Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als ik mijn mbo niv.4 heb afgerond (nu stage) is het dan mogelijk om een dag in de week 9 uurtjes lang te werken als it'er? Bijvoorbeeld naast mijn toekomstige studie (hbo/wo)?

Of bestaat er niet zoiets? Als het bestaat, hoe ga ik er naar opzoek?

Groeten,

Ranniks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:49:
Hoi,

Als ik mijn mbo niv.4 heb afgerond (nu stage) is het dan mogelijk om een dag in de week 9 uurtjes lang te werken als it'er? Bijvoorbeeld naast mijn toekomstige studie (hbo/wo)?

Of bestaat er niet zoiets? Als het bestaat, hoe ga ik er naar opzoek?

Groeten,

Ranniks
Omgekeerd wel. 4 dagen werken 1 dag school..
Kijk naar deeltijd/duale studies.

Anders heb je nog voltijd en evt een bijbaantje in de avonduren of weekenden..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je voltijd HBO doet zul je hooguit een bijbaantje kunnen hebben waarbij je alles bij elkaar door de week 8 uur ofzo maakt. Of had je gedacht dat je van school zomaar 1 dag vrij geroosterd zou worden :? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
The Eagle schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:04:
Als je voltijd HBO doet zul je hooguit een bijbaantje kunnen hebben waarbij je alles bij elkaar door de week 8 uur ofzo maakt. Of had je gedacht dat je van school zomaar 1 dag vrij geroosterd zou worden :? :P
Naast mijn HBO studie heb ik altijd prima 1 dag door de weeks kunnen werken soms zelfs 2. En ja bij de HU werd je eigenlijk altijd 1 dag vrij geroosterd (of je had gewoon een dag zonder boeiende dingen) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:21

D4NG3R

kiwi

:)

jhuiting schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

Naast mijn HBO studie heb ik altijd prima 1 dag door de weeks kunnen werken soms zelfs 2. En ja bij de HU werd je eigenlijk altijd 1 dag vrij geroosterd (of je had gewoon een dag zonder boeiende dingen) ;-)
Een normale voltijd MBO/HBO/Uni studie beslaat tussen de 20 en 32 uren per week verdeeld over 5 werkdagen. Ik ken NIEMAND die een voltijd opleiding doet en daarnaast ook nog eens een volle dag in de week kan werken. Ja, zaterdagen maar daar doelt de TS niet op (lijkt mij?).

@TS: Maaruhm, waarom ga je niet voor een bijbaantje? 16u in de week bijv, 2 avonden en een zaterdag. Is goed te doen naast een HBO opleiding.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 11:41
D4NG3R schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
Een normale voltijd MBO/HBO/Uni studie beslaat tussen de 20 en 32 uren per week verdeeld over 5 werkdagen. Ik ken NIEMAND die een voltijd opleiding doet en daarnaast ook nog eens een volle dag in de week kan werken. Ja, zaterdagen maar daar doelt de TS niet op (lijkt mij?).
Nou..ik werd anders tijdens mijn gehele studietijd sowieso 1 dag vrijgepland per week, zoals volgens mij bij veel HBO studies. Daarnaast een paar uurtjes les. Maar je kunt sowieso een dag werken, in het weekend en evt in de avonduren als je (bij)baan dat toelaat. Genoeg tijd volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-10 08:54
Hoeveel je kan werken ligt aan jezelf en hoeveel lessen je hebt.
Bij mij op school (hbo informatica) heb je in het eerste jaar meer lessen dan in de latere jaren. Het zal dus steeds makkelijker zijn om (meer) te werken naast de opleiding.

Op het hbo moet je veel samenwerken in projectgroepen. Het dan belangrijk om jou projectgroep te laten weten dat jij eens per week een dag werkt. Dan kan de groep daar rekening mee houden zodat je wel aanwezig bent bij gesprekken met b.v. de opdrachtgever.

Naar mijn idee is het heel goed mogelijk om een volle dag per week te werken tijdens de opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Bij de uni kon je bij bepaalde vakken aansluiten bij deeltijdstudenten. Die lessen werden vaak in de avond gegeven waardoor het relatief makkelijk was om een dag in de week vrij te houden. Het was wel zo dat ik bepaalde periodes de werkdag moest wisselen omdat het niet uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
CyberFly schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:17:
Hoeveel je kan werken ligt aan jezelf en hoeveel lessen je hebt.
Bij mij op school (hbo informatica) heb je in het eerste jaar meer lessen dan in de latere jaren. Het zal dus steeds makkelijker zijn om (meer) te werken naast de opleiding.
...
Bij lang niet alle opleidingen is dat zo, bijvoorbeeld bij geneeskunde zal je het doorgaans drukker hebben aan het eind, en het is ook vaak lastig roosters aan te passen. En je moet de druk op onderwijsinstellingen niet onderschatten de studenten er snel doorheen te jassen.

