[Win7] Net Time

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:04
Ik heb een opdracht gekregen van stage, om de client (Win7pro) tijd te laten synchroniseren met de Server (Win7pro).
Er wordt niet gewerkt met domain o.i.d.
In de server draaien er puur database bestanden en dat geeft soms conflicten als de tijd niet even is met de Server.
Dus vandaar de opdracht: laat de client synchroniseren met de server.

Wanneer ik de command: "Net time \\<ip adres> /set /y" uitvoer krijg ik een error "Systeemfout 1314 Een van de vereiste bevoegdheden is niet aan de client toegekend."

Op Google staat dat de " Gebruikersaccountbeheer " een Ja of Nee antwoord verwacht.
Ik mag dat ook niet uitschakelen van mijn begeleider.

Verder heb ik een tip gekregen dat je via de Policy Groepsbeleid iets moet wijzigen...

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 01-10-2012 15:34 . Reden: SCHREEUW NIET ZO!!!!111!!!@22!1111 ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Hoicks

Techno!

Ik vermoed een locale policy instelling op de client. gpedit.msc. Ga daar maar eens kijken.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Hoicks schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:54:
Ik vermoed een locale policy instelling op de client. gpedit.msc. Ga daar maar eens kijken.
Ja ik heb in "Computerconfiguratie > Windows-instellingen > Beveiligingsinstellingen > Lokaal beleid > Toewijzing van gebruikers" de rechten aangepast van " Systeemtijd wijzigen en Tijdzone wijzigen"

Maar helpt ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:36
UAC via policy disabled zetten.
Zie optie B op http://www.petri.co.il/disable-uac-in-windows-7.htm

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Dat ga ik nu even proberen!!
Bedankt voor je info

Edit: De client hangt helaas niet aan een domain waardoor ik geen Group Policy Management heb :-(

[ Voor 15% gewijzigd door zazadanger68 op 01-10-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
UAC mocht je van je begeleider toch niet uitschakelen?

Heb je al eens geprobeerd via GPO een startup script uit te laten voeren? Deze worden als het goed is onder local system uitgevoerd. Weet alleen niet of je dan ook te maken hebt met UAC..

edit:
Je hebt Win7Pro, dus je zou wel het (lokale) groepsbeleid moeten kunnen wijzigen.. kijk maar eens onder Systeembeheer in je configuratiescherm, of anders Start > Run > gpedit.msc

[ Voor 28% gewijzigd door nescafe op 01-10-2012 14:17 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
nescafe schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:12:
UAC mocht je van je begeleider toch niet uitschakelen?

Heb je al eens geprobeerd via GPO een startup script uit te laten voeren? Deze worden als het goed is onder local system uitgevoerd. Weet alleen niet of je dan ook te maken hebt met UAC..

edit:
Je hebt Win7Pro, dus je zou wel het (lokale) groepsbeleid moeten kunnen wijzigen.. kijk maar eens onder Systeembeheer in je configuratiescherm, of anders Start > Run > gpedit.msc
Klopt ik mag de UAC niet uitschakelen..
En hoe werkt dat precies met GPO een opstart script uitlaten voeren?
Enigste commands wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is: runas \user:administrator
Maar dan vraagt hij een password van de administrator.
En wat mijn begeleider wilt is dat ik een startup script maak.
Tot nu toe ziet mijn script er zo uit:

start /min net time \\192.168.1.54 /set /y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
zazadanger68 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:09:

Edit: De client hangt helaas niet aan een domain waardoor ik geen Group Policy Management heb :-(
je moet dan ook de local policy hebben
start>>uitvoeren>>mmc
dan ctrl+M en kiezen voor group object editor. Bij toevoegen wordt gevraagd welke machine (default is local machine). Next klikken en daar is je local policy :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
zazadanger68 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:18:
[...]

