Files naar Brussel Airport

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Topicstarter
Hoi,

Ik was benieuwd hoe de verkeersdrukte is rondom Brussel Airport.
Ik moet namelijk rond 8:30 smorgens hier zijn op een maandag.
Ik vertrek vanuit Hengelo (overijssel).
Verkeer in NL kan ik wel inschatten (tot aan Aarschot).
Maar het gaat me om dat laatste stukje..

Hoeveel extra tijd zal ik kwijt zijn?

Ik kan via Geleen Belgie binnenrijden of via Breda...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 01-10-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 17:04
Ik zou de avond ervoor gaan rijden en een hotelletje in de buurt nemen, of de trein pakken. Richting Brussel in de spits wil je gewoon niet doen met de auto.
Ben zelf echt een type 'ik rij wel', maar heb 1 uitzondering en dat is Brussel.
Dat doe ik wel met de trein of de avond ervoor.

Heb me dit voorgenomen en uitgevoerd na 1x proberen op tijd in Brussel te zijn, en vervolgens 1.5u te laat op een afspraak te komen. Heb ook enkele collega's die zo af en toe naar Brussel moeten, ook die pakken allemaal de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb in het verleden (dan spreek ik over 2008-2010, dus ik weet niet of het nog relevant/actueel is) regelmatig de rit naar Zaventem gemaakt (ik kwam dan wel via de A4 (die na de grens overgaat in de A12), vanuit West-Brabant. Via Breda, dus over de A16, zoals jij voorstelt is dat denk ik vrij vergelijkbaar.

Na Mechelen wordt je daar iig niet vrolijk van, files zijn 4 van de 5 dagen gegarandeerd rond dat tijdstip. En als het regent, mag je daar 5 van 5 van maken... Belgen kunnen in de regen NIET rijden...

Als je pech hebt sta je overigens op de Ring Antwerpen al muurvast, maar dat is moeillijk te voorspellen, soms rijdt het goed door, soms staat het bij Borgerhout muur- en muurvast.

Later op de dag is het over het algemeen redelijk te doen, maar je hebt nu echt een rot-tijdstip eigenlijk.

Ga óf dik op tijd weg, óf neem idd de trein, óf neem een hotelletje in de buurt, en ga daar de dag ervoor naartoe. Gezien jouw totale reisafstand (Hengelo is nogal een takke-eind weg) zou ik persoonlijk voor het hotelletje kiezen, dat lijkt met de meest praktische oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 01-10-2012 19:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JeroenV_ schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:00:
Ik zou de avond ervoor gaan rijden en een hotelletje in de buurt nemen, of de trein pakken. Richting Brussel in de spits wil je gewoon niet doen met de auto.
Ben zelf echt een type 'ik rij wel', maar heb 1 uitzondering en dat is Brussel.
Dat doe ik wel met de trein of de avond ervoor.

Heb me dit voorgenomen en uitgevoerd na 1x proberen op tijd in Brussel te zijn, en vervolgens 1.5u te laat op een afspraak te komen. Heb ook enkele collega's die zo af en toe naar Brussel moeten, ook die pakken allemaal de trein.
Met stom ;)

Mercure hotel in Brussel heeft speciale aanbiedingen, voor iets van 80 ballen overnachting plus je kunt je auto een paar weken beveiligd laten staan. Ben je net zo duur uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 13:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Via de A73 zou ik niet doen, dat duurt een half uur langer en is een stuk om.

Als je het wel doet: ik ben 10 jaar geleden elke week naar Zellik gereden (westkant Brussel), vanaf de A76. De file voor Brussel begint soms bij Leuven, maar ik heb ook al vanaf Bekkevoort in de file gestaan, en dan is het nog 40 km voordat je bij de Brusselse ring bent.
De E314 is dan veel stilstaan, maar de E40 rijdt dan meestal wel door tot op de ring de E19 erbij komt.
Je kunt er dus geen peil op trekken, je kunt zomaar een uur verliezen, maar voor hetzelfde geld ook maar 15 minuten. En omdat het al 3 uur rijden is (3,5 via de A73) lijkt me een uur extra in de morgen (4:00 - 4:30 weg?) niet echt aantrekkelijk. Ik zou zondagavond rijden, dan ben je 's morgens ook uitgerust (ik neem aan dat het voor werk is?).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:09

NoFearCreations

3DPrint the world!

Laatste paar weken een paar keer de ring van Brussel over gemoeten met de vrachtwagen. Zelfs buiten de spits is het druk, in de spits is het niet te doen. Ga ook mee met het argument van JeroenV.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 17:44
ik zou zeggen have fun.

Als je via de E19 komt, reken op een uurtje reistijd om tot op de ring te komen, vandaar ben je snel op de luchthaven.
Kom je van ergens anders, reken gerust 2uur extra. tussen 7 en 9 is de ochtendspits heel erg. (ik werk naast zaventem, dus ik ken de route een beetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:04

Wok

Dakloos...

Met de rest hier: ga op zondag rijden en pak een hotel. De ochtendspits in NL is vaak al een drama, in B is het gewoon ronduit k*t.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 17:19
Ik rijd er elke dag langs in de andere richting (ring Brussel en dan richting Aarschot), en als je na 7 uur nabij Leuven bent kan het zijn dat je om 8u30 niet in Zaventem bent. Het grootste probleem is dat het verkeer volledig vastloopt als er ergens een ongeval of er regen is.

Je zou denken dat je dan beter via Antwerpen rijdt, maar daar is het blijkbaar al niet veel beter.

Ik zou ofwel op zo'n uur vertrekken dat je voor 7 uur nabij Leuven of Antwerpen bent, ofwel inderdaad een nachtje hotel. Dat laatste zou ook mijn persoonlijke voorkeur hebben.

Op de website van het vlaams verkeerscentrum kan je overigens de structurele files bekijken, per kwartier:
http://www.verkeerscentru...nfo/structurele-file-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23

DSK

boeiend...

Is de trein geen optie? eerst BE binnenrijden en dan de trein.
Het is bijna onmogelijk om een tijd te geven aangezien die nogal sterk kan variëren.

Parkeren is er trouwens ook duur dus dat kun je dan ook uitsparen.

Zelf rij ik bijna dagelijks in/naar/rond Brussel en het is nu ook zooo erg niet als bepaalde personen hierboven omschrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door DSK op 04-10-2012 14:38 ]

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Topicstarter
Ik heb de meeting afgezegd.. ga me er niet aan wagen..

Thanks voor de input..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb 2 en 4 weken geleden die rit gemaakt en ik moest in beide gevallen ook rond die tijd op het vliegveld zijn. Alleen bij Antwerpen had ik last van het verkeer, kostte me een paar minuten en dat was de 2e keer zelfs nieteens zo. Verder alleen maar last gehad van het slechte wegdek. :+
Viel me heel erg mee al met al.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1