Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macromark
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 19:32
Beste GoT,

Ik heb een probleem met mijn AC Ryan Playon!HD2 mediaspeler met 1TB harde schijf. De laatste tijd, als ik hem aansluit via de USB 3.0 SLAVE-port op mijn USB 2.0 poort op mijn PC, gaat het kopiëren van een MKV (meestal tussen 8 en 12GB) extreem langzaam. Gister deed een film er ongeveer 15 uur over om te kopiëren, die was zo'n 10GB.

Het kopiëren begint best snel, soms zelfs boven de 100MB per seconden, maar elke seconde wordt daar zo'n 10MB afgesnoept. Meestal stagneert hij dan even rond de 20 MB voor een paar minuten. Dan zakt hij verder af naar 3 of 4 MBps. Hij geeft dan aan dat dit de constante snelheid is dat ie kopiëert maar het groene balkje vult niet, dus OF er is iets vaags aan de hand met de harde schijf, OF hij kopieert echt extreem langzaam (kilobytesnelheden). Dat eerste is sowieso van toepassing denk ik.

De harde schijf waar mijn films op staan (waar ik vandaan kopieer) is een oude 250GB-harde schijf van Maxtor (nu Seagate had ik begrepen) en ik kopieer naar de harde schijf van 1TB die in mijn Playon HD2 zit. De 250Gb is oud en kopieerde nooit echt heel snel (stabiele 20-30MBs was normaal), maar dit zijn echt gestoorde snelheden.

Het raarste is dat het afhankelijk lijkt te zijn van welke film ik kopieer. Sommige MKV's zijn na tien minuutjes klaar, terwijl anderen dus echt uren of zelfs dagen nodig hebben. In dat geval annuleer ik het proces ook, wat er toe leidt dat ie ook uren bezig is met het annuleerproces.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Wellicht de 250Gb schijf die zijn beste tijd heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macromark
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 19:32
PS: Ik ga nog testen of er verschil is met de gewone USB 2.0-ports. Op het moment kan dan niet omdat ie nog bezig is met het annuleerproces van een andere film die er zo lang over deed. Ik laat het nog weten.

[ Voor 68% gewijzigd door Macromark op 30-09-2012 21:07 ]