Help mijn PC werkt niet meer !

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304910

Topicstarter
Hallo ,

Ik kan niet slapen dus ik dacht ik ga hier even over mijn PC wat vragen stellen en hopelijk oplossen

Kijk een tijdje terug (zeker 1jaar en NU nog steeds niet gemaakt!! ) is mijn zelf samengestelde PC kapot gegaan ik denk door kortsluiting want ik hoorde een knal en ik zag rook toen ik hem de volgende dag open maakte zag mijn broertje brandsporen op mijn voeding(geen goedkope btw ) dus ik dacht oh ik moet gewoon nieuwe voeding kopen en hij doet het weer maar NEE hoor! ik had nieuwe voeding gekocht maar wel een heel stuk goedkoper want ik dacht: straks weer kortsluiting dan kan ik weer een nieuwe halen !

Maar nog deed ie het niet ik krijg geen beeld op me monitor dus toen dacht ik na dan ligt het aan me videokaart (die is ook stuk dacht ik) een 4550 met 1 gig ofzo die had ik gewoon in een winkel in haarlem gekocht en ik was achteraf ook genaaid door die paki of india eigenaar/verkoper van een computerwinkel in cronjestraat haarlem lol sorry maar ja je verdient het want ik moest iets minder dan 100 Euro betalen hij zei dit is een van de beste! maar achteraf zag ik op internet dat ik hem voor 55euro al kon krijgen maar gelukkig is die Failliet gegaan en is zijn winkel pleitte als JIJ dit leest Verdient haha KARMA! Ok sorry dus ja ik was later niet zo blij met die kaart want ik had best wel een goede PC samengesteld toentertijd vond ik(met heel veel moeite lol en tijd lezen lezen vragen vragen etc) eerste keer was het maar dan koop ik weer zon flut kaart maar ja hij draaide alle spellen wel redelijk dus ik had niks meer veranderd .
Maar ik heb nu vorige maand dus een nieuwe videokaart gekocht 6770hd ook niet echt super blij want als ik iets koop wil ik eigenlijk het beste maar ja geen geld lol even net als eerst maar zeker vooruit gang met die 4550 en maar.... Nu start ie nog steeds niet Op! ik werd gek ik dacht jezus ik vernieuw al me componenten en hij doet het nog steeds niet ik krijg alleen maar zwart beeld !! Dus ja nieuwe voeding , videokaart wat kan het zijn ??? Ik dacht me SSD is kapot eerst maar me broertje zegt misschien is het je moederbord !

Er zijn maar een paar dingen waar het probleem kan liggen denk ik namelijk :SSD of moederbord toch? Me RAM geheugen kan het toch niet aan liggen ?

Ik heb alleen maar SSD geheugen want de extra hardeschijf(kaviaar) die ik had besteld toen deed het al bij aankomst niet maar nooit overgeklaagd want ik wou me hele systeem niet terug sturen en weer heel lang wachten !

Ok ik krijg dus alleen maar zwartbeeld!Met nieuwe videokaart en nieuwe voeding erin ik hoor me PC wel enzo lichtjes van me ASUS moederbord branden wel gewoon reset knopje ook (rood kleur) maar er gebeurt niks ook na heel lang wachten 1 dag aan laten staan bv nee NIKS ...nog steeds alleen maar zwart beeld maar ik hoor me pc wel dus (nieuwe voeding)
Het maakt me niet zoveel uit wat nou stuk is als (want prijzen tussen die 2 waren bijna zelfde zie ik nu )

