Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wijziging van artikel (duidelijk) aangeven.

Pagina: 1
Acties:

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Webwinkels leveren bestelling tegen meerprijs zelfde dag
nieuws: Webwinkels leveren bestelling tegen meerprijs zelfde dag

De originele titel was volgens mij: "Coolblue levert bestelling tegen meerprijs dezelfde dag".
In het bovenstaande artikel is reeds te zien dat er een hoop wijzigingen zijn aangebracht en aan de eerste berichten is heel duidelijk te zien dat de speciale 1 day service alleen voor CB zou gelden.
Inmiddels is in het artikel aangepast waardoor deze service ook voor bijv. Bobshop zo is waardoor de titel is aangepast.

Door deze redelijk grote en wellicht verlate wijziging kunnen de reacties vreemd overkomen doordat het de eerste 30 minuten eigenlijk louter of CB gaat.

Is het wellicht een idee om nieuwsberichten (net als reeds bij reacties) te voorzien van een extra regel waarin het tijdstip en percentage van de laatste wijziging staat?

Uiteraard gebeurd zoiets dergelijks ook weleens met grotere nieuwsartikelen dmv een woord achter de titel zoals: Update 1,2, etc. Echter wordt dit dus niet consistent uitgevoerd.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
De originele auteur is nu even afwezig, dus die zal er later inhoudelijk op ingaan. Over het algemeen geldt echter dat we relevante nieuwe informatie via een 'update' toevoegen aan het artikel. Dat doen we ook als nieuwe informatie de strekking van het verhaal verandert of als we een grove fout hebben gemaakt. Bij kleinere wijzigingen, vooral als ze kort na plaatsing worden aangebracht, doen we dat doorgaans niet.

Ik ben helemaal geen stagiair

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Had in dit geval wel gemoeten. Toegevoegd, dank!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Nu is het inderdaad duidelijk aangegeven in het artikel, maar is het technisch mogelijk om grote wijzigingen (bijv. als de tekst op meer dan 3% wordt aangepast) of na bijv. 5 minuten automatisch een bericht onder komt te staan dat er een wijziging is uitgevoerd?
Dit zie je normaal ook bij reacties onder het bericht staan. Is dit wellicht iets voor in de ideebox van T.net?

edit: Ik doel hierbij niet alleen op het bericht uit mijn voorbeeld, maar over alle nieuwsartikelen van de redactie :)

[ Voor 13% gewijzigd door Kiswum op 01-10-2012 11:30 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Kiswum schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:27:
Nu is het inderdaad duidelijk aangegeven in het artikel, maar is het technisch mogelijk om grote wijzigingen (bijv. als de tekst op meer dan 3% wordt aangepast) of na bijv. 5 minuten automatisch een bericht onder komt te staan dat er een wijziging is uitgevoerd?
Dit zie je normaal ook bij reacties onder het bericht staan. Is dit wellicht iets voor in de ideebox van T.net?

edit: Ik doel hierbij niet alleen op het bericht uit mijn voorbeeld, maar over alle nieuwsartikelen van de redactie :)
Leuk bedacht, maar de inhoudelijke afweging of iets wel of geen echte update is, is een redactionele. Dat laten we liever niet over aan een systeem, al is het wel duidelijk dat mensen ook fouten maken ;)