Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remja
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-07-2020
Dag mensen,
Ik ben hier nieuw op het forum en hoop eindelijk duidelijk te krijgen over bepaalde zaken.
Ik gebruik jullie site altijd voor dat ik producten koop, nu heb ik bij jullie op de site maand geleden een scherm uitgezocht en besteld bij Redcoon, kreeg de monitor netjes op tijd en ben er zeer tevreden mee. maar na mijn verbasing kwam ik er achter dat de luidsprekers geen geluid gaven. Heb contact gehad met asus en die zeggen ze moeten het gewoon doen, met Redcoon contact gehad en die zeiden ze moeten gewoon doen.

Uiteindelijk kon ik hem gratis terugsturen dat heb ik gedaan, is een week overheen gegaan en nu heb ik mijn monitor weer aangesloten op de pc, wat schept mijn verbazing de luidsprekers werken nog steeds niet,

Doe ik wat fout of hoe kan dit(heb nu weer een gloednieuwe) en heb de volume op honderd staan via het menu van de monitor. Ik heb hem verder niet sepciaal angesloten, Een stekker voor de aanvoer van stroom en een digitale stekker die in de pc gaat.

Zouden jullie mij alstublieft verder willen helpen.

Met vriendelijke groet,

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:58
DVI of HDMI?

Indien DVI heb je nog een audio kabel nodig.

lol @ de rma als dat het is, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je had beter je oude topic omhoog kunnen schoppen, daar stond tenminste in om welk scherm het gaat.
Edit: ok het staat er boven ook, excuses.

[ Voor 19% gewijzigd door Soldaatje op 01-10-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-07 20:01
Wat je eerst moet doen is testen of je computer überhaupt geluid produceert, bijvoorbeeld met behulp van een koptelefoon. Als dit werkt dan sluit je de audiokabel aan van je computer naar je beeldscherm en je hebt geluid.

Uit de handleiding:
Pagina 3-7
Of ik moet me erg vergissen, maar ik geloof niet dat de monitor geluid van HDMI kan plukken (vandaar de meegeleverde audio-kabel ;)).

edit:
@Soldaatje, ik heb de Asus VE278Q aan het topic gekoppeld

[ Voor 6% gewijzigd door Puch-Maxi op 01-10-2012 16:43 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:08

Fordox

00101010

ik heb zelf ook een asus scherm met luidsprekers in het paneel.
ik heb er een man-man audio jackplug bij gekregen, die je in de jack geluidsuitgang van je pc moet drukken, dan moet je met je scherm instellingen het geluid van je speakers aan zetten, en dan hoort het te werken.

(natuurlijk wel in de groene jackplugs stoppen)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-07 20:01
Is het ondertussen al gelukt? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
Puch-Maxi schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:39:
Wat je eerst moet doen is testen of je computer überhaupt geluid produceert, bijvoorbeeld met behulp van een koptelefoon. Als dit werkt dan sluit je de audiokabel aan van je computer naar je beeldscherm en je hebt geluid.

Uit de handleiding:
[afbeelding]
Of ik moet me erg vergissen, maar ik geloof niet dat de monitor geluid van HDMI kan plukken (vandaar de meegeleverde audio-kabel ;)).

edit:
@Soldaatje, ik heb de Asus VE278Q aan het topic gekoppeld
Dat zou best wel eens kunnen idd, ik heb hier ook een monitor met hdmi en speakers ingebouwd maar geen audio over hdmi, dan moet ik ook een 3,5mm audiojack gebruiken. Het zal wel een besparing op kosten zijn, er zit dan geen converter in de monitor die het digitale signaal om kan zetten naar analoog voor de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 13:16
Als alle kabeltjes goed zitten is het mogelijk dat je computer geluid via een ander kanaal zendt. Als je Windows Vista of 7 gebruikt kan je in de 'zoekbalk' van het Start menu mmsys.cpl intypen, en daar dan de speakers van je monitor als actief instellen.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 18:21
Nixy schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:56:
Als alle kabeltjes goed zitten is het mogelijk dat je computer geluid via een ander kanaal zendt. Als je Windows Vista of 7 gebruikt kan je in de 'zoekbalk' van het Start menu mmsys.cpl intypen, en daar dan de speakers van je monitor als actief instellen.
Inderdaad je default audio device juist instellen zodat deze het geluidssignaal over de HDMI-kabel verstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remja
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-07-2020
Bedankt voor jullie reactie`s Ik heb er volgens mij DVI kabel in, als ik mijn koptelefoon in het monitor zelf doe krijg ik ook geen geluid.
bij volume opties geeft hij ook geen geluid aan van mijn monitor.

M.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:58
Daarom zeg ik al, 3.5 mm jack naar 3.5 mm jack tussen je geluidskaart en je monitor doen.

Nog steeds: LOL @ de RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
Remja schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:50:
Bedankt voor jullie reactie`s Ik heb er volgens mij DVI kabel in, als ik mijn koptelefoon in het monitor zelf doe krijg ik ook geen geluid.
bij volume opties geeft hij ook geen geluid aan van mijn monitor.

M.v.g.
Voor de duidelijkheid... DVI geeft géén geluid door, dus dan is het niet gek dat het niet werkt, dan moet je hdmi gebruiken of zoals al gezegd de 3,5mm audiojack die in de doos van de monitor had moeten zitten. Dat had de handleiding je ook kunnen vertellen overigens ;) Het leek mij ook sterk dat een monitor in die prijsklasse geen geluid over hdmi ondersteund zoals bij mij het geval is...
Pagina: 1