Powerline probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Sinds een tijdje ben ik niet meer zo tevreden over mijn wifi in huis. Ik merk vooral op de 2e verdieping dat ik slechts een kwart van de snelheid van mijn verbinding haal (15 Mbps). Dit terwijl ik bedraad wel mijn normale snelheid van 60Mbps haal.

Omdat kabels doortrekken in huis lastig is heb ik gekeken naar een powerline set. Ik heb van een vriend een set geleend ( pricewatch: Sweex Powerline Ethernet Adapter 85 Mbps). Deze voldoet echter totaal niet.

Ik heb op mijn modem van Ziggo die in woonkamer binnenkomt een Netgear WNR2000 router staan. Hieraan heb ik een utp kabel naar de ene adapter gedaan en deze in het stopcontact gedaan (geen stekkerdoos, direct in stopcontact). Boven zit ook een utp kabel direct aangesloten op de computer, deze loopt naar de adapter 3 meter verder en zit direct in het stopcontact.

Ik haal met deze instelling echter maar zo'n 2 Mbps. Niet bepaald een verbetering van mijn draadloze signaal dus. Enig idee wat hier aan ten grondslag ligt, en of het wellicht met een nieuwe 500mbps ipv deze 85mpbs gaat verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Lastig te zeggen, maar de kans is groot dat beide gebruikte stopcontacten op verschillende groepen zitten. Iets wat behoorlijk nadelig kan zijn voor de performance. Slechts 2 Mbps halen is wel bijzonder laag, daar kan meer aan de hand zijn. Ik vermoed niet dat een upgrade naar een 500 Mbps setje al je problemen oplost. Misschien dat de set significant beter is dan je huidige (waar ik geen ervaring mee heb), maar dan nog is het wel een groot verschil.

Met mijn 500 Mbps set haal ik op dezelfde groep zo'n 180 mbit up en down, wat behoorlijk netjes is. Plaats ik ze op gescheiden groepen dan daalt de performance tot maximaal 110 mbit up en down en krijg ik meer last van variaties in snelheid (dipjes tot slechts 50 mbit). Helaas is PowerLine in sommige gevallen ook geen goede optie. Het is een mooi systeem maar net als wifi wel behoorlijk afhankelijk van de situatie waarin het toegepast wordt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Eerste gok: de 2 adapters zitten niet op dezelfde groep. Voor een optimaal resultaat zou je beide adapters op een stopcontact binnen dezelfde groep moeten zetten. Probeer dat eens en kijk eens wat het resultaat dan is.

edit: wat cloud zegt dus

[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 01-10-2012 14:49 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:23
Ik zou als ik jou was even testen met een 200 mbit setje. Deze hebben een veel betere chipset en werken daardoor waarschijnlijk wel tegen de volledige snelheid aan. Ik lees hierboven ook over groepen - dat kan natuurlijk ook.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me