Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf26966
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:54
Hi even een vraagje zit er kwaliteitsverschil tussen M-ATX en gewoon ATX.
Waarom ik dit vraagje is dat ik heb een coolermaster haf 932 advanced en daar ga ik een upgrade inbouwen.
Nu dacht ik aan een MSI X79A-GD45 maar die kan de pc boer nietleveren.
Wel de versie met 8 erbij achter wat op 8 slots ram slaat.
Nu stelde hij voor om voor de MSI X79MA-GD45 te gaan met het antwoord dat die verder bijna gelijk is aan de eerder genoemde moederbord maar inplaats van 8 slots 4 heeft.
Maar nu kom ik erachter dat er wel degelijk wat verschil is en waar het mij vooral om gat is dat het een M-ATX is.
Het is toch niet logish om in een coolermaster haf932 advance een M-ATX bordje erin te plaatsen.
Er kom als koeling een cpu van van coolermaser in de TPC800 met 2 fans de excalibur ook van coolermaster.

Dus graag wat meningen daarover over het feit dat de pc boer een M-ATX bord voorstelde in zin grote kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kwalitatief zit er geen verschil tussen ATX of µATX, kwaliteit wordt namelijk niet bepaald door de formfactor. Als er tussen die 2 borden wel verschil zit, heeft dat volledig te maken met de kwaliteit die de fabrikant wil levere op dat bordje.

Een µATX bord past prima in zo'n grote kast, het is misschien niet de meest logische keuze, maar het kan uiteraard zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf26966
TERW_DAN schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:24:
Kwalitatief zit er geen verschil tussen ATX of µATX, kwaliteit wordt namelijk niet bepaald door de formfactor. Als er tussen die 2 borden wel verschil zit, heeft dat volledig te maken met de kwaliteit die de fabrikant wil levere op dat bordje.

Een µATX bord past prima in zo'n grote kast, het is misschien niet de meest logische keuze, maar het kan uiteraard zonder problemen.
Snap dat het makkelijk kan maar is toch volgens mij niet logish.
Een kameraad zij ook tegen mij dat een atx beter is dan m-atx in verband met uitbrijdingen die je eventueel later wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij een ATX heb je uiteraard meer sloten (er is immer meer plek voor). Maar als je die niet gebruikt maakt het verder natuurlijk weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf26966
TERW_DAN schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:25:
Bij een ATX heb je uiteraard meer sloten (er is immer meer plek voor). Maar als je die niet gebruikt maakt het verder natuurlijk weinig uit.
Hoop dat het nu opgelost gaat worden want de pc boer om zo maar te zeggen heeft het al binnen,ik heb aangegeven dat ik die niet wil omdat ik niet wist dat het een m-atx was en dat wil ik niet.
Hij gaat kijken of hij het kan omruilen voor een msi X79A-Gd45 (8)