[Outlook 2007] Attachment-blokkade niet op te heffen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100370

Topicstarter
Sinds een paar weken blokkeert mijn Outlook op één computer ineens vrijwel alle bijlagen (alle office-extensies en PDF). Op andere PC's die dezelfde configuratie hebben (Windows 7 professional en Office 2007) is er niets aan de hand.

Ik heb de register hack uit de FAQ al gedaan (Level1Remove in Office/12) maar zonder resultaat. Als ik de COM-tool 'Attachment Security & Options' gebruik, staan de geblokkeerde extensies niet in de Level1-box en kan ik ze dus ook niet deblokkeren. Zijn er nog andere opties? Ik heb me al suf-geGoogled, maar kom overal alleen die Level1Remove-hack tegen, die hier dus niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
De extensies van de meeste Office documenten en pdf-bestanden worden niet geblokkeerd door Outlook. Door ze toe te voegen aan de Level1Remove value wordt juist de beveiliging voor deze extensies verhoogd en daardoor óf geblokkeerd óf dat je ze eerst moet opslaan.

Op welke manier worden ze precies geblokkeerd? Krijg je de Infobar met de melding of wordt het wellicht door je virus scanner geblokkeerd/verwijderd?

Over wat voor soort omgeving hebben we het hier? Persoonlijk of een bedrijfsomgeving?
Al je Policy key nagekeken?

Je Level1Remove value moet dus leeg of verwijderd zijn.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100370

Topicstarter
Roady81 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:50:
Je Level1Remove value moet dus leeg of verwijderd zijn.
Hmm... Dat is dus precies het omgekeerde van wat hier in de FAQ staat (Officesuites en -software - FAQ) en van wat je als je even Googled overal op internet vindt - EN wat Microsoft zelf in haar knowledge base zegt! Sorry maar je hebt het dus echt mis denk ik...

Bovendien had ik voordat het probleem optrad geen Level1Remove dus dan zou het probleem zich niet voorgedaan moeten hebben...

Het is een bedrijfsomgeving (ZZP), maar er zitten meerdere computers aan hetzelfde account gekoppeld en die geven geen van alle dit probleem. Het lijkt me dus geen Policy Key issue...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 100370 op 01-10-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Anoniem: 100370 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:05:
[...]
Hmm... Dat is dus precies het omgekeerde van wat hier in de FAQ staat (Officesuites en -software - FAQ) en van wat je als je even Googled overal op internet vindt - EN wat Microsoft zelf in haar knowledge base zegt! Sorry maar je hebt het dus echt mis denk ik...
Nee, die guides gaan over Level1 attachments (standaard geblokkeerd in Outlook). Jij hebt het over Level3 attachments welke niet geblokkeerd worden en ook niet eerste opgeslagen moeten worden (Level2).

Door de Level1Remove key te gebruiken worden de extensies Level2, niet Level3.

Ik wilde dus alleen duidelijk maken dat die register oplossing je niks gaat brengen en je juist alleen verder in de problemen brengt.

Nogmaals, op welke manier worden de attachments geblokkeerd? Staat er in de Infobar dat Outlook ze blokkeert? Voor een screenshot zie;
http://www.howto-outlook.com/faq/blockedattachments.htm

Zoek eens in je register of er een Level1Add register value aangemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ander kijken of je met deze tool de attachments wel kunt unlocken. Die werkt hier perfect.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
MegaTronics schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:18:
Ander kijken of je met deze tool de attachments wel kunt unlocken. Die werkt hier perfect.
Die tool doet niks anders dan de Register value aanmaken voor Level1Remove zodat ze Level2 worden. Deze thread gaat over Level3 attachments welke als Level1 behandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Ik werd er ook helemaal gestoord van: wij slaan alle attachments op op een fileserver en vervangen de attachment in de mail door een .lnk file (snelkoppeling). Dus wij konden ook geen enkele attachment meer openen.
Uiteindelijk met een policy opgelost: http://technet.microsoft....c178961(v=office.12).aspx

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
@Witte
Dat klopt helemaal, maar dat helpt niet in dit geval aangezien de docx, xlsx en pdf extensies sowieso niet geblokkeerd worden. Daarom moet Stax125 juist deze Register waarden controleren of ze niet toevallig ergens toegevoegd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Roady81 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:15:
[...]
Nee, die guides gaan over Level1 attachments (standaard geblokkeerd in Outlook). Jij hebt het over Level3 attachments welke niet geblokkeerd worden en ook niet eerste opgeslagen moeten worden (Level2).

Door de Level1Remove key te gebruiken worden de extensies Level2, niet Level3.

Ik wilde dus alleen duidelijk maken dat die register oplossing je niks gaat brengen en je juist alleen verder in de problemen brengt.
Nou, ik heb na veel proberen uiteindelijk de Level1Remove en Level2Remove keys maar eens helemaal weggehaald en tot mijn stomme verbazing werkt het nu weer, terwijl voorheen de attachments werden geblokkeerd voordat ik die keys had aangemaakt....

Bedankt Roady81!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Goed om te horen dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen.

Waarschijnlijk was Outlook dan niet helemaal afgesloten voordat je het opnieuw startte toen je de keys uit het Register had verwijderd. Hierdoor werden de veranderingen niet toegepast. Hoe dan ook; nu is alles weer zoals het zijn moet :-)

Pagina: 1