Nieuwe laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkarsens
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-04-2021
Hallo,

Ik ben net begonnen aan mijn Kunstmatige Intelligentie studie in Groningen, en daarvoor wil ik een nieuwe laptop kopen.

Ik heb mijn eisen ongeveer opgeschreven:
- zo licht mogelijk: (max 2.3 kg)
- 15.6 inch
- lange batterij (wifi internetten en tekstverwerken, met af en toe niks doen 5 uur +, met name zodat ik onder de colleges zonder stroom toch 4 uur lang bezig kan)
- gewoon een snelle laptop, stabiel. (hoeft niet supergoed)
- 4gb+ werkgeheugen
- SSD lijkt me vet
- 3 of meer usb
- HDMI en/of VGA (liefst HDMI)

Ik kwam deze tegen en deze lijkt me wel aardig aan de eisen te voldoen:
http://www.laptopshop.nl/...-m3-581tg-52464g52mn.html

Ik weet alleen nog niet of deze wel een goede accu heeft, hier heb ik niet veel verstand van en er staat niet veel over. Ik weet wel dat er nog een variant was op deze Acer Timeline-U M3, met een volledige SSD, maar deze is volgens mij niet in nederland te koop. Deze had volgens mij wel een lange accu, maar ik weet dus niet of dat ook voor deze geldt.

De belangrijkste punten zijn het gewicht en de accuduur en de robuustheid, want ik wil hem elke dag mee nemen naar college en vaak zonder stroom gebruiken.

Mijn budget is max 1200 euro, zolang het goede prijs/kwaliteit is. Maar het liefst natuurlijk goedkoper.

Kan iemand mij advies geven, en zeggen of ik met deze acer waar voor m'n geld krijg? Of als je nog een andere/betere laptop weet met deze eisen, en een goede prijs/kwaliteit verhouding, wil ik het graag weten.

Bij voorbaat dank,
Groeten,
Wijnand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

Als je een bereid bent een paar dingetjes zelf aan je laptop te doen en wel redelijk tot de max van je budget wilt gaan, kun je eens naar deze kijken: pricewatch: Sony SVS1511L3E Dit is een zeer lichte 15 incher. De batterijduur is prima, maar deze heeft in tegenstelling tot de Acer, wel een fatsoenlijke processor en een fullHD beeldscherm (scheelt echt enorm in hoeveelheid werkruimte die je hebt). In deze laptop zou je dan zelf een pricewatch: Samsung 830 series 256GB in kunnen zetten op de plaats van de hdd, en de hard drive die er in zat zou je als dataschijf kunnen gaan gebruiken op de plaats van je ssd. Daar heb je een 9,5mm cadddy van hddcaddy.nl nodig. Je haalt je dvd drive eruit, zet de caddy met hdd erin en dat is dat. Voor ram kun je hier gewoon voor 3 tientjes goedkoop een reepje van 8gb uit de pricewatch halen, wat het totaal op 12gb ram brengt. Daarnaast zit er ook nog een best goede grafische kaart in.