Momenteel hebben we een forum waarin verschillende werkgroepen makkelijk met elkaar kunnen converseren. In de PHPBB forum software is er een optie om je te abonneren op een topic of een forum, om alle nieuwe reply's te kunnen opvolgen. Is het mogelijk om via SMS op de hoogte te kunnen gehouden worden? Dit zal uiteraard via een mod of dergelijke moeten gebeuren, maar momenteel vind ik hierover weining terug op het internet. Enkel dit heb ik gevonden maar dateert al van een tijdje geleden : https://www.phpbb.com/com...069445&hilit=sms&start=30
Het versturen van een SMS is letterlijk met één regel PHP code te regelen. Je zit natuurlijk alleen even met de kosten hiervan... En je loopt het risico dat iemand erg veel SMS-jes gaat ontvangen... Ben je zelf handig met PHP?
Ik gebruik zelf veel de SMS gateway van Mollie. De tekst & uitleg + voorbeelden staan hier.
Is het een probleem dat de leden van verschillende nationaliteiten zijn? Aangezien bovenstaand voorbeeld een NL provider is.
Dat zou geen probleem moeten zijn; alleen heb je dan geen keuze meer om zelf de afzender te bepalen maar zul je iets als +316... moeten gebruiken.
Pagina: 1