Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:19

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik kan hopelijk dinsdag beginnen om m'n eerste WC set in te bouwen, zit alleen nog te twijfelen welke loop ik wil gaan gebruiken. Heb 3 voorbeelden gemaakt met m'n ms-paint skilzzz!!1! 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Loop1.png
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Loop2.png
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Loop3.png

Iemand tips?

---RAWE CEEK!!!---

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik zou gaan voor: Pomp>GPU>120Rad>CPU>240Rad>Res, want kan je ook nog een cleane loop maken.

• hidra000
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-09 16:38
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/--MMsLdMu0HI/UGmPzS_enrI/AAAAAAAAAms/HSE4_9EoCMQ/s576/Loop.png

Dat had ik ook in gedachten

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Loop4.png

---RAWE CEEK!!!---

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

deze hierboven vind ik wel het meest nette, en dat komt meestal wel ten goede.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Volgorde schijnt niet bijzonder veel uit te maken, is op google te vinden.

Ik heb de volgende volgorde: [pomp/reservoir]-->--[280mm rad]-->--[CPU]-->--[120mm rad]-->--[GPU's]

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36

India Sierra

Learn by failure

Volgorde maakt geen barst uit, het water verwarmt maar 0.5 graden ofzo per component. Zolang je pomp maar direct achter je reservoir is zodat hij geen lucht hoeft aan te zuigen is het goed.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:48
thehawk007 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:55:
Volgorde maakt geen barst uit, het water verwarmt maar 0.5 graden ofzo per component. Zolang je pomp maar direct achter je reservoir is zodat hij geen lucht hoeft aan te zuigen is het goed.
Dit sowieso. Daarnaast vraag ik me af waarom je de 120mm radiator extern wilt hebben? Tenzij je een heel krappe case of heel dikke radiator hebt (meer dan 60mm dik met push/pull) moet dit gewoon intern passen. Mijn beste tip zou zijn: houd de loop zo clean mogelijk, korte afstanden zonder dat slangen elkaar kruisen. In dat geval krijg je ongeveer zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u215/Moi_in_actie/123.jpg

ps: misschien even toelichten welke kast je hebt en waarom je de 120mm radiator extern wilt monteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Moi_in_actie op 01-10-2012 21:54 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

en om welke kast gaat het eigenlijk?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Coolermaster 690, vind dat ik niet bijzonder veel ruimte bovenin heb. Moederbord zit vrij strak aan de bovenkant. Heb dan wel een slim rad, maar daar moeten ook nog 2 fans op, en dan op de 120 ook nog 1. En het is wel makkelijk als ik me loop leeg wil halen, dat er al een slang naar buiten loopt.

---RAWE CEEK!!!---

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 23:59

faust2016

You yes have my shirt

In een CM690 heb je idd bedroevend weinig ruimte voor je rads. Het zou best kunnen dat je fans aan op je 240 rad ook niet aan de onderkant van je rad gaan passen, als je pech hebt..

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Gaat als het goed is net passen, millimeter werk. Maar kom ik pas achter als ik me reservoir binnen heb, en ik alles erin ga proberen te proppen.

---RAWE CEEK!!!---

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Je kan vrij gemakkelijk 2 maal een 240mm rad kwijt in je 690.
Bovenin en onderin.

Zie bv. De foto in mijn systeem / handtekening.

Edit. Ik ging er vanuit dat je 690 ii had...

[ Voor 15% gewijzigd door mukkel op 02-10-2012 00:09 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Alleen ik wil er nog 2 flinke fans onder hangen, en dan wordt het toch krap.

---RAWE CEEK!!!---

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Fans zitten aan de andere kant.
Past mooi tussen het frame van de behuizing en kap.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Weet ik, maar wil een push/pull setup op beide rads.

---RAWE CEEK!!!---

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Mmz ok. Maar waarom?
Op bv fora zoals highflow staan ook benchmarks met het verschil tussen push, pull een push-pull.

