Nieuwe netwerk aanleggen in huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:47
Goedendag,

Ik heb nu een nieuwe blueray 3D installitie in huis (me mams ook) beide dus geprofiteerd van de 19%BTW actie bij de Mediamarkt.

Vanaf nu kan ik dus Streamen vanaf mijn Pc naar mijn blueray player (en naar die van me mams). Maar omdat ik dus een te slechte (oude) router heb die geen Gigabit ondersteund kom ik op een te lage snelheid om HD films te streamen. (en via wifi al helemaal niet haalbaar).

Wat doet mijn router nu als ik een hd film stream.
Mijn router klapt alle internet verbindingen die naar buiten gaan eruit (dus krijg vaak connection lost) Ik haal eruit dat dat dan mijn router overspannen raakt denk ik.

Ik kan niet verbinden met mijn blueray speler via wifi want dan buffert hij te veel dus ik moet er een switch bij hebben.

Nu is mijn vraag. Welke router + swiitch kan ik het beste aanschaffen voor het streamen van Hd/blueray films. zonder dat ik er last van heb op mijn pc (of andere met netwerk verbonden apparaten ?)

Wat zit er nu op de router aangesloten:
Wifi:
  • 2x ipad (2e generatie)
  • Iphone
  • 3DS
  • laptop
  • Wii
  • blueray speler (slaapkamer)
Lan
  • Pc moeder
  • Pc slaapkamer (de streamer)
  • Tv woonkamer
  • Blueray woonkamer
Nu wil ik dus dmv een switch in mijn slaapkamer mijn Pc + Blueray speler verbinden via Lan.

Dus wie kan mij hierbij helpen want ik heb hier echt totaal geen verstand van. Ik weet niet waar ik op letten moet of ik andere netwerk kabels moet hebben of niet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Welke router heb je nu?
Welke netwerk kabel gebruik je nu? (CAT5 of CAT5e of CAT6) dit staat om de zoveel meter op de kabels.

Het is trouwens Blu-Ray :)

Je hebt geen Gigabit LAN verbinding nodig om een Blu-Ray te streamen 100 Mbit is genoeg.
Maar als je je apparatuur toch moet gaan vervangen kun je beter gelijk Gigabit nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Op dit moment ben ik niet tot mijn beschikken om dat na te kijken dit omdat ik de kabels mooi weg heb gewerkt en ik heb de standaard geleverd ziggo kabbel in gebruik (die 20 meter) en nog wat normale standaard geleverde kabels. Ik geloof dus allemaal cat5. Maar dat kan ik nu niet na kijken.

Ik heb nu nog een enorm verouderde router (5 jaar oud) het is een Sisco Linksys V1.

En na mijn gevoel moet ik echt dus een compleet nieuw netwerk aanleggen. Omdat ik net een Blu-ray heb bekeken en mijn internet op mijn pc kreeg ik steeds disconnect meldingen '(werd van servers gegooid). Het gaat ook echt om Locale streaming. Ben niet vanplan een VPN of externe streaming op te zetten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het merk is Cisco, niet Sisco ;)

Een linksys is op zich goed spul, maar die V1 slaat op de firmware en wij willen graag het type weten. Ik vermoed dat je een WRT-160n hebt met V1 firmware. Niet de jongste, maar die moet zeker dit soort dingen kunnen doen. Al zou je een WRT54g hebben, dan nog moet die gewoon 100Mbit zonder problemen door kunnen voeren. Ik vermoed dus dat er iets anders aan de hand is, maar zonder een overzicht van de opbouw van je netwerk en hoe alles is aangesloten valt daar geen zinnig woord over te zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Het gaat om een Cisco wrt54g2 V1

Ik heb het als volgt aangesloten
Ik heb bij de ingang van de (muur contact) waar de televisie lijn uit komt de modem van Ziggo aangesloten.
Vanaf die modem heb ik mijn Cisco router aangesloten. Op de router heb ik 4 LAN poorten,
1 gaat naar mijn pc (slaapkamer)
1 gaat naar moeders pc(woonkamer)
1 gaat naar Blu-ray player (woonkamer)

Ik wil nu dus de kabel naar mijn slaapkamer vervangen. In mijn kamer moet dus een switch komen zodat ik mijn pc +bluray kan voorzien van internet.

Ik heb na vraag gedaan bij een vriend en die kwam er mee dat als je 100mbit hebt. En je streamt in huis houd het in dat nog maar 50% (of minder) beschikbaar is voor de rest van internet. Waardoor dus je internet snelheid achteruit gaat maar ook dat je dus connectie problemen kan krijgen (en van dit laatste heb ik vooral last)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga die vriend van je eens zijn mond laten wassen met zeep dan ;)
Hij heeft slechts in 1 situatie gelijk, en dat is als je ADSL + televisie hebt van bijv Tele2. Dan wordt idd een bepaalde bandbreedte in je modem gereserveerd voor televisie. Voor de rest klopt er geen hout van zijn verhaal.

Als jij een switch in je kamer neer zet, daarop de inkomende kabel van de router, die van je PC en die van je BR op je kamer hangt moet je gewoon naar je BR kunnen streamen. De router zou voor een IP adres moeten zorgen voor alle machines. Dat moet gewoon gaan werken, tenzij je vaste IP adressen ingesteld hebt ergens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Kep inmiddels nieuwe Router besteld, want zoals ik eerder beschrijf is dat mijn router het streamen niet trekt. Heb gisteren complete test gedaan met een HD concert van Celine Dion. Hij deed het perfect op tv (af en toe paar blokjes) maar voor de rest geen problemen. Maar op mijn pc kreeg ik steeds dat msn uitviel en dat bijv mijn programmas (bepaalde servertjes). Die erg ligt zijn eruit geflikkerd werd. En ik zelf werd van een uni (virtuall chat) af gesmeten.

Ik had het zo getest:
Pc slaapkamer (streamer) -> Router -> Blu-ray speler woonkamer

Dus ik ging ervan uit dat mijn router niet genoeg aan kon (want heb ook als ik bijv 5 gb binnen het netwerk wil verplaatsen van pc A naar PC B dat de router er ook steeds uit klapt (dan moest ik hem resetten etc)

maar goed heb dus een ASUS RT-N66U besteld en die komt morgen aan.

Dan heb ik hopelijk geen last meer van uitvallen internet als ik lokaal stream
Pagina: 1