Beste allemaal,
De laatste tijd is mijn interesse in foto's & video maken sterk gegroeid. Het lijkt me met name interessant om een camera te hebben die alle volgende dingen kan:
* Filmen met de achtergrond vervaagd, zoals in deze:
YouTube: Seats2meet.com - Atmosphere Impression (Dutch subtitles)
(films van evenementen/ bedrijfsbezoeken en interviews)
* Zeer goede kwaliteit foto's waarvan je ook de achtergrond kunt vervagen
(foto's van evenementen/ gebouwen en mensen)
* Live streamen via Wi-Fi
(streamen van events en de mogelijkheid om direct na afloop interviews op te nemen die ook live gestreamd worden)
* 'Vliegende' beelden maken a la dit:
YouTube: Tahiti - Ocean Voyage - Canon 5D Mark II - Glidecam HD 4000
Niet echt nodig, maar vooral heel cool
Volgens mij moet ik daar dus zoiets voor hebben:
http://vimeo.com/39293788
* Ik vind het belangrijk dat het geluid goed is voor het geval ik interviews doe of bijvoorbeeld een instructiefilm maak.
Vanzelfsprekend dacht ik gelijk aan Tweakers om meer informatie in te gaan winnen. In de fotografie FAQ zag ik al een berg met informatie, waar ik nog heel veel van kan leren en door aan het lezen ben, maar uit nieuwsgierigheid wil ik toch vast het volgende vragen:
Is er een camera die voldoet aan deze eisen?
Ik denk dat ik tot maximaal 2.000 Euro over heb voor de hele set en sta ook open voor tweedehands..
Ben benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt!
De laatste tijd is mijn interesse in foto's & video maken sterk gegroeid. Het lijkt me met name interessant om een camera te hebben die alle volgende dingen kan:
* Filmen met de achtergrond vervaagd, zoals in deze:
YouTube: Seats2meet.com - Atmosphere Impression (Dutch subtitles)
(films van evenementen/ bedrijfsbezoeken en interviews)
* Zeer goede kwaliteit foto's waarvan je ook de achtergrond kunt vervagen
(foto's van evenementen/ gebouwen en mensen)
* Live streamen via Wi-Fi
(streamen van events en de mogelijkheid om direct na afloop interviews op te nemen die ook live gestreamd worden)
* 'Vliegende' beelden maken a la dit:
YouTube: Tahiti - Ocean Voyage - Canon 5D Mark II - Glidecam HD 4000
Niet echt nodig, maar vooral heel cool
Volgens mij moet ik daar dus zoiets voor hebben:
http://vimeo.com/39293788
* Ik vind het belangrijk dat het geluid goed is voor het geval ik interviews doe of bijvoorbeeld een instructiefilm maak.
Vanzelfsprekend dacht ik gelijk aan Tweakers om meer informatie in te gaan winnen. In de fotografie FAQ zag ik al een berg met informatie, waar ik nog heel veel van kan leren en door aan het lezen ben, maar uit nieuwsgierigheid wil ik toch vast het volgende vragen:
Is er een camera die voldoet aan deze eisen?
Ik denk dat ik tot maximaal 2.000 Euro over heb voor de hele set en sta ook open voor tweedehands..
Ben benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt!