Hulp bij keuze monitor

Pagina: 1
Acties:

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-03 12:11
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, maar ik kom er niet helemaal uit.
Mijn eisen:
- <300 euro
- Goed voor CAD-tekenen
- IPS
- Af en toe voor films en gamen.

Als ik deze website volg, staat er dat een 27" monitor wordt aangeraden, als ik vervolgens de kijk naar monitoren onder de 300 euro, kom ik op 1080p monitoren uit. Uitgerekend hebben deze monitoren echter 81,5 PPI (momenteel heb ik een 22" scherm met een resolutie van 1680 x 1050 wat neerkomt op een PPI van 90) is dit verschil erg waarneembaar? Zijn er mensen met een 27" scherm met een 1080p resolutie?

Dit zijn de monitoren waar ik uit wil kiezen, heeft iemand nog tips?
Wenslijst
De ASUS monitor is nog niet rereleased, maar ik las op een forum dat die waarschijnlijk in Q4 dit jaar uitkomt.

Bij voorbaat dank :)

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:39
Met autocad wil je graag een hoge resolutie, van jouw wensenlijst biedt de U2412M de hoogste resolutie. 1080p op 27 inch is wel weinig, dan kun je beter voor 2560x1440 gaan. Deze zijn vrij duur, maar er komen steeds meer van dit soort schermen dus de prijzen gaan waarschijnlijk dalen. Wel zijn er schermen die je goedkoop uit het buitenland kunt halen, zie dit topic: Koreaanse IPS monitors
Er bestaan ook schermen van het merk Hazro, kun je uit Engeland halen volgens mij. Ik weet alleen niet hoe goed de beschikbaarheid van die schermen is.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-03 12:11
De monitoren uit Korea waag ik mij niet aan, daarnaast zijn er geen "high-res" beeldschermen binnen het budget :( Ik zou graag nog gebruikers ervaring willen hebben van iemand met een 27" scherm + FulHD.. Anders wordt het denk ik de dell U2412M