Op dit moment gebruik ik al enkele jaren een Popcorn A110 als mediaplayer. Op het gebied van ondersteuning van videoformaten ben ik zeer tevreden. Op het punt van gebruikersvriendelijkheid ben ik zeer ontevreden. Het kost mij op dit moment redelijk wat tijd om een beetje toonbare interface voor Films en Muziek te maken. Daarnaast laat de gebruikersvriendelijkheid ook nog wel te wensen over.
Bovenstaande problemen heeft ertoe geleid dat ik verder ben gaan kijken. Ik heb zelf al naar de volgende alternatieven gekeken, helaas voldoen deze niet of niet volledig:
- RaspBerry PI (Is wel erg kaal, lees moet ik zelf wel heel veel tweaken om het aan de praat te krijgen
- Popcorn A110 ombouwen zodat XMBC erop kan draaien (Is volgens diverse fora niet mogelijk ?!?)
Ik heb de volgende eisen aan een Mediaplayer/HTPC:
- XMBC moet erop kunnen draaien;
- Ondersteuning voor de gangbare videoformaten;
- Ondersteuning voor de gangbare muziekformaten;
- HDMI aansluiting t.b.v. Video signaal richting mijn TV;
- Optical aansluiting t.b.v. Audio richting mijn versterker;
- Stil, voorkeur fanless;
- Energiezuinig voor zover mogelijk;
- Budget: 100-150 euro
Het zou mooi zijn als de player/HTPC ook voldoet aan de volgende wensen:
- Ondersteuning voor 3D
De Popcorn ombouwen was eigenlijk mijn eerste idee. Aangezien de HW van de Popcorn nog voortreffelijk voldoet. Na onderzoek bleek dat XMBC niet kan draaien op deze popcorn. Klopt deze informatie?
Als XMBC op de Popcorn een NO-GO is wil ik opzoek naar een Mediaplayer/HTPC die voldoet aan mijn bovenstaande eisen. Ik heb zelf al wat gezocht maar ik kwam nog niet echt verder. Hebben jullie tips en/of ideeen voor een dergelijk apparaat?
Bovenstaande problemen heeft ertoe geleid dat ik verder ben gaan kijken. Ik heb zelf al naar de volgende alternatieven gekeken, helaas voldoen deze niet of niet volledig:
- RaspBerry PI (Is wel erg kaal, lees moet ik zelf wel heel veel tweaken om het aan de praat te krijgen
- Popcorn A110 ombouwen zodat XMBC erop kan draaien (Is volgens diverse fora niet mogelijk ?!?)
Ik heb de volgende eisen aan een Mediaplayer/HTPC:
- XMBC moet erop kunnen draaien;
- Ondersteuning voor de gangbare videoformaten;
- Ondersteuning voor de gangbare muziekformaten;
- HDMI aansluiting t.b.v. Video signaal richting mijn TV;
- Optical aansluiting t.b.v. Audio richting mijn versterker;
- Stil, voorkeur fanless;
- Energiezuinig voor zover mogelijk;
- Budget: 100-150 euro
Het zou mooi zijn als de player/HTPC ook voldoet aan de volgende wensen:
- Ondersteuning voor 3D
De Popcorn ombouwen was eigenlijk mijn eerste idee. Aangezien de HW van de Popcorn nog voortreffelijk voldoet. Na onderzoek bleek dat XMBC niet kan draaien op deze popcorn. Klopt deze informatie?
Als XMBC op de Popcorn een NO-GO is wil ik opzoek naar een Mediaplayer/HTPC die voldoet aan mijn bovenstaande eisen. Ik heb zelf al wat gezocht maar ik kwam nog niet echt verder. Hebben jullie tips en/of ideeen voor een dergelijk apparaat?