luidsprekers kantooromgeving

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene2322
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:38
Op m'n werk deel ik een kantoorruimte met 5 andere personen (L-vormig, 70 m³). Een beetje muziek op je werkplek is wel prettig, maar het moet niet storend zijn. Een jaar geleden hebben we een 2.1 speakersetje van Logitech aangeschaft. Aangesloten op een van de workstations draait dit nu dus al enige tijd.

Het lukt alleen niet om het geluid wat te verdelen. Er zijn collega's die knettergek worden van het relatief hoge volume. Andere collega's krijgen weer vrij weinig mee van de radio.

We zijn nu eigenlijk op zoek naar een alternatief.
De eisen zijn:
- betere verdeling geluid over ruimte òf individueel afstellen volume op eigen speaker
- 1 source, òf gesynchroniseerde source
- niet te prijzig (zal een privé-uitgave worden, mogelijk licht gesponsord door werkgever)

Zijn hier oplossingen voor in de handel, of is het mogelijk om zoiets samen te stellen.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:23

Patrick89

PSN : Gamesource

Heel stom misschien maar je zou een paar cheap ass radio's kunnen kopen en afstemmen op een bepaalde zender.. Het geluid uit de ether blijft gelijk lopen..

Streamen vanaf een computer is toch zeer lastig om gelijk te laten lopen..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 11:44
Je kan natuurlijk ook gewoon een versterker aanschaffen incl 4 boxen en die in 2x stereo, of mono laten spelen.

budget HiFi Boekenplank Speakers: +/- € 125 p/st
budget HiFi Versterker: +/- € 300

Totaal +/- € 800

Totaal / 6 = +/- € 133 pp

Het is een redelijke uitgave en veel goedkoper dan dit lijkt me onwaarschijnlijk, maar het lijkt mij de moeite waard als je er 40 uur in de week naar kan/moet luisteren.

Laat je eens informeren bij een HiFi zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
newbreed schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:34:
Je kan natuurlijk ook gewoon een versterker aanschaffen incl 4 boxen en die in 2x stereo, of mono laten spelen.

budget HiFi Boekenplank Speakers: +/- € 125 p/st
budget HiFi Versterker: +/- € 300

Totaal +/- € 800

Totaal / 6 = +/- € 133 pp

Het is een redelijke uitgave en veel goedkoper dan dit lijkt me onwaarschijnlijk, maar het lijkt mij de moeite waard als je er 40 uur in de week naar kan/moet luisteren.

Laat je eens informeren bij een HiFi zaak.
Ja alleen kan dit natuurlijk veel goedkoper. Voor 39euro heb je al een magnat monitor speaker. En voor 50 euro kun je een prima versterker op markplaats scoren met 2x2 uitgangen voor speakers. Het hoeft neem ik aan geen top of the bill geluid te zijn dus kun je hier prima mee af.

Daarnaast kan je natuurlijk ook speakers in het systeemplafond inbouwen. Deze inbouwspeakers zijn er ook al vanaf 30 euro p/s.

http://www.correct.nl/art...TNR=469013&ref=kieskeurig

http://link.marktplaats.nl/600578508

Dat bijvoorbeeld. Zit je in totaal op 200 euro.

Of je kijkt naar een logitech Z-5450 dat is een 5.1 draadloze speakerset. zet je een speaker in elke hoek neer en dan even gaan luisteren waar de subwoofer redelijk klinkt.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakG5 op 01-10-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het eerste waar ik aan denk is 2x Sonos Play3, maar dat is ook geen heel goedkope oplossing (+/- 600 euro oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Patrick89 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:53:
Heel stom misschien maar je zou een paar cheap ass radio's kunnen kopen en afstemmen op een bepaalde zender.. Het geluid uit de ether blijft gelijk lopen..

Streamen vanaf een computer is toch zeer lastig om gelijk te laten lopen..
Als je dit combineert met 1 zo'n USB - FM transmitter heb je een gesynchroniseerd geluid.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-07 11:20
je kunt toch ook een 5.1 setje nemen? dan komt er toch ook uit alle 4 de speakers geluid? langere kabeltjes eraan en dan heb je volgens mij geen probleem als je een geluidskaart hebt die 5.1 kan doen?
en anders idd gewoon versterker, +losse speakers aan elkaar knopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 11:44
Of 6x Sennheiser PX-100 II
= € 34,99 pp

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

engelbertus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:48:
je kunt toch ook een 5.1 setje nemen? dan komt er toch ook uit alle 4 de speakers geluid?
Niet per definitie. 2.0 geluid komt normaal gesproken uit 2 luidsprekers en wordt niet altijd over alle 6 luidsprekers van een 5.1 set verdeeld.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene2322
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:38
Is het geluidssignaal van de geluidskaart sterk genoeg om hier een 3-weg splitter te hangen en hier 3x een 2.0 pc speaker setje aan te koppelen...? We zitten in een blok van 3x 2 bureaus. Op ieder blok is dan het volume te regelen (in geval van lastige telefoontjes of wanneer verhoogde concentratie is vereist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Maasluip schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:50:
[...]

Niet per definitie. 2.0 geluid komt normaal gesproken uit 2 luidsprekers en wordt niet altijd over alle 6 luidsprekers van een 5.1 set verdeeld.
Bij veel logitech setjes kan je wel instellen dat 2 kanaals geluid uit alle speakers wordt gestuurd zonder dat er 'fake' 5.1 van wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dan kan je toch niet elke speaker afzonderlijk in volume regelen, of wel?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
Rene2322 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:51:
Is het geluidssignaal van de geluidskaart sterk genoeg om hier een 3-weg splitter te hangen en hier 3x een 2.0 pc speaker setje aan te koppelen...? We zitten in een blok van 3x 2 bureaus. Op ieder blok is dan het volume te regelen (in geval van lastige telefoontjes of wanneer verhoogde concentratie is vereist).
Volgens mij doet het vermogen niet zo veel ter zake als je er alleen (actieve) speakers aan hangt. Dan zou dit denk ik wel de beste oplossing zijn.
Plus het is echt megacheap, je hoeft alleen wat jack-verlengkabels en splitters te kopen, computerspeakertjes kan iedereen zelf meenemen (veel mensen hebben die nog wel ergens liggen in een doos ofzo)

[ Voor 14% gewijzigd door mcDavid op 01-10-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als iedereen zijn eigen geluid wil kun je beter koptelefoons opzetten, maar dat is dan weer niet bevordelijk voor de teamspirit :p

Op mijn vorige werk had ik een cheap-ass 2.0 Philips setje dat ik op een gedempt volume draaide. Toen ik daar weg ging heb ik ze niet eens mee terug naar huis genomen omdat ze intussen helemaal vergeeld waren. Collega's wat verder weg draaiden hun eigen muziek op dezelfde manier.

Een collega had een 5.1 setje van thuis meegenomen, maar dat kan eigenlijk echt niet zonder afspraken te maken omdat het al snel overheersend is.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 01-10-2012 11:23 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:23

Patrick89

PSN : Gamesource

MaximusTG schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:43:
[...]

Als je dit combineert met 1 zo'n USB - FM transmitter heb je een gesynchroniseerd geluid.
Goed idee ;).. Nooit aan gedacht om dat te doen..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 12:08
Gewoon een oude stereo versterker met 2 2e hands speakers. Ben je voor 100 euro klaar
Pagina: 1