier van overbrengen.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ben benieuwd of de TS überhaupt nog terug komt.

Pagina: 1