Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

receiver met ingebouwde wifi

Pagina: 1
Acties:

• rempx
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 17:44
mijn huidige set: onkyo tx sv424 receiver pro logic, tannoy revolution r4 front, center en rear speaker, geen subwoofer (de deuren klapperen nu al in de kozijnen :-) )

affijn, de receiver werkt nog prima, geeft goed geluid, maar is wat achterhaald. Rear speakers zijn nog mono geloof ik en ontbeert zaken als hdmi en netwerk functionaliteit.

het is dus tijd voor een upgrade. Wat ik zoek:

HDMI (maar dat zit standaard op een huidig model tegenwoordig lijkt me)
5.1 geluid (lijkt me ook geen probleem)
draadloos benaderen van mijn NAS in mijn thuisnetwerk (liefst zonder extra accessoires)
te bedienen met een Android App
En als het ff kan ook te benaderen met een Ubuntu pc, maar dat kan ook te veel gevraagd zijn

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat was je budget?

Als ik bij Correct (toch een van de grotere retailers in NL) op de site zoek naar "receiver wifi" krijg ik welgeteld 4 resultaten terug, waarvan 1 een receiver met ingebouwde wifi en 1 een dongle voor Onkyo is. Die receiver met ingebouwde wifi is een Denon AVR4810 11.3 (!) receiver van bijna 2000 euro. Die dongle is iets goedkoper ;)
En verder twee volledige sets van Sony, maar dat zocht je niet.

Lijkt er dus op dat je het bij Onkoy los kunt krijgen maar verder ook niet echt heel veel.

Maar wat had je zelf al gezocht en gevonden :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rempx
hèhèhè >:) dat zijn nogal prijzen ja, ik heb natuurlijk eerst zelf het internet afgestruind. receivers met netwerkfunctionaliteit zijn er zat, maar ik heb niet overal een utp draadje liggen en heb een hekel aan losliggende kabels. budget is niet zo belangrijk maar 1995 is misschien wat veel. misschien is een Onkyo met zo'n dongle wel wat

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sony str-dn1030 die heeft de dingen die je zoekt en is geloof ik rond de 600 euro

http://www.engadget.com/2...y-wifi-and-bluetooth-sta/

[ Voor 38% gewijzigd door Fietsbel op 30-09-2012 23:28 ]

39

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:19
Als je ook fatsoenlijk video wilt gaan streamen, waar je receiver als een soort mediaspeler gaat fungeren zou ik nog eens nadenken over wifi.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• rempx
Die sony had ik idd als enige gevonden ja. Te koop bij BOL.com voor €529, dus goed te doen, Maar zie geen android app in de beschrijving. maar tot nu toe de beste optie.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat zie ik ook niet terug. Pioneer heeft ook een hoop modellen die wel via je mobiel te bedienen zijn
http://www.pioneer.eu/nl/page/products/av-receiver/home.html

Edit
Deze heeft alles
http://www.kieskeurig.nl/...prijzen/bezorgen/1057829/

[ Voor 24% gewijzigd door Fietsbel op 30-09-2012 23:47 ]

39

• rempx
volgens de play store is er wel een android app: Google Play: Media Remote for Android#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5zb255LnNlY29uZGRpc3BsYXkudmlldyJd dus dit is ongeveer wat ik zoek.

maar misschien zijn er nog meer opties?

• rempx
KnoxNL schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:29:
Als je ook fatsoenlijk video wilt gaan streamen, waar je receiver als een soort mediaspeler gaat fungeren zou ik nog eens nadenken over wifi.
bedankt voor het meedenken, dus je zegt dat wifi voor problemen zou kunnen zorgen?

• KnoxNL
Ik zie nu dat mijn reactie niet uitgebreid genoeg was, excuses.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het type versterker dat als mediaspeler kan fungeren bestaat wat video betreft, maar als audio mediaspeler wel, getuige jouw TS.

Nu heb ik ook een NAS, synology 209+, en heeft het mij heel wat tijd en moeite gekost een DVD-rip van mijn DVD's draadloos te streamen naar mijn laptop, met HDMI op tv aangesloten. VOB files dus. Of hoge kwaliteit HD materiaal.

Dat was met goede apparatuur, en settings aan zowel client, NAS en router kant hebben het uiteindelijk werkbaar gemaakt.

Maar zou ik het zo nog eens doen? Nee, ik zou uit alle macht UTP proberen te leggen. Nog los van het feit dat een receiver niet zo tweakbaar is qua settings als een laptop.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
rempx schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:53:
[...]

bedankt voor het meedenken, dus je zegt dat wifi voor problemen zou kunnen zorgen?
1080p over wifi gaat vrijwel niet werken.

Voor video afspelen vraag ik me af of er uberhaupt receivers zijn die ook fatsoenlijk video af kunnen spelen!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• rempx
UTP trekken is dan een optie die voor de snelheid vele malen beter is en de keuze voor een receiver uitgebreider maakt. Ik kan een vaste telefoonaansluiting op offeren, gaat direct naar de meterkast en hou dan nog drie punten over in de kamer. Zo kom je nog eens op ideéen! _/-\o_

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ook ik had het probleem dat ik geen utp-kabel had liggen op de plek waar de tv/audio apparatuur staat, en ik kon ook geen kabel trekken. Dus heb het op de volgende wijze opgelost. Misschien kun je dit ook in jouw situatie toepassen.

In de meterkast had ik al een WRT610N staan die zorgt voor het draadloze netwerk. Heb via Marktplaats nog zo’n zelfde router bij gekocht en deze voorzien van dd-wrt firmware en ingesteld als bridge.

Deze bridge heb ik in mijn tv/audio meubel liggen waardoor mijn tv, mediaspeler en NAS (en zo nodig ook een receiver, blu-ray speler, etc) onderling bedraad kunnen communiceren terwijl wel alles is voorzien van draadloos internet. Geen enkel probleem met streamen en toch geen kabel hoeven trekken.

[ Voor 0% gewijzigd door S1NN3D op 03-10-2012 07:40 . Reden: typo ]

• KnoxNL
Dat kan natuurlijk ook, maar je creëert wel weer een extra point of failure.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 07:44:
Dat kan natuurlijk ook, maar je creëert wel weer een extra point of failure.
Valt volgens mij best mee. De av-apparaten die moeten streamen zitten allen bedraad aan elkaar vast. Geen problemen dus.

Enige punt is dat je de router moet flashen en moet instellen als bridge om het geheel van draadloos internet te voorzien. Maar als je dit in de lucht hebt, kan er eigenlijk niets meer mis gaan. Heb het hier al lange tijd prima draaien zo.

En als je geen zin hebt om te flashen en je wilt er wel wat geld aan spenderen kun je ook een kant en klare bridge kopen zoals bijvoorbeeld deze van Linksys.

[ Voor 17% gewijzigd door S1NN3D op 03-10-2012 09:37 . Reden: link pricewatch ]

• kishan4uall
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-11 09:09

kishan4uall

kiesjan mag ook

Powerline adapter setje incl. een toereikende receiver met netwerkfunctie geen optie? Bespaart je een hoop geld en kan (waarschijnlijk) alles wat je wilt, zonder lange draden.
Streamen moet in principe geen probleem zijn, ik heb dit setje, en dat haalt op een verdieping hoger ~6 MB/s.

desktop, laptop

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou eerlijk gezegd een receiver met WiFi niet willen hebben... Zou toch -al dan niet terecht- bang zijn voor storing in m'n audio...
Pagina: 1