TS, het beste kan je kijken naar wat je wilt gaan doen en dan met de onderwijsinstelling bespreken wat de mogelijkheden zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 01-10-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 10:49
[...]

Het lukt mij ook prima om een doordeweekse dag naast mijn HBO studie te werken. Er is eigenlijk altijd wel een dag in de week dat ik geen les heb. Soms kan ik een keer niet omdat ik druk ben met een project op school of omdat ik les heb. In dat geval is mijn werk daar erg flexibel in en haal ik die dag een andere week weer in.

@TS: Het is wel verstandig om van te voren bij de opleiding die je wil gaan doen na te vragen of er andere studenten zijn die dit doen en even met hun te gaan praten hoe zij dit aangepakt hebben. Ook is het belangrijk om een baantje te vinden die flexibel zijn, zodat het geen probleem is als je een keertje (op het laatste moment) niet kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Spacespider!

Ik bedoelde op de zaterdag of zondag (lees: ik heb geen leven). Een baantje bij de supermarkt werkt niet goed op me. Dat heb ik 4 jaartjes gedaan en ik ga er fysiek kapot door. Ook mentaal omdat het gewoon een klotebaantje is........Zelfs toen ik het maar 3-6 uurtjes in de week deed. Gewoon een klote sfeer en klote mensen.

Dan heb ik liever dat ik een dag in de week ergens IT-beheerder/helpdesk/call it what you will kan zijn. Na mijn stage heb ik zowiezo genoeg ervaring. Nu kan ik weer redelijk met outlook werken en met de server mag ik nu ook het een en ander doen. 350/1600 uurtjes gedraaid, dusjah.

Ik maak me eerlijk gezegd niet zo super druk om die hbo uurtjes, vooral omdat ik gewend ben aan een druk schema. Laten we zeggen dat ik nu elke dag tot 5 op stage zit, 6 uur thuis ben en dan min. een uur piano, 15-30 minuten sport en nog een uur tot 2 uur studeren moet inplannen. En dan is het alweer slaaptijd (no life I know).

Maar dan is mijn vraag echter niet beantwoord: Waar vind ik een bedrijf of instelling die zo'n part-time functie heeft? Ik ben absoluut niet van plan langer te werken dan 9 uur per week, misschien als er een uitschieter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het kan, maar het is lastig. Met een dag per week werken ben je prima geschikt voor ongeschoold werk wat je aan het eind van de dag neer kan gooien en wat iemand anders dan op pakt. Beheer en uitgebreide helpdesk is daar niet geschikt voor, mensen die maar een dag kunnen werken zijn zeker voor beheer niet interessant omdat sommige taken langer dan een dag duren, dan moeten anderen dat weer overnemen. Bovendien moeten ze je nog opleiden en inwerken en dat is niet interessant voor iemand die een dag per week werkt.
Wellicht bij telecomproviders en grote organisaties waarbij je enkel de simpelere problemen aanpakt die vaak snel opgelost kunnen worden?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk eens naar een ICT dienstverlener zoasl OGD. Geen idee of er nog meer van dat soort bedrijven zijn.

Een andere optie is wellicht om op de instelling waar je gaat studeren te kijken of ze studenten inzetten op hun IT afdeling. Toen ik informatica studeerde aan de TU/e werkten verschillende mede-studenten op de centrale of facultaire service desk voor een paar dagdelen in de week.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:33:
Maar dan is mijn vraag echter niet beantwoord: Waar vind ik een bedrijf of instelling die zo'n part-time functie heeft? Ik ben absoluut niet van plan langer te werken dan 9 uur per week, misschien als er een uitschieter is.
Bij ons op school hangen een aantal prikborden waar bedrijven vacatures kunnen plaatsen, deze bedrijven zoeken vaak studenten die een paar uur per week kunnen werken.

Heb je al een idee wat voor HBO studie wil je gaan doen? Als je bijvoorbeeld Informatica wil gaan doen zijn er best veel (kleinere) bedrijfjes die programmeer werk/projectjes aanbieden voor een paar uur per week. Het voordeel daarvan is dat je vaak ook nog (een groot deel) thuis kan werken.

Een IT baantje voor alleen in het weekend is vrij lastig te vinden, meestal kom je dan uit bij een helpdesk van bijvoorbeeld een internetprovider. Die eisen alleen meestal wel dat je meer uren werkt dan 9 uur.

Wat je ook zou kunnen doen is freelancen, rondvragen bij familie, kennissen en vrienden en daar betaald IT klusjes uitvoeren. Als die tevreden zijn bevelen ze je meestal weer aan bij andere en is het genoeg om je een paar uur per week zoet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:01
Ik heb naast mijn HBO, en nu WO opleiding altijd 1 volledige dag in de week gewerkt. Je kan je rooster wel zo inplannen dat je standaard 1 dag in de week kunt werken is mijn idee. Tevens had ik altijd in mijn 'werkgroep' meerdere studenten zitten die hetzelfde wilden, dan spraken we gewoon 1 vaste dag in de week af waarop iedereen kon werken.

