Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

WiFi probleem

Pagina: 1
Acties:

• city17
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15-11 21:06
Beste tweakers,

ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk: Ik heb een KPN Experiabox (Arcadyan ARV7519), waar alle apparaten behalve 1 het perfect op doen. Drie laptops, iPhone, iPad doen het allemaal gewoon. Nu heb ik recent mijn desktop PC hierheen verplaatst, en deze probeerde ik aan het netwerk toe te voegen via een Sweex 150n USB netwerkkaartje. Het probleem is dat ik wel verbinding kan maken met het draadloos netwerk, maar geen internettoeggang heb. Heb al het volgende geprobeerd:

- IPV6 uitschakelen
- DNS veranderen naar 8.8.8.8 bij IPV4
- Vast IP adres toewijzen aan desktop PC
- 802.11 n / b / g alle opties geprobeerd
- Channel van WiFi veranderd
- Drivers van netwerkkaart verwijderd/opnieuw geinstalleerd/upgedate
- CMD ipconfig /release /renew (geeft error) /flushdns

Heb al een tijdje lopen googlen, maar kan geen andere mogelijke oplossingen vinden. Als ik automatische probleemoplossing van Windows 7 doen geeft hij een probleem met de DNS lookup. Weet één van jullie wellicht een oplossing voor mijn probleem? Bij voorbaat dank,

Robbert

• Iva_Bigone
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Mooie startpost, je hebt al een hoop zelf getest.
Maar ook al de diverse beveiligingsmethodes geprobeerd? Dus WEP, WPA, WPA2 en AES<>TKIP e.d.

Staat me vaag iets bij (please correct me if I'm wrong) dat sommige netwerkapparaten niet lekker werken met bijv. WPA2 & TKIP, maar wel met WPA2 & AES (of omgekeerd).
Sommige WiFi-routers bieden ook de optie om beide encryptie-methodes te gebruiken icm. WPA2.

Door tijdelijk WEP (of niks) te gebruiken om te testen kun je checken of het überhaupt lukt verbinding te maken.

• Aragornwj
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:23
Ik ben ook tegen een soortgelijk probleem aangelopen en dan had met een workgroup of de DNS settings te maken. Kan je wel hostnames binnen en buiten je eigen netwerk resolven door ze te pingen?

Aragornwj wijzigde deze reactie 01-10-2012 16:21 (33%)

MEEHH!!!!

• city17
Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal eens kijken hoe het zit met de beveiligingsmethodes, hoewel ik betwijfel of het iets zal opleveren aangezien het prima werkt bij de andere apparaten en het ook gewerkt heeft bij deze desktop in een ander netwerk. Denk dat het eerder aan iets op de desktop zelf ligt. Verder was ik nog vergeten te melden dat de verbinding wisselt tussen beperkte toegang, geen internettoegang, en internettoegang, maar in geen van de gevallen werkt het internet echt.

• madtraxx
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02-11 20:08
In die experiaboxes wil nog weleens iets van MAC adres controle aanstaan, check dat ff voor de zekerheid.

• city17
Vinkje bij Enable MAC filtering staat uit, dus dat is niet het geval. Bovendien heb ik de andere apparaten nooit daaraan toegevoegd dus dat is het probleem niet....

EDIT: @Aragorn CMD Nslookup dns server werkt niet, geeft een error.

city17 wijzigde deze reactie 01-10-2012 16:35 (18%)

• Aragornwj
  • Laatst online: 21-11 13:23
quote:
robbertvdh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:31:
Vinkje bij Enable MAC filtering staat uit, dus dat is niet het geval. Bovendien heb ik de andere apparaten nooit daaraan toegevoegd dus dat is het probleem niet....

EDIT: @Aragorn CMD Nslookup dns server werkt niet, geeft een error.
Controleer de status van de netwerkadapter, vraag de properties op van je IPv4 protocol, klik op advanced en dan tabblad DNS. zet de 2e radio-button aan en voeg een DNS-suffix toe met daarin alleen een punt. "."

Kijk dan eens op nslookup of pingen naar een hostname wel werkt.

Klinkt heel vreemd, maar bij mij heeft dit eenzelfde soort probleem opgelost :)

Aragornwj wijzigde deze reactie 01-10-2012 16:43 (6%)

MEEHH!!!!

• city17
Heb het geprobeerd, maar had geen enkel effect. Helaas.

• job
  • Laatst online: 11:12
Zoek uit waar het mis gaat.
Krijg je een ip?, zoja is dit een correct ip (in de range van je modem).
Als je een correct ip hebt, kan je de modem pingen?
als je de modem kan pingen, kan je ook een extern ip adres pingen (8.8.8.8 bijvoorbeeld).
Als je kan pingen, kan je ook resolven?

Oftewel, bij welke stap gaat het mis.
Welke foutmeldingen krijg je.. je zegt dat je foutmeldingen krijgt.. maar niet welke.

Kijk inderdaad ook nog even naar de versleuteling van je netwerk. wpa2+tkip valt buiten de standaard en er zijn tig netwerkkaart drivers die daar over vallen.

• city17
Ik krijg wel een IP toegewezen van de router. Verder krijg ik de foutmelding dat OF er iets fout gegaan is met de DNS lookup, OF dat de DNS server niet reageert. Verder gebruikt het netwerk WPA2 + AES en heb ik net met andere beveiligingsmodes getest en geen verbeteringen gevonden. Ben nu even bezig, maar zal deze reactie straks editen als ik heb geprobeerd heb te pingen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Krijg je wel een gateway dan

Gewoon even ipconfig /all posten hierzo

Iperf

• city17
Update: Ping geeft time-out.

