Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Ja, creditcards hebben "graceful degradation" op het gebied van veiligheid. De minst veilige methodes werken ook nog steeds omdat ze dit zo laagdrempelig willen houden. Mocht er misbruik van gemaakt worden dat vergoeden ze de kosten. Dat is nog altijd goedkoper dan een drempel op te werpendrernie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:50:
Ik heb voor het eerst iets besteld bij amazon.co.uk. Bij het betalen heb ik mijn credit card gegevens ingevoerd, behalve de laatste 3 cijfers op de achterkant (CVC). Ik had verwacht dat ik deze ook nog moest invoeren verderop in het bestelproces, maar bij het afronden van het bestellingsproces werd er helemaal niet naar gevraagd. Wel heb ik een bevestiging van mijn besteling gekregen. Bovendien werd automatisch je creditcard gegevens opgeslagen. Nu heb ik maar uit voorzorg deze gegevens verwijderd, want een veilig idee vind ik het niet, zeker als er niet om de CVC wordt gevraagd. Zijn er meer mensen die hetzelfde hebben voorgehad? Kan dit zomaar, een besteling met de creditcard zonder CVC?
CC Providers geven inderdaad grote/betrouwbare klanten (lees: de bedrijven) de mogelijkheid om betalingen te doen met niets meer dan CC# en vervaldatum. Vaak wordt ervoor kleine bedrijven of minder betrouwbare kanalen wel een systeem gebruikt waar meer voor nodig is zoals een CVC code of een een inlogsysteem.
Ik vind dat dus geen prettig idee, omdat amazon automatisch je creditcard gegevens opslaat bij je profiel. Dus als iemand op mijn naam weet in te loggen of ik vergeet ergens uit te logen, kan diegene in principe bestellingen plaatsen op mijn naam. Dit is voor het eerst dat ik dit tegen kom.
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Anoniem: 476843
Daarom zou ik Amazon betalingen louter met een prepaid CC doen. Als ik iets wil kopen stort ik geld op mn cc, koop ik het, en staat daarna mn cc weer op nul. Als je een 'normale' cc hebt lijkt het me inderdaad een beetje link. Kan je niet ergens jouw CC-gegevens in jouw Amazon-profiel verwijderen?drernie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:35:
Ik vind dat dus geen prettig idee, omdat amazon automatisch je creditcard gegevens opslaat bij je profiel. Dus als iemand op mijn naam weet in te loggen of ik vergeet ergens uit te logen, kan diegene in principe bestellingen plaatsen op mijn naam. Dit is voor het eerst dat ik dit tegen kom.
En in welk opzicht is dit 'minder veilig' dan een website die wel cvc gebruikt en dit opslaat?drernie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:35:
CC blijft je gewoon verzekerd tegen zulke dingen, tegenstelling tot ideal of autom.incasso. Zolang ze daar niets in veranderen, blijf ik bij CC.
edit, ik moet wel gewoon mijn CVC invoeren bij Amazon.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je je adres aanpast bij Amazon moet je opnieuw je Credit Card gegevens invullen. Je kan alleen de opgeslagen CC gebruiken als je hetzelfde afleveradres gebruikt.drernie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:35:
Zoals hierboven wordt gezegd hoef je dus niks in te vullen als jij bij hetzelfde adres blijft.
Daarnaast blijf je ingelogd op ip, maar als je de site opnieuw bezoekt (dag later bijvoorbeeld), ben je ingelogd, moet je echter wel nog je wachtwoord opnieuw invoeren als je daadwerkelijk wilt bestellen...
Daarnaast blijf je ingelogd op ip, maar als je de site opnieuw bezoekt (dag later bijvoorbeeld), ben je ingelogd, moet je echter wel nog je wachtwoord opnieuw invoeren als je daadwerkelijk wilt bestellen...
Veel bedrijven slaan je CC gegevens op, maar laten vaak niet zomaar het volledige nummer zien. Ook heb je dan bij nogmaals bestellen vaak wél een extra verificatie. Bovendien ben je volgens mij redelijk beschermd tegen fraude met CC?
Het is enger om je CC in het buitenland aan een ober mee te geven, dan je CC gegevens op te slaan bij Amazon... Dan sta je er ook niet bij stil, toch?
Het is enger om je CC in het buitenland aan een ober mee te geven, dan je CC gegevens op te slaan bij Amazon... Dan sta je er ook niet bij stil, toch?
Pagina: 1