Netwerkproblemen met Asus RT-N66U en Intel Ultimate-N 6300

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwin64
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
1- Een aantal dagen terug heb ik een nieuwe router gekocht (Asus RT-N66U) en deze aangesloten. Het lukt me alleen niet de snelheid hoger dan 51mbps te krijgen. Dit is zowel op de 2.4ghz als de 5ghz band.

ISP: Ziggo Alles-in 1 (60Mbps)

Voorheen had ik al wat problemen:
2- Ik had voorheen een Draytek Vigor 2130n router. Het begon met het probleem dat wanneer ik een download aan had staan die ongeveer de maximale bandbreedte vroeg ik verder geen websites kon openen. Hierbij heeft Draytek via remote connection wat QoS settings aangepast wat niet hielp, waarna ze eigenlijk geen oplossing hadden.
3- Wanneer door Ziggo afgelopen week de internetsnelheid werd verhoogd van 50mbps naar 60 mpbs bleef de snelheid ook steken op iets meer dan 50mbps.
Er zijn thuis 2 notebooks in gebruik en de eerste 2 problemen kwamen dan ook op beide notebooks voor. Het 3de probleem ondervind ik echter alleen op 1 van deze notebooks. (De andere haalt stabiel 59-60mbps).

De notebook met het probleem is een BTO 15M49 met een Intel Ultimate-N 6300 (met 2 antenne's). De andere laptop is een MSI GT683DXR met een Intel Centrino Wireless-N 130 (Alleen 2.4Ghz). Beide laptops ondervinden via een ethernet kabel geen problemen.

Ik heb ook geprobeerd een oudere router aan te sluiten (Sitecom WL-341) waar ik het probleem eigenlijk mee omdraai. Dus de laptop die een probleem had haalt 57-61mbps en de andere laptop maximaal 50mbps.

De Draytek, Asus en Intel 6300 wireless card hebben allemaal de laatste firmware/driver geinstalleerd.

Hopelijk heeft iemand een idee hoe ik de nieuwe router (Asus) goed werkend kan krijgen met de BTO notebook.