2.0 Audio uit HDMI extracten/downmixen

Pagina: 1
Acties:

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb zelfbouw speakers met een bijpassende eindversterker. Dit is allemaal gewoon 2.0 en dat wil ik graag zo houden. Omdat deze bak maar 1 input heeft loop ik nu tegen het probleem aan dat ik mijn TV niet aan kan sluiten omdat de PC er al aanhangt. Ik moet dus op zoek naar een voorversterker. Alleen zijn deze erg duur als ik ook HDMI mogelijkheid wil. Een beetje zonde, omdat het enige wat ik er mee doe is downmixen naar 2.0. Dat wordt dus zelfbouw.

Eisen
- geschakeld stopcontact voor eindbak
- Volume control
- 2 of 3 gewone lijn inputs
- 1 HDMI out/in om er 2.0 geluid uit te halen.

Na goed zoeken heb ik wel een geschikt product gevonden:
http://www.thomann.de/nl/lindy_hdmi_audio_extractor.htm

Maar dan nog 120 euro vind ik veel geld voor een dergelijke module. Is er niet iets anders, een losse PCB ofzo? Kant en klare oplossingen zouden ook mooi zijn, maar ik kom niet echt langs peperdure (+1500$) high end voorversterkers die allerlei functies hebben die ik toch nooit gebruik. Ideeën en suggesties zijn welkom. _/-\o_

Verwijderd

http://www.ebay.nl/itm/280922652762 ?

EDIT:
Wat wil je nou? een losse extractor of goedkope voorversterker met geintegreerde HDMI naar analoog converter.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 13:45 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je niet gewoon van je PC --> TV --> versterker :? De meeste TV's hebben minimaal een digitale of analoge uitgang (de laatste tegenwoordig meestal via SCART, maar dat is te fixen). Dan ben je er ook volgens mij :)
En in geval van digitale audio, een simpele DAC (al dan niet zelfbouw) er tussen zetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:08:
http://www.ebay.nl/itm/280922652762 ?

EDIT:
Wat wil je nou? een losse extractor of goedkope voorversterker met geintegreerde HDMI naar analoog converter.
Ik wil eigenlijk zo'n losse extractor fysiek integreren in een voor de rest vrij eenvoudige zelfbouw voorversterker. Maarre mooie prijs! dat lijkt er idd al meer op.

@ The eagle
Mijn huidige TV heeft idd een L+R uitgang, die is alleen niet goed te regelen omdat ik de TV speakers niet kan disabelen, die uit = uitgang uit. Nou valt daar altijd wel een mouw aan te passen. Maar ik twijfel of dit in de toekomst bij een nieuwere TV ook nog wel zou kunnen. Geluid direct van de HDMI kabel pakken leek me het meest "future proof"

[ Voor 3% gewijzigd door AtomicShockwave op 01-10-2012 22:32 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb je voor TV dan?
Een analoge uitgang via een SCART kan gewoon als ie volledig intern bekabeld is...en die zou niet aan de volumeregeling onderhevig moeten zijn. Jouw uitgangen zijn denk ik voor externe speakers...die wilden sommige fabrikanten in een recent verleden nog wel eens van tulppluggen voorzien namelijk, in een poging mensen hun eigen externe speakers aan te praten omdat iets anders niet zou passen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Aah, dan ga ik toch maar eens op onderzoek uit. Ik heb nog een oude scart stekker liggen dus zal eens even wat solderen.
Pagina: 1