Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert2411
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05-2020
hallo
ik kreeg een paar dagen geleden een hd binnen van een vriend die op de grond gevallen was en niet meer leesbaar met de vraag of ik de bestanden kon herstellen
ik heb de bestanden terug alleen zijn nu de fotos nog beschadigt
(word documenten zijn ook beschadigt maar kunnen door word zelf hersteld worden)
hier een voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://xeon336.nl/wp/wp-content/uploads/2012/09/FIL6.jpg
de thumbs van de fotos zien er overigens normaal uit
weer iemand een programma om dit te herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Schijnbaar is over de data nieuwe gegevens geschreven. Er is niet zoveel meer van bekend.

Die backup die je gemaakt hebt, hoe heb je dat gedaan? Gewoon een volledig surface? Advies is om eerst een filesystem-scan te doen ipv surface, met file-system kan je hopelijk nog de originele bestanden eruit vissen ipv in het diepe te tasten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n3Pae90M56uXX6p91sKUjVHI/thumb.jpg

Image is gewoon verknopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 17:24
Gewoon, van de backup terughalen die die persoon natuurlijk had voordat ie met z'n schijf aan de wandel ging, externe harde schijven kosten geen drol meer.

Maar goed, ontopic. Eerste hit op Google voor 'corrupted jpg pictures repair' is: http://www.hketech.com/JPEG-recovery/sample.php

Volgende keer ff zelf kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert2411
bedankt voor de tips
ik heb al zo een 10 programma's geprobeerd maar ik heb nog geen werkende gevonden.
het recovvere van de bestanden heb ik als volgt gedaan.
ik heb het programma ontrack easy recovery professional gepakt
en onder data recovery ram revocery gekozen
dit laten lopen
deze heeft zo een 24 uur lopen scannen
en hierna aan gegeven dat ik alle bestanden op wou slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Als hij geen backup heeft dan is zijn data niet genoeg waard om tijd in te steken denk ik maar.

Maar als tip zou ik nu wel een kopie van de schijf maken voordat je wat anders ermee gaat doen en met de backup data aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het rode kanaal lijkt te missen in het onderste stuk van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert2411
dat en een stukje wat links hoort te zitten is rechts terecht gekomen

de meeste beschadigde fotos missen 1 kleur en een deel van de foto is van links naar rechts verplaatst
(delen van de hd waren overigens volgens het recovery programma ook niet meer leesbaar de hd was op de grond gevallen tijdens het draaien)

[ Voor 28% gewijzigd door robert2411 op 30-09-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 17:08
De fout zit eerder in 1 of 2 bitjes die stuk zijn. Je kan (mits t een uncompressed image is) de afbeelding in kladblok (of een variant die grotere bestanden aankan, zoals notepad++) openen, je ziet dan per pixellijn een regel met codes. De keren dat ik dergelijke beschadigde foto's had kon ik simpel herstellen door te kijken waar de regel niet afgebroken werd, daar handmatig een return in zetten en dan nog even kijken of het aantal tekens per regel klopt. Eventueel voeg je dan handmatig een getal extra in om het aantal weer kloppend te maken.
Op die manier heb je dan weer een goede foto met maar een pixel die niet klopt.
Ik geef toe, toen ik dergelijks deed was dat nog in een tijd en omgeving waarin niet heel grote foto's langs kwamen, dat kan t lastiger maken. Het was toen ook dat je na de fout gewoon een verder grijze foto zag, niet maar een kanaal missend. Wat voor formaat is het origineel? Een of ander RAW bestand met gescheiden kanalen?

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1