Oh ja dit is mijn systeem die ik toen bij Salland had gekocht en laten leveren :
Inhoud bestelling
# Omschrijving Aantal G B Prijs p.s. Subtotaal
355240 Antec P183 + Voeding Ja, Zwart 1 1 0 € 237,84 € 237,84
132264 Antec P183 V3 Geen Voeding, Zwart 1 1 0 € 0,00 € 0,00
51740 Antec Signature 850 850 Watt, 20+24 Pins 1 1 0 € 0,00 € 0,00
68573 Intel Core I7 920 2.66 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core 1 1 0 € 210,08 € 210,08
79357 Asus P6T Deluxe V2 1 1 0 € 198,31 € 198,31
72934 Kingston ValueRam Triple Channel 6 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 3 1 1 0 € 126,04 € 126,04
280510 Microsoft Windows 7 NL, Home Premium, OEM - Alleen Bij Nieuwe PC's, 64-Bit 1 1 0 € 81,50 € 81,50
10483 Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie + Installatie Windows 1 1 0 € 46,21 € 46,21
353364 WD Caviar GreenPower 1.5 TB, 5400 Rpm, 64 MB, Bulk 1 1 0 € 81,50 € 81,50
213114 Intel X25-M Postville 80 GB, S-ATA II / 300, 70 MB's, 250 MB's, 2,5 Inch 1 1 0 € 168,06 € 168,06
132257 Sony Optiarc AD-7240S S-ATA, Bulk, Zwart 1 1 0 € 17,64 € 17,64
353794 Scythe Mugen 2 Rev.B 1 1 0 € 30,24 € 30,24
322815 Acer H243H 24 Inch / 60.9 Cm, 2 Ms, Zwart 1 1 0 € 206,72 € 206,72

Subtotaal ex BTW

1404,14
Vaste verzendkosten NL (TNT) € 8,39
Paypal kosten NL € 0,00
Paypal kosten NL € 46,72

Totaalbedrag ex BTW

1412,53
BTW (19%) € 268,39

Totaalbedrag inc BTW

1727,64
Betaald bedrag € 1727,63
Te betalen € 0,0
Sorry daarvoor maar ik weet niet hoe het anders moest dit was trouwens mrt2010 besteld dus alweer een tijdje terug prijzen zijn gedaald en sommige componenten niet meer verkrijgbaar

Wie kan me helpen ?? is het wel of het moederbord of ssd?? ik wil niet me hele pc vernieuwen lol als het me Moederbord IS welke raden jullie mij dan aan ? Ik hou van gamen(sc2 )en ga in de toekomst toch denk ik wel een betere videokaart kopen dus dan moet ik ook een gaming moederbord hebben

Totslot ik speel Starcraft2 (enige spel geen ruimte voor andere games )alleen MOMENTEEL niet meer dus is de 6770hd goed genoeg voor (alles high??) ik heb hem helaas niet kunnen testen en ben echt benieuwd En welke HArddisk kan ik het beste kopen voor extra opslag???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:39

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Er is niet door je verhaal te lezen. Misschien is het handig om wat leestekens te gebruiken?
Zoals punten of komma's. Maakt het net wat overzichtelijker.

Heb je wel de troubleshooter doorgelezen?
Dan kan je stap voor stap testen wat het is.
Als je broertje of wie dan ook een pc hebt, kan je toch daarin je videokaart, of je SSD harde schijf stoppen en vervolgens testen of ze het daar wel doen?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 7% gewijzigd door ApC_IcE op 01-10-2012 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 16:13

Eagle Creek

Breathing security

Het zou helpen als je het verhaal wat meer zou schrijven als tekst en wat minder als een gesprek aan je vrienden. Het is echt een crime om te lezen... Maar dat als tip.

Je zegt geen beeld te hebben. Heb je wel de indruk dat de pc überhaupt opstart? Hoor je BIOS-piepjes, zie je de HDD-LED knipperen, etc?

Als je inderdaad kortsluiting hebt gehad (i.c.m. rook/brandsporen) is de kans dat je moederbord meegefrituurd is best realistisch. Hetzelfde geldt voor de CPU. De SSD is zeer waarschijnlijk sowieso het probleem niet omdat je gewoon beeld moet hebben ook al is die kapot.

[ Voor 17% gewijzigd door Eagle Creek op 01-10-2012 04:03 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukhorenberg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-07 22:34
ik heb je verhaal een beetje doorgelezen.. ik weet het niet 100%zeker dus pin me er niet op vast maar als er wat is is gegaan met je voeding is dat nogal tricky... het kan namelijk zomaar zijn dat er bij het kortsluiten van je voeding een piekstroom door al je componenten is gegaan...

