Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mediaspeler + NAS + Ipad als media interface

Pagina: 1
Acties:

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 09:38
Wie kan mij adviseren omtrent mediaspelers

Eis nr 1 is dat hij kan fungeren als NAS drive, dus de harde schijf door elk apparaat uit mijn netwerk te benaderen is. (het zou erg mooi zijn als hij ook als printerserver kan fungeren).

Eis nr 2 is dat de mediaplayer te benaderen is via de iPad..

Ik wil dus niet muziek van de iPad naar de mediaspeler streamen, maar ik zoek een mediaspeler die een (echt!) goede bedieningsinterface heeft op de iPad, zodat ik muziek kan afspelen op mijn versterker, via de mediaspeler, zonder dat ik een computer of TV aan hoef te zetten.

Ik zit er niet echt in, maar kan ook weinig vinden over iPad interfaces voor de bediening. Ik zie genoeg mediaspelers waarbij de iPad als afstandsbediening fungeert, of simpele apps waarmee je op de iPad muziek van je mediaplayer kan afspelen, of juist muziek van je iPad naar de mediaplayer kan streamen.
Dat vind ik leuk, maar ik wil vooral mijn muziek collectie via de iPad kunnen beheren, zien wat je af speelt enz.

Ik vind het niet belangrijk of hij een vaste harde schijf heeft of niet. Geen harde schijf heeft mijn lichte voorkeur zodat ik hier zelf in kan kiezen wat ik wil..

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:08

B2

wa' seggie?

Kijk eens naar een zelfbouwpc met een linuxdistro en Plex Media Server. Werkt prIma en kun je alles mee wat jij wil. En bijvoorbeeld een gejailbreakte AppleTV met Plex als mediaspeler, of als je niks met video doet kun je ook alleen voor een Apple Airport Express gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door B2 op 30-09-2012 20:41 ]

• nils_vdg
Ik doe zeker ook wat met video.. liefst moet hij ook 3D BluRay ISO af kunnen spelen.. echter heb je daar natuurlijk die iPad interface niet voor nodig omdat de TV dan toch al aan staat..

Zoek dus echt een totaal oplossing, omdat ik nog geen NAS heb zoek ik het liefst een NAS en Mediaspeler in 1. Zoiets moet er toch wel zijn?

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Echt een goed af-fabriek systeem is er niet. Ofwel is het een goede mediaspeler of een goede NAS, maar beide in 1 kan je vergeten. Althans, als het snel en stabiel moet werken.

Mediaspelers waarbij je met je ipad door je library kunt bladeren heb je wel van Dune volgens mij. Maar check dat nog even, je zult namelijk een server moeten draaien op je NAS, ik weet niet welke apps daar een server voor aanbieden.

• nils_vdg
OK, dus dan wordt het zelf bouwen...
Ik wil wel BluRay 3D kunnen afspelen.

Eventueel wil ik mij videokaart (HD6790 met HDMI 1.4) wel over zetten. Is wel volledig formaat dus meeste HTPC behuizingen gaan niet werken.

Tevens heb ik nog een 90 gig SSD over om het besturingssysteem op de installeren. Harde schijven koop ik dan los wel (2 x 2TB in Raid 0).

Maar wat voor processor en voeding, en misschien wel belangrijker, wat voor software heb ik nodig om een NAS server - Download server en iPad interface voor de bediening te krijgen?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Htpc met xbmc en een van de remote apps uit de store. Bijvoorbeeld constellation. Prachtig en superfunctioneel :)
Kan je ook je torrents mee beheren als ik me niet vergis.

Permanent wintericon!

• nils_vdg
Bedankt voor de goede ideeën..
Dit topic mag dicht, toch maar besloten om zelf te bouwen...

PC Build: Media Player + NAS en download server
Pagina: 1