[ Voor 0% gewijzigd door nii3k op 02-10-2012 14:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spacespider, het zal geen ict-opleiding zijn ben ik bang. Maar als mbo ict'er moet er toch een baantje zijn? Freelancen, hmm, dat gaat in mijn situatie niet werken.

Wat nou als ik een advertentie op monsterboard o.i.d. zet?

Niek, wat voor werk doe je? En wat voor bachelor/master?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
Ik heb gedurende mijn gehele HBO en gedeeltelijk Uni periode bij twee ISP's gewerkt. Dat ging makkelijk. Ook met contracten voor 8 (of 0) uur.

(De isp's waren Cistron (bestaat niet meer) en XS4ALL)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 22:00

Nox

Noxiuz

Op het HBO heb je een dag in de week vrij. Maar die is niet vast, ik had het geluk dat het altijd vrijdag was :+

Duale studie is niet x dagen werken en x dagen school maar 6 maanden school, 6 maanden werk. Deeltijd is 4/5 dagen werk en een dagdeel per week school.

Als je die vrije dag flexibel kan inzetten op je werk zou ik daar voor gaan. Op de HvA stopt de duale opleiding Informatica (BI) er mee. Die B staat voor bedrijfskundige geloof ik, al weet ik het niet heel zeker meer. Die afkorting is er te veel ingesleten :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:01
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:06:
Spacespider, het zal geen ict-opleiding zijn ben ik bang. Maar als mbo ict'er moet er toch een baantje zijn? Freelancen, hmm, dat gaat in mijn situatie niet werken.

Wat nou als ik een advertentie op monsterboard o.i.d. zet?

Niek, wat voor werk doe je? En wat voor bachelor/master?
BSc. Bedrijfskundige Informatica; MSc Information Management, het 1 dag in de week was bij een MKB dienstverlener, hier kon ik blijven werken na mijn HBO stage. Ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben met een bedrijf vinden die ongeveer werk heeft liggen voor 8u in de week.

[ Voor 14% gewijzigd door nii3k op 02-10-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een opleiding in de ict wordt het niet jongens. Ik wil echter niet dat mijn mbo niv.4 diploma straks in de kast gaat hangen. Volgend jaar bezit ik vast veel kennis (hele goeie stageplek atm), dus dacht, misschien kan ik dan als it-beheerder/helpdesk een dag per week bijverdienen.

Wat achten jullie de kans dat als ik een advertentie ergens neerzet ik benaderd word voor 9 uurtjes per week? Ik zet er natuurlijk wel specifiek bij dat het niet langer dan 9 uur kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nogmaals: check OGD eens, die richten zich onder andere specifiek op studenten die enige ICT kennis hebben (vanuit zichzelf, of vanuit een opleiding) en daar een bijbaan in zoeken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Een advertentie plaatsen op verschillende websites kan je natuurlijk altijd proberen.

Kan je niet bij je stage een dag in de week blijven werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:20:
Nogmaals: check OGD eens, die richten zich onder andere specifiek op studenten die enige ICT kennis hebben (vanuit zichzelf, of vanuit een opleiding) en daar een bijbaan in zoeken.
Dankje, dat ga ik doen!
Spacespider schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:48:
Een advertentie plaatsen op verschillende websites kan je natuurlijk altijd proberen.

Kan je niet bij je stage een dag in de week blijven werken?
Daar dacht ik ook aan, dat zou het beste zijn. Maar het is een mkb bedrijf waar de ICT-groep uit 3 man bestaat (4 als je mij er ook bij telt) en zo 'druk' is het hier helemaal niet.

En daarbij kan het misschien ongemakkelijk worden als ik dan een dag per week werk terwijl ik op het hbo een totaal andere opleiding doen. En misschien helemaal als een master o.i.d. aan het doen ben. Wat vind jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50

@TS: Maaruhm, waarom ga je niet voor een bijbaantje? 16u in de week bijv, 2 avonden en een zaterdag. Is goed te doen naast een HBO opleiding.
Ik heb zowel tijdens mijn bedrijfskunde als mijn rechten studie, ook in de 2 jaar dat beide studies overlapte, altijd minimaal 1 dag in de week gewerkt. Dat waren gewoon voltijd studies op universitair niveau. De weken dat ik 1 dag werkte waren de uitzonderingen, ik werkte bijna altijd 2 of 3 dagen, en de vakanties de hele week. Oke, waren vaak nachtdiensten, maar toch. Kwestie van plannen, de rekeningen betalen niet zichzelf. Ik vind dat ook niet meer dan normaal, na je studie zitten bedrijven ook niet te wachten op mensen die nog nooit een dag gewerkt hebben en met werk leer je ook veel nuttige vaardigheden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1