het zou dus KUNNEN.. dat het meerendeel van je componenten overleden is.. (moederbord, ram, cpu, ssd, etc.) de enige manier om dit te testen is om de componenten los van elkaar te testen als je hiertoe de mogelijkheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja klopt jullie helemaal gelijk onleesbaar!
Ik weet het is een beetje onoverzichtelijk en heb een beetje haastig alles ingetikt omdat ikzo alweer moet werken maar welke troubleshooter heeft u het over ? Nee ik kan nergens testen helaas en ook geen tijd dus als iemand het zeker weet graag laat van u horen het kan naar mijn weten alleen me SSD of moederbord zijn dus..of niet ? dus zeker niet SSD? dus dan moederbord of zelfs chip... bedankt voor de hulp alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:39

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Lees mijn bericht nog eens, volgens mij type je niet alleen gehaast, je leest ook nog eens gehaast.
Er staat een link in mijn bericht, en de mensen na mij stellen je ook nog wat vragen die je dient te beantwoorden voor we je verder kunnen helpen. Het is niet te zeggen wat stuk is als je niet kan testen wat evt wel nog zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 304910 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 04:20:
Ja klopt jullie helemaal gelijk onleesbaar!
Ik weet het is een beetje onoverzichtelijk en heb een beetje haastig alles ingetikt omdat ikzo alweer moet werken maar welke troubleshooter heeft u het over ? Nee ik kan nergens testen helaas en ook geen tijd dus als iemand het zeker weet graag laat van u horen het kan naar mijn weten alleen me SSD of moederbord zijn dus..of niet ? dus zeker niet SSD? dus dan moederbord of zelfs chip... bedankt voor de hulp alvast
Als je niet kan testen, niet een fatsoenlijk bericht kan schrijven en geen tijd heeft om onderdelen uit te sluiten, dan zal simpelweg niemand het zeker weten. Dat hij niet aan gaat kan aan van alles en nog wat liggen.

Daarnaast, waarom zouden wij moeite doen als jij dat niet doet? Pas je posts eens aan, gebruik leestekens en doe niet alsof je in de kroeg staat:
paki of india eigenaar/verkoper van een computerwinkel in cronjestraat haarlem lol sorry maar ja je verdient het want ik moest iets minder dan 100 Euro betalen hij zei dit is een van de beste! maar achteraf zag ik op internet dat ik hem voor 55euro al kon krijgen maar gelukkig is die Failliet gegaan en is zijn winkel pleitte als JIJ dit leest Verdient haha KARMA!
Het is geen facebook hier...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 14:24

Fordox

00101010

Lol dit is wel 1 van de leukere verhalen die ik heb gelezen op tweakers, maar dat ter zijde.

Volgens mij is je hardeschijf of je moederbord dood. Test eens met andere componenten die je ff jat uit een andere pc.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Misschien iets heel simpels zit je 6 pins pcie voedingkabel wel aangesloten op je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Anoniem: 304910 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 03:51:

Maar nog deed ie het niet ik krijg geen beeld op me monitor dus toen dacht ik na dan ligt het aan me videokaart (die is ook stuk dacht ik) een 4550 met 1 gig ofzo die had ik gewoon in een winkel in haarlem gekocht en ik was achteraf ook genaaid door die paki of india eigenaar/verkoper van een computerwinkel in cronjestraat haarlem lol sorry maar ja je verdient het want ik moest iets minder dan 100 Euro betalen hij zei dit is een van de beste! maar achteraf zag ik op internet dat ik hem voor 55euro al kon krijgen maar gelukkig is die Failliet gegaan en is zijn winkel pleitte als JIJ dit leest Verdient haha KARMA!
dat stukje vind ik leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257048

Volgens Salland heeft je psu 5 jaar! garantie. En toch koop je een nieuwe psu om je systeem mee te testen? :')

Dus als je eerst eens gaat uitzoeken welke onderdelen allemaal kapot zijn gegaan en vervolgens gaat kijken hoelang je nog garantie op die ondelen hebt. Dan kun je garantie claimen.

Mischien weet iemand dat als je psu met een knal het begeeft en andere onderelen meeneemt naar de hemel of je ook de rest van de hardware vergoed kan krijgen via de garantie/vergoeding van de psu-maker. Lijkt mij van niet,(fraudegevoelig) maar toch. Anyone?

Ik snap niet dat je zo een dure pc 1 jaar laat liggen. :X Man denk aan je garantie... Waarom zo een dure pc kopen als je het toch niet gebruikt?

