24bit/96KHz of hoger speler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-06 16:38
Wat is een leuk alternatief voor een logitech squeezebox touch? Ik zoek een practische uitbreiding voor mijn stereo set om van super audio in volle glorie te kunnen genieten. De Touch had mijn voorkeur omdat die heel veel formaten aankan en een goede DAC aan boord heeft. Nu is dit product EOL en ben ik op zoek naar een waardig alternatief. Speler moet minimaal 24 bit / 96KHz materiaal kunnen afspelen en een goede DAC aan boord hebben.

Ik vind het een pre als de speler op een fijne manier via de tablet of smart phone bediend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 06:58
Zie http://www.wifimedia.eu/

Volgens mij wordt het snel duurder als je iets anders zoekt, het is de vraag of het het prijsverschil waard is.

Je geeft aan dat de touch EOL id, is al bekend of er een alternatief voor in de plaats komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 12:06

SED

touch is nog volop t ekoop:

http://www.centralpoint.n...KvwqMqO3rICFUfKtAodAykAJQ

daarnaast heeft die d euniek optie om nog betere kwaliteit te bereiken:
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?ddgtl&1335972987

http://forums.slimdevices...ac-and-192k-Digital-Ouput

dus voordat je verder zoekt.. die touch blijft de standaard!

[ Voor 14% gewijzigd door SED op 30-09-2012 22:15 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
Bedankt voor de tip! Heeft iemand ervaring met de betere voeding voor o.a. de touch? Ik kan me voorstellen dat je met 24bit high res signalen de invloed van een schakelende voeding kan horen als bv. "onrust". Ik weet niet of de voeding van het analoge deel van de touch gescheiden is van het digitale circuit maar ik kan alleen maar positieve berichten vinden over de voeding upgrade en twijfel of dat allemaal objectieve artikelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-Assen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 21:19
Hoi,

Heb je al aan deze gedacht:

https://www.google.nl/sea...UTF-8&hl=nl&client=safari

Bevalt erg goed. En gemakkelijke Apps beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of een goede Denon Bluray speler. Kun je ook mee streamen en heeft zeker te weten een goede DAC aan boord :)
Een DBP-1611UD ofzo, kun je ook gewoon mee streamen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
Bedankt voor de tips, heb vandaag een Touch + voeding upgrade gekocht en hoop dat met de software upgrade zelfs 24bit/192KHz mooi weergegeven wordt. Volgende stap is upgraden van de DAC mocht dat nog goed hoorbaar te verbeteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 18:27
De Cambridge Audio streammagic 6 kan 192 aan en upsampled zelfs naar 384 als je dat ooit zou willen. Ik denk dat verder Linn ook wel wat heeft, maar da's wel aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Jormungandr schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:23:
De Cambridge Audio streammagic 6 kan 192 aan en upsampled zelfs naar 384 als je dat ooit zou willen. Ik denk dat verder Linn ook wel wat heeft, maar da's wel aan de prijs.
is niet echt een vergelijking
De Stream Magic 6 is beschikbaar vanaf april 2012 voor een adviesprijs van €995,- euro.
Touch pakweg 260 euro.. mmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

RHF schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:57:
Bedankt voor de tips, heb vandaag een Touch + voeding upgrade gekocht en hoop dat met de software upgrade zelfs 24bit/192KHz mooi weergegeven wordt. Volgende stap is upgraden van de DAC mocht dat nog goed hoorbaar te verbeteren zijn.
Ik heb de Touch gecombineerd met de zero dac.
Deze ( als voorbeeld van Ebay, staan er vast meer)
http://www.ebay.nl/itm/ZE...c1fc50b01#ht_11320wt_1163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 18:27
Een 2ehands touch + leuke DAC is een optie inderdaad maar daar kan je ook weer ver gaan in prijs. Het voordeel is dat je in de DAC wereld veel ruimte hebt. Gaande van Dacmagic 100, MF VDAC2, Schiit Bifrost tot dure schizzle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55

Videopac

Rommelt wat aan.

Als je al een Touch hebt zou ik die houden totdat de support onvoldoende wordt. Tegen die tijd zijn er wellicht meer alternatieven op de markt.

Als je nog geen Touch hebt, zou ik daarmee beginnen (nieuw of 2e hands). Het is een zeer hoogwaardige speler voor weinig geld. Wil je kwalitatief beter dan kun je wellicht beter geld steken in een goede externe DAC (en versterker / luidsprekers). Aan die DAC heb je ook nog wat als je een andere hoogwaardige mediaspeler koopt.

Ik heb zelf een Touch en die bevalt perfect. Ik wil de rest van de keten nog verbeteren met o.a. een betere DAC (bv. een Musical Fidelity M1 of een Audiolab M-DAC of ik bouw zelf een Buffalo III DAC met ESS Sabre32 Reference (ES9018) DAC chip. Het liefst met een 12V trigger uitgang (voor mijn nog te bouwen Hypex eindversterker).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
De Touch bevalt tot nu toe erg goed. Via PC werkt het zelfs met WIFI al heel goed. Wil nu een UTP kabel gaan leggen/gebruiken en SD-kaart proberen. USB werkt wel maar voor mij te traag met wisselen van collectie en server starten. Wat mij tegenvalt is het aanbod goede kwaliteit 24 bit audio. Heb via een omweg wat HDtracks in USA store kunnen kunnen kopen maar het legale aanbod valt tegen.