Ipconfig /all geeft het volgende resultaat:

• Keypunchie
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Op zich ziet die config er goed uit. Ik vind 192.168.2.254 een klein beetje gek adres, maar kan me zomaar voorstellen dat KPN Experia zo staat ingesteld.
quote:
Krijg je een ip?, zoja is dit een correct ip (in de range van je modem).
Als je een correct ip hebt, kan je de modem pingen?
als je de modem kan pingen, kan je ook een extern ip adres pingen (8.8.8.8 bijvoorbeeld).
Als je kan pingen, kan je ook resolven?
Het klinkt wat lullig, maar als je deze vragen van Job allemaal los zou kunnen beantwoorden, geeft dat meer inzicht.

Dus: Vergelijk het ip-adres eens met het ip-adres van je iPad. Zitten die in dezelfde range (dus 192.168.2.x)
Wat gebeurt er met een ping naar 192.168.2.254 (het ip van je modem)?
Wat gebeurt er met een ping naar 8.8.8.8 (die gaat waarschijnlijk fout?)

Aanvullend, wat is de output van "route print -4"? En wat is de output van "tracert 8.8.8.8"

Mijn theorietjes zijn dat of in de routetabel op je PC iets mis gaat (het verkeer voor extern wordt niet netjes naar de router (default gateway) gestuurd), of dat er op de router er een firewall issue speelt. Het kaartje zelf lijkt namelijk goed te werken, het krijgt immers netjes alle DHCP informatie binnen.

Keypunchie wijzigde deze reactie 01-10-2012 18:51 (6%)

• city17
IP adres zit in dezelfde range als de anderen (tussen .50 en .253). Als ik ping naar 254 krijg ik meestal 4 x timeouts, hoewel ik twee keer 1 respons kreeg met 3 timeouts. Zelfde bij pingen naar 8.8.8.8, meestal 4 timeouts maar een enkele keer 1 of twee antwoorden. Bij de outputs van de commands die je noemde kreeg ik het volgende:

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2.254 is standaard voor zo'n experia doos. maar hij moet gewoon vlot reargeren op een ping

Hoeveel db/streepjes singaal heb je ?

Iperf

• city17
2 á 3, zit wel vrij ver van het signaal, maar m'n laptop en iPad doen het prima van deze afstand.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Stop het stikkie eens in een usb verlengkabel en leg hem een een beetje van de (metalen?) kast af

Iperf

• servu
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2012
In de beginpost zeg je:

802.11 n / b / g alle opties geprobeerd

Maar is dat aan de client kant of aan de kant van de experiabox?

Ik heb al veel connectie problemen gezien waar het n-signaal roet in het eten gooide.
Heb je geprobeerd in de experiabox het wifi signaal op b/g-mixed te zetten?
Is een poging waard misschien.

PS. weet niet zeker of dat kan op die box, ik heb zelf niet zo'n ding.

• city17
@Servu Experiabox kant is dat.

@Fish: Heb nu internet! Heb hem in een kleine USB verlengkabel gestopt en toen ik de PC opstartte had ik gelijk verbinding. Heb jij daar een verklaring voor? Veroorzaakt de metalen kast een storing?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die zijn idd regelmatig nadelig voor je ontvangst. een beetje afhankelijk van waar je singaal vandaan komt

Iperf

• madtraxx
  • Laatst online: 02-11 20:08
Firewalls virusscanners e.d.?
Norton wil nog weleens lastig doen voordat je een verbinding als "vertrouwd heb geaccepteerd.
Als het allemaal niet werkt, bedraad ff proberen, tcp/ip stack kan over de zeik zijn.... Werkt dat ook niet, verwijder alle firewall / virusscanners. Nog geen oplossing? Win7 reinstall....

Kaartje op andere pc? Overigens wel raar dat je af en toe een reply krijgt. Ook erg raar dat hij er 2048ms over doet om je eerste hop te tracen.... Ik vermoed het OS of het kaartje.

madtraxx wijzigde deze reactie 01-10-2012 20:21 (22%)

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21-11 08:32

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
robbertvdh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:12:
@Servu Experiabox kant is dat.

@Fish: Heb nu internet! Heb hem in een kleine USB verlengkabel gestopt en toen ik de PC opstartte had ik gelijk verbinding. Heb jij daar een verklaring voor? Veroorzaakt de metalen kast een storing?
De Experiabox kan je wifi-stick wel bereiken maar de wifi-stick waarschijnlijk de Experiabox niet ;) Daarnaast blokkeert metaal inderdaad radiogolven, als het tussen de zender en ontvanger zit, maar soms ook als het gewoon in de buurt is omdat het signaal dan anders reflecteert. :)

MensionXL wijzigde deze reactie 01-10-2012 20:23 (16%)

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

• Keypunchie
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
De Experiabox kan je wifi-stick wel bereiken maar de wifi-stick waarschijnlijk de Experiabox niet
Scherp. Die had ik nog niet overwogen.

Dat verklaart ook inderdaad waarom een broadcast, zoals DHCP prima aankomt, maar regulier IP-verkeer niet lukt. Dat is immers twee-weg (syn/ack). Dat verklaart dan ook waarom de ping zo slecht is/hoog pakketloss heeft.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True