Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
Beste

Ik heb een Nokia Asha 201 in mijn bezit en ben er erg blij om. Het apparaat werkt naar behoren. Vroeger (zelfs vorige week nog) kon ik heel simpel mijn gsm via een micro-usb aan mijn pc koppelen en de pc herkende hem meteen. Ik kon dan kiezen uit Nokia Suite of gewoon massaopslag.

Nu sinds gisteravond zit ik met het probleem dat mijn pc de GSM niet meer herkend. Ik heb al van alles geprobeerd. Bij gsm helemaal gereset mocht ook net baten. De drivers opnieuw geïnstalleerd en herstelt op pc helpt ook niet. De kabel is niet stuk want de gsm herkend hem wel gewoon. Ik krijg meteen een schermpje met een keuzelijst tussen Nokia Suite, massaopslag en mediaoverdracht. Maar geen van de drie opties werkt. De pc herkend zelfs niet dat er een USB aangesloten is. Bij apparaatbeheer komt er ook niets tevoorschijn. Verder heb ik ook de memory card er uit gehaald, de batterij verwijderd enzovoort maar dat mag allemaal niet helpen.

Ik heb al lopen zoeken op internet maar kan niet meteen wat vinden. Meestal is het dat de Nokia Suite de gsm niet herkend maar Windows wel. Bij mij herkend Windows hem niet (althans, dat denk ik).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Anyone? Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-07 13:52
Probeer eens om Nokia Suite opnieuw te installeren, dat werkt bij mij vaak.
Als je toch bezig bent, probeer dan gelijk de nieuwe suite.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Reaper.JA2 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:10:
Probeer eens om Nokia Suite opnieuw te installeren, dat werkt bij mij vaak.
Als je toch bezig bent, probeer dan gelijk de nieuwe suite.
Zoals vermeld heb ik dit al meermaals uitgevoerd. Ook zonder de memory card blijkt de telefoon niet te werken. Ik heb zelfs alle Nokia-software en drivers verwijderd. Als ik hem dan aansluit krijg ik in Windows niet eens een melding, wat wel zou moeten toch? Kan het zijn omdat ik geen Nokia-USB-kabel gebruik? Ik gebruik eentje van Logitech, maar naar mijn weten zou dat geen probleem mogen geven omdat dit voorheen wel gewoon werkte. Of is er misschien wat aangepast in de laatste versie van de software/driver?

EDIT: Bij het inloggen en het registeren van mijn product (Asha 201) krijg ik deze melding: Sorry, but it seems this trial is not compatible with devices listed in your Profile. You can update the profile here:

Ik kan de Nokia Suite niet gebruiken? Ik heb het echt wel eerder gedaan!

Ik moest nog Windows 7 selecteren bij OS ;) Even kijken wat dit doet.

EDIT2: En nog altijd niet :( Ook even de oude versie (toen ik de telefoon had) geïnstalleerd en dat mag ook niet baten. Iemand nog een idee hoe dit kan komen? Ik hou het niet meer en heb echt zin deze kut telefoon gewoon op de grond te knallen en uit het raam te gooien en me gewoon een Nokia Lumia 920 aan te schaffen OMG!!! :(

[ Voor 29% gewijzigd door Qlii256 op 01-10-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Even melden dat het probleem inmiddels opgelost is. Ik ben heel dom geweest, al zeg ik het zelf. Ik heb namelijk ook een Logitech headset die gebruikt maakt van een Micro-USB kabel om op te laden. Daarin zitten volgens mij geen datakabeltjes waardoor de telefoon wel herkende dat de kabel aangesloten was omdat er wel stroom op de kabel zat maar de pc de gsm niet herkende omdat er gewoon geen signaal door ging.

Ik had de andere kabel (de juiste) hier wel aan de pc hangen maar hij zat wat onder m'n kast geschoven waardoor ik die niet had gezien en ik had er nooit op gelet omdat beide kabels van Logitech zijn. Ook wist ik niet (nog niet opgevallen) dat de oplaad-kabel van m'n headset via Micro-USB ging.