8 dagen voor aanmelden als DOA en vakantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:47
Even een vraag waar ik nu mee zit. Niet zozeer omdat ik verwacht dat ik de pech heb dat het zal gebeuren maar eigenlijk uit nieuwsgierigheid. Een hypothese dus. :)

Ik heb anderhalve week terug een nieuwe telefoon besteld bij mijn contractverlenging en onlangs binnen gekregen. Helaas was dit direct een gevalletje DOA omdat de powerbutton al binnen enkele minuten niet meer functioneerde.

Ik doe even de aanname dat voor een vervangend product, die ik voor deze DOA krijg, een nieuwe krijg waarvoor de 8 dagen DOA periode weer opnieuw in gaat. Mocht deze aanname incorrect zijn dan hoor ik het graag.

Wat nu als dat nieuwe product ook een DOA blijkt te zijn. Ik ga namelijk morgen voor 17 dagen op vakantie en zal dus nooit binnen die 8 dagen mijn DOA aan kunnen melden. Nu zul je zeggen; dan moet je maar geen product bestellen vlak voor je vakantie en dat is ook logisch. Maar dat is ook niet wat ik gedaan heb, dat komt namelijk door die eerste DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:17

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb het al eens gehad met een DIMM. Nieuw geheugen binnen -> Blijkt DOA. 13 dagen later nieuw setje -> Ook al DOA.

Of dit coulance was van de winkel of dat het wettelijk vast staat weet ik echter niet, echter heb je gewoon recht op garantie mocht de volgende ook DOA zijn ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DOA is voor zover ik weet geen wettelijk begrip, maar blijkbaar iets wat de winkel waar je bestelling loopt hanteert? Dan zal je toch echt even bij de winkel moeten navragen hoe ze daar mee omgaan.

Sowieso zijn ze wettelijk gezien gewoon verplicht een deugdelijk product te leveren en zo niet, dat kostenloos te repareren/vervangen, waarbij de consument geen ernstige overlast mag ondervinden. Dat hoeft echt niet binnen 8 dagen gemeld te worden.

Hier staat ook een boel basis info die je eens door kan nemen: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 01-10-2012 14:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Beste lijkt me de vraag voor te stellen aan de winkel.

Of aangeven dat je tot $datum afwezig bent en ze de verzending uit kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:47
Recht op garantie lijkt mij duidelijk, maar de DOA procedure is er juist om de, vaak lange, reparatieprocedure te ontlopen omdat je het product al defect hebt gekregen. Ik ging er, wellicht ten onrechte, vanuit dat dit een wettelijk begrip was omdat nagenoeg alle webshops deze regeling hanteren.

Ik zal in dit geval de betreffende webshop een mail sturen, maar in principe hoeven zij zich er dan ook niet aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:23

Quad

Doof

The Realone schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:24:
Recht op garantie lijkt mij duidelijk, maar de DOA procedure is er juist om de, vaak lange, reparatieprocedure te ontlopen omdat je het product al defect hebt gekregen. Ik ging er, wellicht ten onrechte, vanuit dat dit een wettelijk begrip was omdat nagenoeg alle webshops deze regeling hanteren.

Ik zal in dit geval de betreffende webshop een mail sturen, maar in principe hoeven zij zich er dan ook niet aan te houden.
Klopt, enige verplichting is dat je het terug kan sturen binnen de afkoelperiode zonder opgaaf van redenen wat ze moeten accepteren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 19:00
Als je een DOA hebt bij een product dat je online besteld hebt, kun je het net zo goed terug sturen en je geld terug vragen. Aangezien je binnen de 14 dagen termijn zit krijg je je geld gewoon terug.
Dan doe je de bestelling daarna gewoon opnieuw. Enige minpunt kan zijn dat ze je hetzelfde doosje weer sturen aangezien ze niet weten dat het stuk is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Frijns.Net schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:31:
Als je een DOA hebt bij een product dat je online besteld hebt, kun je het net zo goed terug sturen en je geld terug vragen. Aangezien je binnen de 14 dagen termijn zit krijg je je geld gewoon terug.
Dan doe je de bestelling daarna gewoon opnieuw. Enige minpunt kan zijn dat ze je hetzelfde doosje weer sturen aangezien ze niet weten dat het stuk is ;-)
Het andere minpunt is dat je dan zelf voor de retourzending verantwoordelijk bent (en daar dus ook voor moet betalen)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Frijns.Net schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:31:
Behalve dat je daarmee inderdaad jezelf of een andere klant opzadelt met dat kapotte product, draai je in dat geval ook zelf op voor de verzendkosten terug naar de shop. Bij reparatie/vervanging zijn alle kosten voor de shop.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1