[FTP] Kan downloaden maar niet uploaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-12-2020
Hoi Tweakers,

Ik zit met een raar probleem. Ik kan razendsnel downloaden van mijn eigen servertje, maar uploaden gaat niet.

Het scenario is als volgt:

Ik heb een windows 7 desktop waar Filezilla 3.5.3 draait. Deze hangt net als mijn homeserver aan een TP-Link router. Op mijn homeserver draait Archlinux. De gebruikte FTP server is vsftpd.

Zoals gezegd kan ik snel downloaden. Een film kan ik er binnen een minuut af trekken. Als ik echter een file groter dan een paar KB probeer te uploaden, blijft de progressbar hangen.

Er is niets geks te zien in de filezilla message log. Ook in /var/log/vsftpd.log (serverside) is niets vreemds te zien. De windows firewall staat uit. Als ik echter wireshark start, dan zie ik allemaal duplicate ACK's, TCP retransmissions en out-of-order packets. Ik ben zelfs ergens wat ZeroWindow/ZeroWindowProbe(ACK) packets tegen gekomen.

Natuurlijk heb ik mijn huiswerk gedaan en google verteld me al snel dat het waarschijnlijk de software is die de inkomende TCP stream niet snel genoeg verwerkt. Ergens las ik ook iets dat het te maken kon hebben met full/half-duplex werking van de NIC's. Echt concrete oplossingen heb ik helaas niet kunnen vinden.

Ik weet 99% zeker dat dit vroeger wel gewerkt heeft. Toen zat er een switch ipv de TP-Link router tussen en gebruikte ik tevens andere kabels. Kan dit er ook mee te maken hebben?

Kan iemand me in de juiste richting wijzen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Klinkt bij mij als zelfgemaakte kabel die niet volgens specs is geknepen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
Ik heb nog een andere kabel geprobeerd en het probleem was niet weg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wel of niet zelf geknepen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
Ik heb sowieso hem niet zelf geknepen. Er is een kleine kans dat ik in het bezit ben van een geknepen kabeltje. Nu ik er twee getest heb lijkt me de kans nihil dat dat het probleem is.

UPDATE:
Heb net even met linux (mn desktop is dualboot) getest en met SCP en filezilla kan ik zeer snel uploaden. Dus de router/kabels werken prima.

[ Voor 28% gewijzigd door chronozphere op 01-10-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vaag. er blijft dan niet veel over behalve het os dan. mijn eerste gok zou zijn om naar de mtu te kijken (long shot)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98590

Firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wat je is kan proberen is gewoon al je filezilla instellingen resetten op je Windows machine.

http://forum.filezilla-pr...viewtopic.php?f=2&t=18824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
Hmm... het probleem lijkt ineens verdwenen te zijn. Zeer irritant, gezien ik de hele middag al aan het stoeien was en nu wel erg benieuwd was naar de oorzaak. Blijkbaar heeft het rebooten van de server en/of de router ervoor gezorgd dat het weer werkt zoals het hoord. Ik heb ook de originele kabel weer in gebruik genomen en dat gaat prima.

De MTU is wel een goede suggestie. Ik kan me namelijk herinneren dat ping vannuit windows naar de server niet meer werkte met packets groter dan ~1,5kb, terwijl dat nu weer prima gaat.

Jammer dat we er niet echt iets van kunnen leren. Toch bedankt voor het meedenken. :)
Pagina: 1