Volgende stap is een externe DAC maar dat wil ik eerst kunnen testen thuis. Kwaliteit van AKM4420 DAC van de Touch vind ik al goed. Als ik bv de Dacmagic plus (vanaf ca EUR 500) zou kopen moet die hoorbaar beter klinken. Ik vraag me af of de verschillen "goed" hoorbaar zijn of dat je meer moet zoeken naar de verschillen? Ik ga eerst eens google-en naar gebruikers ervaringen met externe DAC's i.c.m. Touch.

Wie heeft er nog leuke suggesties voor 24bit audio, welke "must haves" zou ik moeten proberen?
Heb Diana Krall en Jesse Cook in high res en die klinken al heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Suggestie: John Mayer http://ourvinyl.com/john-mayers-lp-born-and-raised/
Ook Continuum van hem is erg goed.

Nadeel van 24 bit/96kHz vindt ik toch wel de bestandsgrootte en je hele setup moet behoorlijk high end zijn wil je hier voordeel uit kunnen halen . Daarom ben ik uiteindelijk voor een Sonos Connect gegaan in combinatie met een DacMagic en alles in Flac of 320 kbps mp3 op een NAS. Flac of 320 kbps mp3 of 24/96 kan ik niet blind onderscheiden. De bediening van de Sonos vanaf een iPad is echt geweldig.

Dus wel benieuwd naar voor een setup je hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 07-10-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
Heb instap HIFI, de Denon PMA2000AE versterker met de 710AE cd speler (die heeft al 24bit dac voor goede MP3 320kbit weeragave) en KEF Q700 speakers. Dat zit als setje in prijsklasse EUR 2800-3200. Het verschil tussen 24bit/96kHz en 320kbit MP3 hoor je wel maar een goede MP3 zoals Adele21 in 320kbit klinkt al mooi, helaas heb ik daar nog geen high res file voor vergelijk van. Het lijkt als of de high res files net wat ruimtelijker klinken en rustiger. Bij een "echte" high res file (zoals de Diana Krall) klinken de intrumenten levendiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

Waarom 24bit/96 khz als ik vragen mag ? ik weet niet of het jou bekend is maar alle cd's( uitzonderingen daargelaten) worden nog steeds opgenomen in 16bit/44.1khz .Trouwens upsampeling is gewoon pure onzin ! en dat geldt ook voor mp3 want die haalt toch die kwaliteit niet van een orginele cd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
Anoniem: 223060 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:55:
Waarom 24bit/96 khz als ik vragen mag ? ik weet niet of het jou bekend is maar alle cd's( uitzonderingen daargelaten) worden nog steeds opgenomen in 16bit/44.1khz .Trouwens upsampeling is gewoon pure onzin ! en dat geldt ook voor mp3 want die haalt toch die kwaliteit niet van een orginele cd .
Ben nu een verzameling "studio kwaliteit" muziek aan het verzamelen, dus 24bit en min 44kHz. In 24bit 88kHz (SACD) is al redelijk wat verkrijgbaar. Verschil hoor je gelukkig wel. De collectie MP3's in 320kbit die ik heb klinken ook goed (mede dankzij 24bit dac in denon cd speler of de touch).

[ Voor 9% gewijzigd door RHF op 08-10-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Misschien is het tijd / een idee om een algemeen high-definition audio streamers/DAC's/muziekdiensten te maken.

Ben op dit moment vrij druk, maar wellicht flans ik binnen afzienbare tijd een OP in elkaar.

Ik ben met name op zoek naar een goede streamer die t.z.t. als opvolger van de Touch dienst kan doen en een DAC/voorversterker met 12V trigger. Streamer/DAC/voorversterker mag ook geïntegreerd. Eindversterker wordt een Hypex DIY klasse D. Dan kan alles in een kast achter een klep (hoge WAF) en bedienbaar vanaf iPAD/smartphone.

[ Voor 0% gewijzigd door Videopac op 09-10-2012 11:17 . Reden: typo (DYI --> DIY) ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Via welke muziekdiensten kun je high-definition audio beluisteren?
Als ik google kom ik o.a. deze link tegen. Verder zie ik zo snel niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Videopac schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:17:
Via welke muziekdiensten kun je high-definition audio beluisteren?
Als ik google kom ik o.a. deze link tegen. Verder zie ik zo snel niet veel.
Staar je niet blind op het 24/96 label, dit lange topic op het Linn forum is interessant: http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=15939

Een 320 kbps service als Deezer of Spotify is daarom wellicht een slimmere keuze. In ieder geval veel meer aanbod.
Pagina: 1