Externe harde schijf herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248151

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb mijn pc laatst opnieuw geinstalleerd; Bij de setup vroeg hij om een partitie vrij te maken. Aangezien mijn harde schijf er ook nog in zat werd die ook getoond. Nu heb ik de harde schijf gekozen ipv die van de pc.

Alles is dus van mijn harde schijf, en deze wordt niet gelezen door mijn pc. (Maar staan wel bij apparaatbeheer)

Nu heb ik al wat opgezocht; maar niet heeft tot nu toe geholpen.

PTEDIT--> Hier werd geen partitie gevonden, dus kon ik ook niets aanpassen
TESTDISK 6.14 --> Hier werden een aantal unrecoverable partities gevonden...

No log - de juiste disk geselecteerd - intel - Analyse- en niets verscheen er, dus quick search.
En dan werden er 2 unrecoverable partities gevonden

Iemand een idee hoe ik eventueel mijn bestanden kan terug krijgen?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08
iig niets meer op die schijf doen aan schrijfbewerkingen, om te voorkomen dat je spul overschrijft.

Dan via een andere pc of bootdisk een recoverprogramma loslaten op de harddisk, ik heb zelf goede ervaringen met GetDataBack, en de bestanden recoveren naar een externe hdd of andere schijf.

Als dat gelukt is, en je hebt de bestanden ook gechecked, dan kun je eventueel je pc opnieuw installeren of whatever.

Mocht je niets kunnen recoveren, dan wordt t backups terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar het probleem is dat een andere pc hem ook niet kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Doof

Heb laatst ook zo iets meegemaakt. Wat je kan proberen is om een recovery tooltje binnen te halen, ik heb bijvoorbeeld recoverMyFiles gekocht voor een paar cent, maar die was het dubbel en dwars waard.
Anoniem: 248151 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:38:
Wat vindt je pc precies niet?

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 01-10-2012 10:39 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08
Anoniem: 248151 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:38:
Als de bios een disk al nieteens meer detecteerd is ie gewoon stuk. (ervanuitgaand dat je wel even een ander kabeltje geprobeerd hebt)

Wat bedoel je met 'niet vinden'? Als je bios m wel detecteerd, maar je filesystem f*cked is, dan zie je 'm idd niet perse als schijfletter onder deze computer. En daar zijn dan juist die recovertooltjes voor.

Zolang je pc zelf de disk maar herkend (bios) en er niet teveel is overschreven is er nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jah de pc zelf herkend hem wel, komt gewoon niet als schijf bij deze computer. Ok ik zal die progjes eens proberen... Merci al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 19:46
GetDataBack heb ik goede ervaringen mee als je de partitie verwijderd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 248151 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:42:
Jah de pc zelf herkend hem wel, komt gewoon niet als schijf bij deze computer. Ok ik zal die progjes eens proberen... Merci al!
Dat is logisch, er zijn ook geen partities meer waarschijnlijk.
Recovery tooltjes proberen, getdataback of diegene wat ik heb aangegeven.
En jammer dat het je externe HDD treft, leer puntje voor volgende keer!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vraagje, er zijn er twee versies van GDB. Eentje voor FAT en eentje voor NTSF.

Nu dacht ik dat het FAT32 was, maar weet het niet 100% zeker. Kan ik dat achterhalen? of maakt het niet uit en probeer ik gewoon beiden eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 248151 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:52:
Vraagje, er zijn er twee versies van GDB. Eentje voor FAT en eentje voor NTSF.

Nu dacht ik dat het FAT32 was, maar weet het niet 100% zeker. Kan ik dat achterhalen? of maakt het niet uit en probeer ik gewoon beiden eens?
Probeer gewoon beiden, als hij 0 kan recoveren weet je dat je de verkeerde hebt. Dikke kans dat hij zelfs een fout geeft.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm, bij beiden vindt hij gewoon geen drive (stap1). Ik kan daar niets selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Probeer eens met dit programma: http://www.recovermyfiles.com/nl/
Je kan later deze software kopen, maar je kan iig proberen of hij het herkent en eventueel kan achterhalen wat je nodig hebt.

Is het mogelijk om de HDD uit de behuizing te halen en in je PC te hangen aan een sata kabel?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Je zal hem inderdaad uit de behuizing moeten halen, veel programma's om je data terug te halen werken niet met je usb controller ertussen (dat is mijn ervaring tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@BozzDirt: heb je, meteen nadat je de verkeerde partitie wiste, de windows installatie gestopt? Of heb je m eerst nog laten installeren en kwam je er toen pas achter?

Indien je alleen je partitie hebt gewist kan je vrij makkelijk de partitietabel herstellen, al je bestanden zijn dan ongemoeid gelaten en zullen OK zijn. Er zijn redelijk veel tooltjes die dat kunnen, ik meen ontrack te hebben gebruikt destijds. Zoek dan op 'restore partition table'.

Indien je ook windows hebt geinstaleerd ben je er niet met alleen je partitietabel terugzetten. Een hoop bestanden zullen zijn aangetast, afhankelijk van de grootte van de schijf. Ook hiervoor zijn er zat recoverytooltjes, maar is er een wat grondiger aanpak nodig.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@noes: Ik wou de windows installeren maar die melde dat dat niet ging op dergelijke schijf. Dus windows is niet hierop niet geinstalleerd geweest.

Nu heb ik GetDataBack 8uur laten zoeken op de schijf; en hij heeft 5 file systems gevonden. Drie zijn groen en twee rood. Verder kan ik niets van files zien... En kan ik enkel op next drukken om mapjes als 0002AC en dergelijke zien.

Hoe kan ik hier verder?
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/99/22969593.jpg/

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 248151 op 03-10-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 248151 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:01:
@noes: Ik wou de windows installeren maar die melde dat dat niet ging op dergelijke schijf. Dus windows is niet hierop niet geinstalleerd geweest.

Nu heb ik GetDataBack 8uur laten zoeken op de schijf; en hij heeft 5 file systems gevonden. Drie zijn groen en twee rood. Verder kan ik niets van files zien... En kan ik enkel op next drukken om mapjes als 0002AC en dergelijke zien.

Hoe kan ik hier verder?
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/8783/22969593.jpg
FTFY :)

Heb je geen NTFS gehad? Of echt FAT32?

Dat ziet er iig niet goed uit.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter