Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:33:
Maar dan is mijn vraag echter niet beantwoord: Waar vind ik een bedrijf of instelling die zo'n part-time functie heeft? Ik ben absoluut niet van plan langer te werken dan 9 uur per week, misschien als er een uitschieter is.
Bij ons op school hangen een aantal prikborden waar bedrijven vacatures kunnen plaatsen, deze bedrijven zoeken vaak studenten die een paar uur per week kunnen werken.
Heb je al een idee wat voor HBO studie wil je gaan doen? Als je bijvoorbeeld Informatica wil gaan doen zijn er best veel (kleinere) bedrijfjes die programmeer werk/projectjes aanbieden voor een paar uur per week. Het voordeel daarvan is dat je vaak ook nog (een groot deel) thuis kan werken.
Een IT baantje voor alleen in het weekend is vrij lastig te vinden, meestal kom je dan uit bij een helpdesk van bijvoorbeeld een internetprovider. Die eisen alleen meestal wel dat je meer uren werkt dan 9 uur.
Wat je ook zou kunnen doen is freelancen, rondvragen bij familie, kennissen en vrienden en daar betaald IT klusjes uitvoeren. Als die tevreden zijn bevelen ze je meestal weer aan bij andere en is het genoeg om je een paar uur per week zoet te houden.