Klik aan Klik uit dimmer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkelsontour
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-06 15:47
In de handleiding van de klik aan klik uit dimmers lees ik dat die een bepaalde afstand uit elkaar gemonteerd moeten worden (Om interferentie van het signaal te voorkomen, adviseren wij u ontvangers minimaal 50 cm uit elkaar te plaatsen.)

Ik heb nu drie standaard (busch & jaeger) dimmers naast elkaar in een inbouwdoos in de muur zitten. Heeft iemand er ervaring mee om deze te vervangen door klik aan klik uit dimmers? Storen deze inderdaad op elkaar als ze naast elkaar in inbouwdozen zitten?

Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb bij een neef van me een paar van die dingen naast elkaar in een koof gemonteerd, ongeveer tegen elkaar aan. Werkt al 2 jaar foutloos.
De fabrikant schrijft dat om zich in te dekken tegen eventuele unieke omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 20:47

Patrick89

PSN : Gamesource

Nou ik had zelf onlangs wel last van inteferentie.. Tijdens het schakelen schakelde in mijn wacom teken tablet, heel bijzonder.. Ook het bereikt voel ontzettend tegen als hij tussen een bosje met kabels ligt..

Alles was verholpen na de draden even een keer netjes neer te leggen :)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Heb hier twee klik-aan-klik-uit stekkerdozen naast elkaar in een stekkerblok zitten, maar deze interferen behoorlijk met elkaar. Zo kan ik soms een van de twee bijvoorbeeld niet meer in- of uitschakelen. Ook kan het voorkomen dat beide stekkerdozen reageren op een signaal, terwijl ze afzonderlijk moeten werken. Tussen beide stekkerdozen zit ± 20 cm en worden gebruikt om lampen te schakelen. Haal ik een van de twee stekkerdozen weg, dan zijn de problemen weg. Kortom: denk dat de fabrikant wel degelijk waarheid beschrijft in de waarschuwing in de handleiding.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 20:47

Patrick89

PSN : Gamesource

Jah zeker.. Oplossing is dus een extra stekkerdoos nemen.. Dat verhelpt het probleem..
Onderschat het in ieder geval niet..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knarfnl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:35
Deze problemen doen zich zeker voor, en als er ook nog andere signalen zoals de netwerk adapters of deurbellen van KaKu door je spanningsnet gestuurd worden heb je sowieso eerder kans op inteverentie. zet ze ook niet te dicht bij een magnetron router of ander apparaat dat een sterk signaal verstuurd.
Pagina: 1