Klopt ik mag de UAC niet uitschakelen..
En hoe werkt dat precies met GPO een opstart script uitlaten voeren?
Enigste commands wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is: runas \user:administrator
Maar dan vraagt hij een password van de administrator.
En wat mijn begeleider wilt is dat ik een startup script maak.
Tot nu toe ziet mijn script er zo uit:

start /min net time \\192.168.1.54 /set /y
:F UAC niet uitschakelen.... Je vraagt je af waarom ze je dergelijke onzin leren :(
mag je wel een scheduled task maken? Daar kan je de credentials gewoon in mee geven waaronder iets moet worden uitgevoerd. Of moet de betreffende user wel de rechten hebben om de tijd naderhand te mogen wijzigen?? (lijkt me sterk, anders had je deze ook niet hoeven laten synchroniseren natuurlijk..)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
kroegtijger schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:02:
[...]

je moet dan ook de local policy hebben
start>>uitvoeren>>mmc
dan ctrl+M en kiezen voor group object editor. Bij toevoegen wordt gevraagd welke machine (default is local machine). Next klikken en daar is je local policy :P
Haha sorry ik zag het helemaal mis, ik heb/had een GPO, en ik zit er nu even mee te spelen, hopelijk kom ik er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:11
Start menu, cmd intypen. Rechts klikken op cmd.exe (bovenaan als het goed is), uitvoeren als administrator. Bevestigen bij de UAC dialog. en dan nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
naam schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:06:
Start menu, cmd intypen. Rechts klikken op cmd.exe (bovenaan als het goed is), uitvoeren als administrator. Bevestigen bij de UAC dialog. en dan nog eens proberen.
Ja maar dat gaat niet helpen, omdat het een opstart script is. Hij moet automatisch als administrator uitvoeren, wanneer er aangemeld wordt met een standaard account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Flikker nou gewoon die server in de sync server adres bij Tijd/Datum eigenschappen, ben je van dat hele gezeur af.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Hero Of Time schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:16:
Flikker nou gewoon die server in de sync server adres bij Tijd/Datum eigenschappen, ben je van dat hele gezeur af.
dat is natuurlijk nog veel makkelijker inderdaad, maar is niet helemaal wat de opdracht was toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Of je maakt gewoon een geplande taak die met admin credentials draait die dat net time commando uitvoert.
Genoeg opties hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit is echt heel basaal.. weet je zeker dat je de goede opleiding doet?

Na een paar seconden verzin ik iets als dit:

code:
1
2
3
4
W32tm /config /manualpeerlist:"time.nist.gov time.euro.apple.com 0.pfsense.pool.ntp.org" /syncfromflags:manual
Net stop w32time
Net start w32time
w32tm /resync

Doet alles wat je wil, werkt om alle quirks heen.

1. Je hebt ALTIJD de juiste sync server(s)
2. Je weet ALTIJD zeker dat je je eigen lijst gebruikt
3. Je herstart ALTIJD w32tm zodat je zeker weet dat daar niks mis kan zijn bij een ntp sync
4. Je forceert ALTIJD een handmatige time sync

Toevoeging: je moet natuurlijk wel de juiste rechten hebben... maar dat staat los van het NTP sync probleem en moet je dan ook gewoon ergens anders oplossen.

[ Voor 11% gewijzigd door johnkeates op 01-10-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
De gebruikte commandos zijn niet belangrijk als TS niet doorheeft dat de boel als admin moet draaien en hij ook niet kan bedenken hoe hij dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat is waar... maar we weten allemaal dat Microsoft het volgende stelt:
Caution
You should not use the Net time command to configure or set time when the Windows Time service is running.
en natuurlijk zoals meerdere mensen al gepost hadden:
Administrative Credentials

To perform this procedure, you must be a member of the Administrators group on the local computer. To perform this procedure from a remote computer, you must be a member of the Domain Admins group.

[ Voor 42% gewijzigd door johnkeates op 01-10-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Dus dit werkt niet in de opstart van de client?
Rem Met NET TIME wordt de systeemklok gelijk gezet aan de pc welke als naam SERVER heeft.
NET TIME \\Server /set /yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik heb de topicstart ontdaan van overdreven schreeuwerige vette tekst en Heeeeeeeeeelp!!!!1
Als er brand is, dan moet je 112 bellen. Als er geen brand is moet je niet schreeuwen ;)

Inhoudelijk: Win7pro server?