Oh ja, waarschijnlijk is je moederbord mee gefrituurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 257048 op 01-10-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:19

ötzi

eclecticus

10483 Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie + Installatie Windows 1 1 0 €
Helemaal eens met Snowcake, en bovenstaand lezende is er maar een conclusie lijkt me; terug sturen naar Salland!!!

[ Voor 18% gewijzigd door ötzi op 01-10-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:37

Maar nog deed ie het niet ik krijg geen beeld op me monitor dus toen dacht ik na dan ligt het aan me videokaart (die is ook stuk dacht ik) een 4550 met 1 gig ofzo die had ik gewoon in een winkel in haarlem gekocht en ik was achteraf ook genaaid door die paki of india eigenaar/verkoper van een computerwinkel in cronjestraat haarlem lol sorry maar ja je verdient het want ik moest iets minder dan 100 Euro betalen hij zei dit is een van de beste! maar achteraf zag ik op internet dat ik hem voor 55euro al kon krijgen maar gelukkig is die Failliet gegaan en is zijn winkel pleitte als JIJ dit leest Verdient haha KARMA!
Hahaha wat een verhaal _/-\o_ _/-\o_

10483 Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie + Installatie Windows 1 1 0 €
Je geeft het antwoord zelf al: gewoon het spul terugsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is this a dream or am i back at school again haha grapje !
Bedankt allemaal trouwens !

@AAP_IcE voor de link ik ga dat vanavond eens rustig doorlezen en uittesten sorry ik zag het niet vannacht ik had me lenzen niet in .
En ja ik zal ook op iedereen reageren die me probeert te helpen hoor maar je moet begrijpen dat niet iedereen klaar wakker is om 5 uurs nachts |:(

@Luukhorenberg bedankt voor je reaktie !
Ik vrees dat je gelijk hebt, maar ik ga voor de zekerheid even alles nachecken, met hulp van die link.
Als me mobo ook kortsluiting had horen die leds het toch niet te doen

@Eagle CreeK (bedankt!) heb je wel de indruk dat de pc überhaupt opstart? ik hoor hem in ieder geval wel maar niet echt een opstart geluid meer een 1-tonig geluidje.
Bios piepjes ? Nee denk ik niet, maar ik weet ook niet zeker wat voor geluid dat is.
HDD-LED ? Ik weet niet wat HDD is maar er zijn wel LEDjes die knipperen ja namelijk van me Mobo en Kast

@LiquiDt_NL wannabe :) sorry dat je mijn verhaal niet kan begrijpen ik snap best dat het voor sommigen niet te begrijpen is en ook irritant? is :/
Maar ja Facebook rules BTW
Ik bepaal zelf wel hoe en op wat voor een manier ik iets intik of het JOU nou bevalt of niet zal me een WORST wezen
Dan help je me toch niet ......
Als je al zoveel moeite heb met mijn berichtje dan heb ik sowieso niks aan jou !
En ik slacht jou af in SC2 LOL

@Fordox
bedankt :)!
Ik ga eens kijken bij wie ik eventueel kan testen zodra ik weet hoe en wat

@calsonix
Bedankt voor je reactie !
Dat is het helaas niet :P daar had ik wel specifiek opgelet toen trouwens lol

@Yibsei :) bedankt!

Ok iedereen bedankt nogmaals ik ga eerst even die link nakijken en vandaar weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@snowcake bedankt !

Ow wat dom ben ik !!!!!!!!!! ik had de supply die week dat ie stuk ging al op de vuilnis gezet zonder na te denken over mijn garantie , omdat ik nog een secundaire Pc(heel oud PC) had waar ik ook alles op kon doen behalve gamen dan heb ik me nooit zo gehaast hierin maar je hebt gelijk het is zeker zonde voor die prijs en ik baal nu als een stekker als ik erover nadenk maar ik ga kijken wat er nog te redden valt onder die garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 09:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hallo ,

Ik kan niet slapen dus ik dacht ik ga hier even over mijn PC wat vragen stellen en hopelijk oplossen
Was nou toch maar gaan slapen, want nu was je zo e zien nog te moe om interpunctie te gebruiken. Hierdoor is je verhaal volledig onleesbaar geworden en moet ik je post sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.