Asus laptop uitbreiden met SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb een latop: http://support.asus.com/d...&p=3&m=X77JQ&hashedid=n/a
ASUS X77JQ-TY072V.
Ik heb deze nu al een tijdje en ik zou het graag een upgrade willen geven door een SSD er in te doen. Helaas is er maar 1 aansluiting voor een harddisk.
Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen of ervaring met dit probleem.
Laat het graag dan horen. Ik heb al doen om Windows op de SSD te zetten. De oude harddisk al opslag te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Wat is precies het probleem?
Ik heb al doen om Windows op de SSD te zetten.
:?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 01-10-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Enige wat je kunt doen is je huidige disk vervangen door een SSD en de huidige disk in een externe behuizing bouwen zodat je em als externe disk (usb) kunt gebruiken. Beide schijven tegelijk inbouwen is geen optie* (*misschien dat er een bracket is die in plaats van de dvd/bluray drive kan waar de oude disk in kan, maar denk het eerlijk gezegd niet.)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wellicht kun je de DVD drive vervangen door een HDD bracket. (Google even op HDD caddy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanto
Sorry, ik wil op mijn ssd windows zetten. De andere harddisk al dataopslag gebruiken

Mijn probleem is dat ik geen standaard 2 harddisk aansluitingen heb in mijn laptop. Ik wil graag een ssd en harddisk in mijn laptop hebben
Dj-sannieboy schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:52:
Wellicht kun je de DVD drive vervangen door een HDD bracket. (Google even op HDD caddy)
Damm dat is een goed thanks _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Stefanto op 01-10-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 17:31
hdd caddy.... ssd op plek waar nu hdd zit,en hdd op plek waar dvd drive zit

[ Voor 70% gewijzigd door [Remmes] op 02-10-2012 04:41 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Meestal zijn die dingen universeel qua afmetingen toch?

http://www.ebay.nl/itm/2n...337c273f57#ht_5549wt_1398

8 e, voor de oplossing
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 15:50
Kijk eens op de site van Silverstone. Die hebben een setje met HDD caddy en Optical bay. Dan kun je dus je SSD inbouwen en je optical als externe gebruiken. Setje kost rond de €25.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 13:03
Hou je er ook rekening mee dat er misschien maar 1 aansluiting op je moederbord zit.......
Kan je fijn die bracket halen en daar een schijf in proppen maar zonder aansluiting heeft het alsnog geen zin....

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Joenino schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:53:
Hou je er ook rekening mee dat er misschien maar 1 aansluiting op je moederbord zit.......
Kan je fijn die bracket halen en daar een schijf in proppen maar zonder aansluiting heeft het alsnog geen zin....
Die brackets gebruiken de aansluiting van de dvd drive :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanto
Crahsystor schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:39:
Kijk eens op de site van Silverstone. Die hebben een setje met HDD caddy en Optical bay. Dan kun je dus je SSD inbouwen en je optical als externe gebruiken. Setje kost rond de €25.
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Als je dit bedoelt: http://silverstonetek.com...storage.php?tno=1&area=en daar heb ik geen hdd caddy gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 15:50
Stefanto schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:15:
[...]

Ik heb geen idee wat je bedoelt. Als je dit bedoelt: http://silverstonetek.com...storage.php?tno=1&area=en daar heb ik geen hdd caddy gevonden
Vooruit dan maar: Silverstone, PW.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465695

en wees blij dat je een asus laptop hebt!! die gaan 10x makkelijker open als andere laptops...
wil mensen wel helpen met een laptop die kapot is maar vraag als eerste het merk om te kijken of hij open wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 15:19

ReW

Kijk hier eens rond: http://hddcaddy.nl/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanto
Dit is het definitieve antwoord waar jullie op wachten. Ik kocht een hdd caddy 12.7mm (http://hddcaddy.nl/winkel/ # ecwid: categorie = 1735048 & mode = product & product = 7407869)
Dit was de perfecte grootte voor mijn laptop (ASUS x77jq)
Toen ik de hdd caddy thuis aankwam was is een beetje septies. Het was beetje moeilijk om de cd-rom uit mijn laptop omdat de er veel schroefjes waren. Maar ik heb na uur zoeken was alleen 2 schroefjes nodig en veel brute kracht. Daarna heb ook het plastic verwijderen aan de voorkant van de cd-rom en heb het op de hdd caddy. Nu kan je bijna niet zien dat er iets veranderd is..
Ik heb mijn harde schijf in de hdd caddy en alles werkt prima. :)

Voor jullie allemaal, ik was verrast hoe goed de harde schijf past in de caddy. De harde schijf heeft geen ruimte om overal naartoe te gaan. De schroefjes in de harddisk zelf zorgen er voor dat het niet op ernaar kunnen gaan. Er zit ook nog een balkje (achter de harddisk in de hdd caddy) wat er voor zorg dat het niet heen en weer kan gaan.

Mijn ervaring is dat een hdd caddy een goede manier is om een ​​SSD / tweede hdd in een oude laptop te krijgen.
Als er iets niet goed getypt heb of je wilt nu meer. Ik zal deze thread voor een tijdje langer volgen om jullie vragen te beantwoorden.
Pagina: 1