Los daarvan: het is juist ook bij dergelijke 'huiswerkopdrachten' toch wel de bedoeling dat je zelf de boeken induikt en niet alleen wat zoekt op fora. Ga er dus zelf even wat dieper in voor je doorvraagt :Y) (Als iets niet lukt, waarom niet? Wat zijn alternatieven? Waarom?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Mental schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:21:
Of je maakt gewoon een geplande taak die met admin credentials draait die dat net time commando uitvoert.
Genoeg opties hoor.
Dat heb ik geprobeerd net, alleen werkt het nog steeds niet..
Want de administrator wachtwoord van de Server komt niet over met de administrator wachtwoord van de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
F_J_K schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:38:
offtopic:
Ik heb de topicstart ontdaan van overdreven schreeuwerige vette tekst en Heeeeeeeeeelp!!!!1
Als er brand is, dan moet je 112 bellen. Als er geen brand is moet je niet schreeuwen ;)

Inhoudelijk: Win7pro server?

Los daarvan: het is juist ook bij dergelijke 'huiswerkopdrachten' toch wel de bedoeling dat je zelf de boeken induikt en niet alleen wat zoekt op fora. Ga er dus zelf even wat dieper in voor je doorvraagt :Y) (Als iets niet lukt, waarom niet? Wat zijn alternatieven? Waarom?)
Nou het lukt mij al sinds 's ochtends 10.00uur niet, want het komt puur door de UAC, want wanneer ik dat uitschakel werkt de mijn script, en als ik inschakel helaas niet.
Daarnaast als ik "Als administrator uitvoeren" doe werkt het ook, dus probeer ik een opstart script te maken wat mijn Tijd Sync als administrator gaat uitvoeren, het lukt me wel alleen vraagt hij om wachtwoord, dus moet nu daar een oplossing voor vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
JantjeKoud schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:37:
Dus dit werkt niet in de opstart van de client?
Rem Met NET TIME wordt de systeemklok gelijk gezet aan de pc welke als naam SERVER heeft.
NET TIME \\Server /set /yes
Nee helaas werkt dat niet als ik met een standaard account uitvoer, maar werkt wel wanneer ik het als administrator laat uitvoeren. :-(
Ik heb nu een opstart script gemaakt wat de Tijd sync script als administrator laat uitvoeren, alleen vraagt hij om wachtwoord... Dus even een oplossing voor dat vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
nogmaals; als scheduled task laten uitvoeren. Daar kan je meteen credentials laten meenemen. Bij de triggers kan je aangeven dat het bij het aanmelden moet worden gestart.
Uiteraard moet je hier dus wel zorgen dat je de juiste credentials neemt, en dus wel van de lokale machine (username is dus computernaam\administrator).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
kroegtijger schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:49:
nogmaals; als scheduled task laten uitvoeren. Daar kan je meteen credentials laten meenemen. Bij de triggers kan je aangeven dat het bij het aanmelden moet worden gestart.
Uiteraard moet je hier dus wel zorgen dat je de juiste credentials neemt, en dus wel van de lokale machine (username is dus computernaam\administrator).
Nou dat heb ik geprobeerd en dat werkt helaas niet.. Maar ik ga er even mee spelen en als ik een oplossing heb post ik het wel hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bent echt veel en veel te moeilijk aan het denken. Welke opleiding doe je? Je lijkt nu namelijk voor een opdracht dat nog simpeler is dan MBO te denken op een niveau die zelfs voor een universiteit lastig kan zijn 8)7. Het is een geval van klok en klepel, je weet wat je moet doen, maar niet hoe. Er zijn hier genoeg antwoorden gegeven die je kan gebruiken, maar je ziet simpelweg niet hoe dat is toe te passen, hoe eenvoudig het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Hero Of Time schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:50:
Je bent echt veel en veel te moeilijk aan het denken. Welke opleiding doe je? Je lijkt nu namelijk voor een opdracht dat nog simpeler is dan MBO te denken op een niveau die zelfs voor een universiteit lastig kan zijn 8)7. Het is een geval van klok en klepel, je weet wat je moet doen, maar niet hoe. Er zijn hier genoeg antwoorden gegeven die je kan gebruiken, maar je ziet simpelweg niet hoe dat is toe te passen, hoe eenvoudig het ook is.
Nou ik heb alles uitgeprobeerd wat hier boven wordt genoemd, en zelf ben ik ICT Beheer Niv.4 4de jaar aan het volgen op een MBO school.
En helaas lukt het steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Nou het is mij gelukt dankzij de Taakplanner. Thnx to "Mental"!
De oplossing was via de taakplanner en dan horen de wachtwoorden 1 op 1 te zijn met de Client en de Server.
Daarnaast heb ik de script niet toegevoegd maar gelijk ingevoerd in "Program/script" en "Parameters".

