Aankoop nieuwe GFX kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476404

Topicstarter
Goede morgen allemaal!

Ik wilde een nieuwe videokaart aanschaffen maar ik heb me al zo lang niet meet bezig gehouden met techniek van tegenwoordig dat uitzoeken gewoon niet gaat werken :D
Straks koop ik een nieuwe dure videokaart en is er iets in mijn kast dat een bottleneck is, zou zonde zijn.

Dus ik ga op jullie expertise gebruik maken haha.

Ik zoek iets met prijs klasse 100,- 150,- 200,- 250,-
Met voorkeur Nvidia

Mijn huidige specs:

Windows 7
Intel i7 core 920 2,67 GHz
Nvidea Gforce 285 GTX
6Gb geheugen
Samsung HD103SJ ATA
Gigabyte EX58-Extreme F12

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Als je toch al bereid bent 250 euro uit te geven voor een videokaart dan zou ik er nog een paar tientjes bijleggen een gaan voor een gtx660Ti daar heb je momenteel de beste bang-for-buck aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304539

calsonic schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:01:
Als je toch al bereid bent 250 euro uit te geven voor een videokaart dan zou ik er nog een paar tientjes bijleggen een gaan voor een gtx660Ti daar heb je momenteel de beste bang-for-buck aan.
kan ik ook aanbevelen, en als je de €-neurootjes hebt ook een SSD O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Absoluut - SSD's heb ze in alle pc's thuis ook zitten en zou zeker niet meer zonder kunnen.
Windows start sneller, programma's laden sneller en met games kun je zeker niet meer zonder.

[ Voor 52% gewijzigd door calsonic op 01-10-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Aangezien je voorkeur Nvidia is zou ik ook voor een gtx660Ti gaan, al heb ik persoonlijk meer met ATi en dan zou ik voor een HD7950 gaan (is 300 euro) heb week geleden ook gekocht. Maar goed die 660Ti is ook erg goede kaart daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
Wat moet je nieuwe videokaart gaan doen, welke games/software, welke resolutie/settings?
Wat lukt er niet met je huidige kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Swtor hoge resolutie, BF3 op zn max en alles nog met nette FPS, en nieuw aankomende games moeten ook lekker draaien!

en SSD? welke bevelen jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-07 23:55
GTX660Ti is wel een mooi kaartje voor jouw wensen denk ik. Hoge resolutie is 1920x1080 in jouw geval denk ik? Dan heb je met een 660 Ti wel een mooie kaart. Verder is de Samsung 830 een goede SSD.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
Waarom komt iedereen met een 300 euro kaart als het (toch al brede) budget 100-250 is.
Ik zou kijken naar een 7850/7870/660(non-ti) en eventueel resterend bedrag inderdaad in een SSD stoppen.
(al zorgt die laatste niet meteen voor veel meer ingame fps, des te meer voor snellere laadtijden en een overall 'snappiness' gevoel)

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 01-10-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Zelf zeg ik Crucial M4 maar de Samsung 830 is een ook een goede ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
mitsumark schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:58:
Waarom komt iedereen met een 300 euro kaart als het (toch al brede) budget 100-250 is.
Ik zou kijken naar een 7850/7870/660(non-ti) en eventueel resterend bedrag inderdaad in een SSD stoppen.
(al zorgt die laatste niet meteen voor veel meer ingame fps, des te meer voor snellere laadtijden en een overall 'snappiness' gevoel)
Omdat ik persoonlijk gewoon net wat meer neer zou leggen voor een videokaart die in mijn mening gewoon wat langer weer mee gaat maar goed, als het echt voor minder moet dan zou ik voor een gewone 660 gaan aangezien zijn voorkeur nvidia is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:57

Bolletje

Moderator Harde Waren
Metalsoul, voordat je dit topic geopend hebt heb je uiteraard al zelf enig onderzoek verricht, of niet? Tenminste, daar gaan we van uit.

Welke videokaart heb je zelf al gevonden die aan je eisen voldoet? Dezelfde vraag geldt voor de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zeker gekeken maar werd er niet wijzer van, ik ben geen computer genie als meesten hier :)

Nu zie ik wel dat de 660 PCIe 2.0 ondersteund, en de kaart zelf PCIe 3.0.. past deze dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En volgens mij is mijn huidige HDD al een SATA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 476404 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:50:
En volgens mij is mijn huidige HDD al een SATA?
Jah dat is een SATA-300 schijf, en PCI-3.0 is backwards compatible met 2.0 dus jah dat werkt gewoon, dat maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Een pcie 3.0 videokaart is in een pcie 3.0 slot 1% sneller tov pcie 2.0 slot oftewel totaal verwaarloosbaar.
De pcie 2.0 bandbreedte wordt momenteel nog door geen 1 videokaart volledig benut dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:57

Bolletje

Moderator Harde Waren
Metalsoul, echt, doe je dan helemaal geen onderzoek?

Je hoeft allesbehalve een 'computergenie' te zijn om die vragen te beantwoorden. Die vraag van de PCI-e revisie is al meerdere keren hier op het forum voorbij gekomen en via google kom je er ook snel achter. En of je harde schijf een SATA-aansluiting heeft of niet kan je nog veel sneller vinden. Je hebt het typenummer al.

Niemand is geboren met de kennis van deze materie, maar we verwachten hier wel een degelijke inzet.

Dubbelposten is trouwens niet de bedoeling. Gebruik dan de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif)
Pagina: 1