Toon posts:

Krijg geluid niet werkend | MS-7060

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude server pc die we voor ons studentenhuis wouden gebruiken als bestands server en muziek computer. Nu krijg ik alleen het geluid niet werkend. Het mobo dat erin zit is een MSI 661FM2-ILSR (MS-7060), zie
http://www.motherboards.o...ILSR%2B%2528MS-7060%2529/

Ik heb hierbij al een optie in het bios aangepast om de audio kaart aan te zetten, en vervolgens heb ik dus de bijbehorende Realtek AC97 driver geinstalleerd. (Ik heb alle drivers vanuit de site van MSI gedownload en geinstalleerd, alleen die audio driver word niet automatisch geinstalleerd) We krijgen echter zowel op winXP als server2003 (beide 32bit) hierna geen geluid uit de speakers.

Weet iemand waaraan dit kan ligt? Hulp zou erg welkom zijn!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Klopt het dat je deze drivers handmatig ook hebt geïnstalleerd:
http://nl.msi.com/product...l#/?div=Driver&os=XP%2032

Probeer anders eens een installatie van Windows 7, als je die mogelijkheid hebt natuurlijk.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:58:
We krijgen echter zowel op winXP als server2003 (beide 32bit) hierna geen geluid uit de speakers.
Maar de installatie van de driver ging dus wel gewoon goed? Check dan even de front panel audio connector aangesloten is op JAUD1, of dat er jumpers geplaatst zijn:
MSI Reminds You...
If you don’t want to connect to the front audio header, pins 5 & 6, 9 & 10 have to be jumpered in order to have signal output directed to the rear audio ports. Otherwise, the Line-Out connector on the back panel will not function.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Probeer anders eens de audiodrivers rechtstreeks van Realtek te downloaden en probeer tevens eens de Realtek HD Audio Codec drivers.

http://www.realtek.com/downloads/

Verwijderd

Heb je de officiele drivers gedownload die bij het moederbord horen?
Link

8)7 Is al gepost....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2012 23:45 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
in het bios al gekeken of de output "ac97" danwel "hd output" o.i.d. is? Meen me zoiets te herinneren...
<edit> P.S: Een Medion (Aldi...) computer?

[ Voor 17% gewijzigd door 0siris op 30-09-2012 23:47 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:58:
[...]

Ik heb hierbij al een optie in het bios aangepast om de audio kaart aan te zetten, en vervolgens heb ik dus de bijbehorende Realtek AC97 driver geinstalleerd.

[...]

Weet iemand waaraan dit kan ligt? Hulp zou erg welkom zijn!
Wat heb je exact waarop aangesloten?

Je hebt het enerzijds over een audiokaart, een fysiek ding dus wat niet op het moederbord geintegreerd zit, anderzijds heb je het over AC'97 drivers, en AC'97 zit per definitie wel op het moederbord. Als je met een losse kaart werkt zit je de verkeerde (moederbord audio) drivers te installeren, werk je niet met een losse kaart, dan moet je juist in BIOS onboard/integrated AC'97 audio kiezen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Staat het apparaat überhaupt in apparaatbeheer?
Met andere woorden, is het fysiek aanwezig?
Staat daar misschien een uitroepteken bij?

Verwijderd

Topicstarter
jasiccama schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:13:
Klopt het dat je deze drivers handmatig ook hebt geïnstalleerd:
http://nl.msi.com/product...l#/?div=Driver&os=XP%2032

Probeer anders eens een installatie van Windows 7, als je die mogelijkheid hebt natuurlijk.
Ja dit heb ik handmatig gedaan. Een installatie van w7 doet het helaas niet..
dion_b schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:20:
[...]

Wat heb je exact waarop aangesloten?

Je hebt het enerzijds over een audiokaart, een fysiek ding dus wat niet op het moederbord geintegreerd zit, anderzijds heb je het over AC'97 drivers, en AC'97 zit per definitie wel op het moederbord. Als je met een losse kaart werkt zit je de verkeerde (moederbord audio) drivers te installeren, werk je niet met een losse kaart, dan moet je juist in BIOS onboard/integrated AC'97 audio kiezen :o
het is een ingebouwde, dus de AC'97. Deze stond in BIOS uit en heb ik aangezet. Maar ik ga zo nog even een keer daar rondsnuffen of ik iets gemist heb

Verder is het apparaat te vinden in apparaatbeheer, zonder driver als unknown media device. Die wordt trouwens ook niet gevonden en geupdate door t MSI liveupdate programma. Later heb ik dus handmatig alle drivers gedownload. (Ook via realtek geprobeerd, maar ze verschillen niet)
Nielson schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:02:
[...]
Maar de installatie van de driver ging dus wel gewoon goed? Check dan even de front panel audio connector aangesloten is op JAUD1, of dat er jumpers geplaatst zijn:

[...]
Wat bedoel je hiermee?? Ik heb met mijn oortjes alle audio in/uitgangen gecheckt, maar er komt geen geluid uit.
0siris schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:46:
in het bios al gekeken of de output "ac97" danwel "hd output" o.i.d. is? Meen me zoiets te herinneren...
<edit> P.S: Een Medion (Aldi...) computer?
Geen HD output aanwezig.. het is ook geen medion pc, veel ouder! (zit in een asus kast..)

Wel geeft de MSI liveupdate nu aan dat ik een nieuwe versie van BIOS kan downloaden. Ik hoop dat dat helpt, ik ga het uitproberen!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:02:
[...]

[...]
DIT WAS M!!! hij werkt, dankje!! Het frontpanel was niet meer aangesloten, daarna werkte hij direct
Pagina: 1