Toon posts:

2 monitoren, een tv, 2 video-kaarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een GTX 570 met daaraan 2 27" schermen. Nou wou ik een tv erbij aan kunnen sluiten om films te kijken dus heb ik een HD 5450 pci-edition die ik nog had liggen (moederbord heeft maar 1xPCI-E dus moest wel PCI) er in geprikt en daar met een hdmi-kabel een sony bravia tv op aangesloten. (32" hd-ready)

Installatie ging prima en de tv geeft gewoon beeld als 3e monitor. Als ik echter probeer iets af te spelen schokt het beeld als de ziekte. Ik kan prima iets af spelen op de 2 27" monitors maar zodra ik de player naar de tv schuif is het dikke ellende.

De video kaart zou het makkelijk af moeten kunnen spelen volgens de specs. Ik speel nog niet eens hd-video's af (al wil ik dat wel kunnen eventueel).

Iemand enig idee wat mijn probleem is?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Driver issue. De combinatie Ati en nvidia is niet lekker. Probeer eens een nvidea kaart erbij te duwen ipv de ati. Waarschijnlijk gaat het dan een stuk beter. De driver die je nu gebruikt voor die ati is een Windows driver, welke niet geoptimaliseerd is. Ati drivers installeren van de ati site gaat je waarschijnlijk een hoop ellende opleveren.

Dus daarom het advies om naar een nvidia kaart uit te kijken

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de catalyst drivers geinstalleerd zonder problemen. (ignorance is bliss waarschijnlijk :) )
In apparaat-beheer geeft hij aan dat hij de AMD drivers gebruikt. Control Center lijkt ook gewoon prima te werken.