Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KPN alles in een adsl] welk soort kabel voor tv aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• johan0903
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05-2022
Hallo Allemaal,

Ik weet niet of ik nu op het juiste board zit voor mijn vraag zo niet dan mijn excuses hiervoor.
Maar mijn vraag is de volgende:
Wat voor soort kabel moet ik gaan leggen tussen de tv switch en mijn interactieve ontvanger als de afstand ongeveer 30 meter is. De afstand is zo groot omdat ik via een omweg naar boven naar de slaapkamer moet.
Ik zelf zat te denken aan FTP cat.6 of voldoet een FTP cat.5 ook als ik op de ontvanger HD wil kijken?
Ik wil liever geen homepluggen gebruiken daar heb ik niet veel vertrouwen in.

Gr. Johan

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Gewoon cat 5 utp is meer dan voldoende

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Cat.5 is indd voldoende.

• johan0903
En als ik later ook over ga naar glasvezel blijft de utp cat5. dan ook nog voldoende?

Gr. Johan

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:29
Denk dat cat5e beter is, dat ondersteun wel gbit en cat5 niet of niet echt geloof ik,

Wel uitkijken dat je geen CCA kabel koopt dan.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

Cyphax

Moderator LNX
johan0903 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:18:
En als ik later ook over ga naar glasvezel blijft de utp cat5. dan ook nog voldoende?

Gr. Johan
Hoeveel later had je in gedachten? :)

Ik kan je wel vertellen dat het over cat6 prima gaat. Er zit bij mij ook een cat6-kabel tussen het modem en de ontvanger.

Saved by the buoyancy of citrus

• johan0903
Cyphax schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:21:
[...]

Hoeveel later had je in gedachten? :)

Ik kan je wel vertellen dat het over cat6 prima gaat. Er zit bij mij ook een cat6-kabel tussen het modem en de ontvanger.
Tja ik heb nu een verbinding via ziggo maar door toch regelmatig storingen en een zeer starre houding van de helpdesk daar ben ik nu over gestapt naar kpn. Ze zijn nu aan het bekijken bij ons in het gebied of er genoeg aanmeldingen zijn voor glasvezel en dan wordt het uitgerold. Mijn contact loopt nu een jaar en misschien daarna overstappen naar glasvezel als het aangelegd wordt.
Ik ga sowieso mijn netwerk gescheiden houden van het tv signaal d.m.v. een gescheiden router en switch.
maar omdat de aanleg van de kabel erg lastig is (onder de vloer door en dan door een bestaande koof naar boven) wil ik graag in een keer een juiste kabel leggen en niet later weer een andere kabel er tussen moeten leggen.
Maar als ik het begrijp zoals sommige hierboven hebben aangeven zou ik aan de onderstaande eisen moeten voldoen om een hd signaal te kunnen ontvangen:

CAT 5E patchkabel soepel
100% koper
4 x 2 AWG 24 x 4P PVC
3p verified (gecontroleerd) voor gigabit ethernet
voldoet aan: EIA/TIA 568B 2-1 ETL / 3P EN 50288 ISO/IEC 11801

Gr. Johan

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

Cyphax

Moderator LNX
Een goede cat5e-kabel moet echt meer dan genoeg zijn. Alleen opletten dat het geen CCA is, voor de zekerheid. Maar dat heb je met dat 100% koper dus al afgevangen.

Saved by the buoyancy of citrus

• johan0903
Nu ik me een beetje aan het zoeken ben zie ik ook dat het niet verstandig is om kabel met vaste kern te nemen en daar een stekker op te monteren. Maar wat is het gevaar hiervan? Is het dat de klemmen van de stekker als je die aandrukt dan geen goed contact kunnen maken. Of kan er een probleem optreden als je de stekkers steeds "patched" wat niet zal gebeuren.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

CAT6 is vandaag de dag toch wel aan te raden als je gaat aanleggen. CAT5e kan weliswaar gigabit aan maar CAT6 is minder gevoelig voor storingen, zeker op afstanden. En CAT6 is meer toekomstvast. Over 5 jaar is er misschien 10Gbit en dan heb je niet genoeg aan CAT5e.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• johan0903
En als ik dan naar cat6 gaat kijken moet ik dan ook rekening houden waar de kern van gemaakt is?
Pagina: 1