Hopelijk heeft iemand hier wat aan in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
zazadanger68 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:03:
Nou het is mij gelukt dankzij de Taakplanner. Thnx to "Mental"!
De oplossing was via de taakplanner en dan horen de wachtwoorden 1 op 1 te zijn met de Client en de Server.
Daarnaast heb ik de script niet toegevoegd maar gelijk ingevoerd in "Program/script" en "Parameters".

Hopelijk heeft iemand hier wat aan in de toekomst
Die oplossing gaf ik je op 15:04 al... Toch knap dat je daarna nog ruim een uur door blijft modderen om uiteindelijk met dezelfde oplossing op de proppen te komen :')

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
kroegtijger schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:07:
[...]

Die oplossing gaf ik je op 15:04 al... Toch knap dat je daarna nog ruim een uur door blijft modderen om uiteindelijk met dezelfde oplossing op de proppen te komen :')
Je zei niets over dat ik de commands in de "Program/script" en "Parameters" moest invoeren en het wachtwoord 1 op 1 moest maken met de Client en de Server..

BTW het is nou opgelost dus.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
zazadanger68 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:18:
[...]

Je zei niets over dat ik de commands in de "Program/script" en "Parameters" moest invoeren en het wachtwoord 1 op 1 moest maken met de Client en de Server..

BTW het is nou opgelost dus.. O-)
Ik ging dr voor het gemak wel vanuit dat je toch wist hoe een scheduled task moest aanmaken eigenlijk... Da's wel redelijk basic knowledge :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

kroegtijger schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:30:
[...]

Ik ging dr voor het gemak wel vanuit dat je toch wist hoe een scheduled task moest aanmaken eigenlijk... Da's wel redelijk basic knowledge :X
Ja is het ook, maar jullie gaan er allemaal van uit dat hij skills heeft, die jullie zelf uit de praktijk hebben. Een MBO niv4 leerling heeft nou eenmaal niet veel praktijk kennis ;)
Is ook niet erg, ik vind dat de scholen meer moeten focussen op het aanleren van search-skills, foutontleding en stap voor stap aanpakken van dingen.

Overigens: je wil niet weten hoeveel admins er nog over uac en keline dingetjes als vinkjes met de melding: run with highest priviledges, vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door KillerAce_NL op 01-10-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
MBO4 is ook niet meer wat het geweest is wat dat betreft ;) Maar inderdaad is het gebrek aan basis-kennis, ook onder beheerders die al een tijdje mee gaan, soms schrikbarend te noemen helaas :{

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Toen ik MBO nv4 deed, was het niveau van m'n klasgenoten iig degelijk te noemen. Ook ik kon prima dingen oplossen zoals hier beschreven. Het ziet er naar uit dat de kwaliteit wat achteruit is gegaan. Nou was het lesmateriaal in mijn tijd ook al niet top, maar goed, daarvoor heb ik dan ook HBO er na gedaan. Maar dat is ook niet heilig. Leraar die z'n hele script/'programma' opnieuw schrijft alleen maar omdat hij een ' of ; miste 8)7. Of niet weten welke functie je moet gebruiken als je 't cross-OS moet schrijven |:(.

Basiskennis is hetgeen wat het meeste doet en te veel mensen missen het, helaas. En de overheid maar bezuinigen...

Pagina: 1