SSD in Dell Vostro 1710

Pagina: 1
Acties:

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:53
Beste allemaal,

Ik heb een Dell Vostro 1710 laptop. Deze wordt wat traag, en ik vermoed dat een SSD wel voor wat performance kan zorgen. In de laptop zit nu een harde schijf, en is er ruimte voor een tweede harde schijf. Of SSD.

zo te zien is de aansluiting gewoon een SATA (Sata-I?) aansluiting. zie plaatje

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1z4kbc6.jpg

Heeft het veel (performance) zin om in deze laptop deze SSD te plaatsen?

specs van de VOSTRO 1710 staan HIER

tweede vraag: wat voor een kabel zou ik nodig hebben hiervoor?

[ Voor 4% gewijzigd door kuwerti op 01-10-2012 12:52 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je foto is waardeloos.

Als er ruimte is voor een 2e harddisk, is het bij laptops vaak zo dat de aansluiting vast zit en je een bracket nodig hebt om de schijf in de monteren. Dat geheel schuif je dan in de laptop.

Een SSD is altijd sneller dan een HDD en het zal zeker meerwaarde bieden voor de performance.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• kuwerti
Bedankt voor je reactie en sorry voor het beroerde plaatje. Ik heb het plaatje aangepast. (hopp dat het goed is nu)
In de laptop zit al een soort van bracket waarop ik de SSD kan vastschroeven. dat moet dus zonder probleem gaan. op het 'moederboard' is nog een stekker (SATA) vrij om de tweede HDD aan te sluiten. Enige 'probleem' is nu nog het kabeltje. op de kabel die aan de HDD zit staat 'JAL60 SATA CABLE' maar geen idee of die nog leverbaar zijn.

• ferdivan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06-2024

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kuwerti schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:58:
Bedankt voor je reactie en sorry voor het beroerde plaatje. Ik heb het plaatje aangepast. (hopp dat het goed is nu)
Nee, ik had het over de inhoud van je foto :P
In de laptop zit al een soort van bracket waarop ik de SSD kan vastschroeven. dat moet dus zonder probleem gaan. op het 'moederboard' is nog een stekker (SATA) vrij om de tweede HDD aan te sluiten. Enige 'probleem' is nu nog het kabeltje. op de kabel die aan de HDD zit staat 'JAL60 SATA CABLE' maar geen idee of die nog leverbaar zijn.
Daar zul je een aparte kabel voor moeten regelen. Check of er een part nr op de kabel staat en kijk of Dell die nog kan leveren.

edit:
Zie het antwoord van ferdivan

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• kuwerti
ja, dat lijkt erop. Thanks!!!
_/-\o_

uiteindelijk dell gebeld. ze sturen voor 4,60 euro het kabeltje op. da's beter!!
Topic kan dicht dus.

[ Voor 14% gewijzigd door kuwerti op 01-10-2012 21:39 ]

Pagina: 1