Videokaart met Mini-DisplayPort aansluiten op TV?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463142

Topicstarter
Beste,

Ik heb een videokaart (HD6990) met 1 DVI aansluiting en een paar Mini-DisplayPort aansluitingen. Kan ik dmv van een Mini-DisplayPort naar HDMI adapter beeld (full hd) en geluid overzetten naar mijn tv?

http://www.informatique.n...isplayport-naar-hdmi.html

Ik wil dus zowel mijn monitor (dvi) als mijn TV dezelfde beeld te zien krijgen. Geen eyefinity dus...

En is dit beeld dan digitaal of gaat er ook kwaliteit verloren door conversie (wanneer daar sprake van is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Topic is al wat oud maar ik ben nog steeds benieuwd naar een antwoord. Weet werkelijk niemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 15:16
In theorie moet het werken. MacBooks hebben over het algemeen ook allemaal Mini-DisplayPort(s) en daar werken HDMI danwel DVI converters allemaal prima op. Echter heb ik geluid erover nog nooit werken gehad, daar gebruik ik bij meerdere Macs aparte 3.5mm jacks voor.
In theorie kan er voor zover ik weet gewoon geluid over Mini-DisplayPort, maar ik heb het nog nooit werkend gehad.

Worst-case: Mini-DisplayPort naar HDMI voor het beeld en aparte kabel voor geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thaan schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 00:20:
In theorie moet het werken. MacBooks hebben over het algemeen ook allemaal Mini-DisplayPort(s) en daar werken HDMI danwel DVI converters allemaal prima op. Echter heb ik geluid erover nog nooit werken gehad, daar gebruik ik bij meerdere Macs aparte 3.5mm jacks voor.
In theorie kan er voor zover ik weet gewoon geluid over Mini-DisplayPort, maar ik heb het nog nooit werkend gehad.

Worst-case: Mini-DisplayPort naar HDMI voor het beeld en aparte kabel voor geluid.
Dat komt misschien omdat het een oudere MacBook is?

Dank voor je antwoord!