Push-pull voegd bijna niets extra toe vergeleken met alleen push of pull. (Eventueel met shrouds)
Alleen meer geluid.
En zo hard hoeven de fans niet te draaien. Hier draait alles tijdens het gamen minimaal (ingesteld op de controller) en bv beide grafische kaarten hangen tussen de 40 en 45 graden.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Had eigenlijk wel verwacht dat het meer zou schelen. Maar jij hebt dus de fans op pull staan?

---RAWE CEEK!!!---

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

De onderste op push naar buiten met shrouds gemaakt van oude fans.
En bovenop pull naar buiten.

Ook meer met het oog op vuil / stof. Nu word er lucht uit de kast getrokken zodat de radiatoren niet snel met stof dicht gaan zitten. Kast staat bij mij op de grond en wil niet dat zand / vuil van m'n schoenen in de kast gezogen wordt :P

Ik ben nu even aan het zoeken alleen kan dat ene topic niet meer vinden of HF.
Scheelde in totaal maar iets van 1 a 2 graden.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
http://forum.highflow.nl/...guratie-13419/#post238530

Ik ben het in dat artikel eens met ons Sanders: die paar graden is in koelingland wel de moeite.

Daarnaast kan een voordeel van push pull zijn, dat je fans van verschillende rpm kunt nemen en met een fancontroller kan kiezen wat je wanneer gebruikt, zo kun je een mooie balans inregelen tussen geluid en koeling, afhankelijk van de situatie (heb ooit vrij extreme fans gehad, 4250 rpm, met daaronder 1400rpm). Als het past, is push pull wel nuttig in mijn optiek.

Wellicht ten overvloede: zoek wel fans die bij het rad passen. (Die fout heb ik ook ooit gemaakt, is wat zonde).

Zoals hierboven gezegd: volgorde maakt niets uit, als de pomp maar na het res komt. Er zijn overigens dual bay reservoirs waarin je een pomp kunt plaatsen, scheelt weer wat slag.

Tot slot, wat wil je precies gaan koelen? Met een goed 240 rad kun je een eind komen (moet in principe, als je het goed opzet met goede spullen, een CPU en gpu aankunnen).

mixing a drink and music

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ga een AMD X4 635 en een GTX560Ti TFII koelen. Heb de cpu op dit moment gekoeld met een Antec 620, en zit idle op 29c. Doe het ook niet omdat het nodig is, maar omdat het mij leuk lijkt. De 560 zit nu idle op 40c, en die wil ik minimaal terug naar 25c hebben.

---RAWE CEEK!!!---

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ben benieuwd of je die 25 gaat halen, lijkt me erg laag idle.

Hier hangen de kaartjes idle rond de 30. Wel eens waar wat minder zuinige kaarten maar toch.
De 25 en lager zou ik ook kunnen halen, maar dan is het zo fris in de kamer met de raampjes open ;)

Hier zit ik op 30 Idle en rond 45 tijdens gamen.
Rond de 48-50 volbelast
Bij een normale kamer temeratuur

[ Voor 5% gewijzigd door mukkel op 02-10-2012 22:51 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Die temps halen ze door een antec 620 of iets soortgelijks op de kaart te modden. Mijn set is dan niet high-end, maar denk toch wel beter als zo'n closed loop set. Valt het tegen, gaat de hele set in de verkoop, en mod ik er ook zo'n set op.

---RAWE CEEK!!!---

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
25 graden idle hangt ook af van de watertemp en de omgevingstemp. In een kamer op 21 graden is dat wel erg laag ;)
maar het kan wel uiteraard. Ikzelf zit op 26 tot 30 graden idle met 2x gtx580 en een 2500k in dezelfde loop; afhankelijk van omgevingstemp.
idle temp maakt op zich niet zoveel uit, als je tijdens load tussen de 50 en 60 blijft is het netjes.

mixing a drink and music

Pagina: 1