domeinnaam in quarantaine

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay03
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 11:01
Hoi tweakers.
Ik heb ruim een jaar geleden de hosting van mijn persoonlijke website opgezegd. De .nl domeinnaam (mijn voor- en achternaam, geen veel voorkomende combinatie in Nederland) is na een poosje verlopen.

Omdat ik niet het idee had dat er snel iemand deze domeinnaam zou claimen heb ik de naam niet behouden. Heel dom van mij. De domeinnaam is nadat hij is verlopen gekocht door een domain robot.

Ergens in de afgelopen week is de status van het domein veranderd naar in quarantaine. Ik heb het een en ander opgezocht, maar ik begrijp nog niet precies hoe ik het domein weer in bezit zou kunnen krijgen.

Dit is de whois informatie:

Status in quarantaine
Houder xxx xxx
Vorige registrar Domain Robot
Maximilianstr. 6
93047
REGENSBURG
Duitsland
Datum registratie 2012-06-27
Datum uit quarantaine 2012-11-05
Administratie door NL Domain Registry

Is er iemand die weet of het mogelijk is om weer in bezit van het domein te komen zonder daarvoor de hoofdprijs te hoeven betalen? Mocht het te duur zijn (>50 euro) dan ga ik overwegen om te kiezen voor een andere domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 16:45
Afwachten tot hij uit quarantaine komt, Het kost naar mijn weten > 100 euro en:

"Binnen de quarantaineperiode kan alleen de laatst geregistreerde domeinnaamhouder de domeinnaam weer uit quarantaine halen. De domeinnaam wordt dan weer geactiveerd."

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:12

ThomasXCI

Mine!

GeertJam schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:15:
Afwachten tot hij uit quarantaine komt, Het kost naar mijn weten > 100 euro en:

"Binnen de quarantaineperiode kan alleen de laatst geregistreerde domeinnaamhouder de domeinnaam weer uit quarantaine halen. De domeinnaam wordt dan weer geactiveerd."
De domeinnaam terugkopen als laatst geregistreerde eigenaar kost inderaad ruim 100 euro. Het is in feite een afkoelingsperiode voor de laatste eigenaar, die alsnog kan beslissen het domein aan te houden. Na het aflopen van de quarantaine periode is het domein gewoon weer te koop voor iedereen en te registreren via een willekeurige host.

Ik zou proberen als ik jou was er zo snel mogelijk bij te zijn ;)

[ Voor 0% gewijzigd door ThomasXCI op 01-10-2012 12:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Het uit quarantaine halen door de huidige registrar is vele malen goedkoper dan door een andere registrar dit te laten doen. De goedkoopste weg is de huidige registrar of om te wachten totdat hij vrijkomt. Dan is er altijd het risico dat iemand anders hem geregistreerd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay03
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 11:01
Dank voor jullie reacties. Dan ga ik maar even afwachten tot 5 november en hopen dat er dan geen andere domainrobot is die de domeinnaam registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:31
jay03 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:32:
Dank voor jullie reacties. Dan ga ik maar even afwachten tot 5 november en hopen dat er dan geen andere domainrobot is die de domeinnaam registreert.
Ik hoop het... maar reken er maar niet te hard op. Ik 'aas' op achternaam.com / .net, heb zelf de .org al in gebruik, maar de laatste 7 jaar is ie telkens weer geregistreerd/verlengd en greep ik ernaast.

Misschien dat t bij een .nl minder hard zal gaan en dat je wel tijdig genoeg erop kan inspringen.
Pagina: 1