boortje beetje gesmolten

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik was gisteravond begonnen met gaten in de zijkant van m'n kast te maken omdat er lucht doorheen moet anders raakt m'n processor aan het koken. maar ik ging vanochtend en verder en na een gat begon dat ding te roken en het gat was aan het smelten :? bij nadere inspectie bleek dat de punt van dat boortje was gesmolten.

wat heb ik verkeerd gedaan?? btw, was met zo'n grote kolomboor en er lag een plankje hout onder. ik heb het toerental wat verlaagt en ben verder gegaan met een iets kleinere boor. maar het gekke is dat ik de avond daarvoor nog lekker heb geboord.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

maar het gekke is dat ik de avond daarvoor nog lekker heb geboord.
Heel interessant, jouw sexleven, maar wat heeft dat met de rest van het verhaal te maken? :?

Verwijderd

-Te grote boor (niet voorgeboord)
-Te hard boor op materiaal gedrukt
-Te hoog toerental
-Botte boor

kleine boor/hoog toerental
grote boor/lager toerental

(Is een formule voor... toerental = x maal diameter.... weet m alleen niet meer :()

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:58
Een boor in metaal moet "snijden", vandaar dat je een zeer laag toerental moet gebruiken. Dit itt tot hout.
Los daarvan moet in veel situaties gekoeld worden.

ALs je als een idioot een paar minuten gaat lopen boren zal het wel warm worden ja |:(

Verwijderd

hehehehe , goed boortje kopen:9 enne hoe snel draait het boortje, welke diameter heeft het boortje, probeer eens een beetje snij olie te gebruiken als je dat hebt, of anders gewoon een paar druppels smeerolie, stinkt wel (gaat roken) maar koelt je boor en levensduur van boor word nog eens extra verlengt.
Blokje hout is wel okee, was het trouwens wel een scherp boortje ( SLIJPEN !!!!!!!) een bot boortje wil wel een heeeel erg warm lopen.
SUC6*D

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
boortje was goed, was een 5,8 mm. denk ook dat het allemaal iets te snel ging, zal me pa er wel even naar laten kijken als ie thuis komt
Pagina: 1