VDSL2 modem + router

Pagina: 1
Acties:

• lupus9537
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 13:37
Hey iedereen!

De ISP die ik wil gaan nemen bied een VDSL2 modem aan, nl. een Sagem 3464. Ik vind niet onmiddellijk andere alternatieve hiervoor buiten een Belgacom BBox maar daar hebben we op het werk voortdurend problemen mee!

De vraag is of ik de modem best in bridge mode zet en zelf nog een (degelijke) router aanschaf, of gewoon de Sagem als router bijhoud...

Ik ga voor onze nieuwbouw zowiezo een switch kopen, ik dacht aan een Cisco SG100:
pricewatch: Cisco SG100

Groetjes,
Mathieu

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Testen en dan weet je 't zou ik zo zeggen :).

Heb hier zelf ook zo'n ding, heb er gewoon mijn router achter gehangen. Geeft me net wat meer controle.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• lupus9537
Wat ik zeker wel belangrijk vind is de mogelijkheid om de bandbreedte te bekijken per IP-adres/MAC... Niet makkelijk om te weten of die feature in bepaalde routers aanwezig is of niet...

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De ISP die ik wil gaan nemen bied een VDSL2 modem aan, nl. een Sagem 3464. Ik vind niet onmiddellijk andere alternatieve hiervoor buiten een Belgacom BBox maar daar hebben we op het werk voortdurend problemen mee!
Dat is geen alternatief, maar op de behuizing na exact hetzelfde apparaat ;)
Je moet de bbox2 overigens niet bridgen, een eigen PPPoE sessie opzetten op je eigen router is voldoende.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• lupus9537
Petervanakelyen schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:07:
[...]

Dat is geen alternatief, maar op de behuizing na exact hetzelfde apparaat ;)
Ugh, dat gaat nog leuk worden! :F
Veel routers hebben 2 WAN-ports dus kan ik voor de zekerheid ook nog een Telenet-aansluiting nemen als backup! :+

Joking aside, kan iemand mij een bepaalde router aanraden ? Zoals vermeld in de vorige post zou ik graag per IP of MAC de bandbreedte moeten kunnen raadplegen. Een collega heeft een TP-Link router die dat kan, maar dat lijken mij low-budget routers te zijn...

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Draytek heeft ook diverse vdsl modellen, en die zijn best uitgebreid. Misschien wel buiten budget.

Hier stond een dode link.

• lupus9537
Dank je voor de tip, strandbal!
Heb je zelf ervaringen met die routers ?
Pagina: 1