Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer met windows vista sp 2
2 gig ram geheugen met 2.33 ghz
het is een 32 bit besturing systeem en na instalatie van eender welk antivirus software loopt de computer vast.

2x windows bussiness opnieuw geinstalleerd

* chkdisk uitgevoerd

* de ultimate boot cd geprobeerd memory getest en de hdd (alles in orde)

* bij de 2de format de hard drive verwijderd en over de ongepartitioneerde ruimte geinstalleerd ( bij de eerste keer dus niet dan heb ik geformateerd en windows geinstalleerd )

Dit probleem is al 2 weken bezig en ik krijg het zelf niet opgelost.

Deze topic is ook geplaatst op security.nl maar die rade me deze website aan dus moest je vragen hebben kan je mss daar even kijken om te kijken of daar al de vraag niet is beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Wanneer krijg je nou precies een freeze?

Na installatie van een anti-virus pakket of al eerder?

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
na installatie van een antivirus pakket. Maar sedert vandaag ook zonder antivirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 15:48
bevriest het beeld, of krijg je een blauw scherm met witte tekst? start de computer vanzelf opnieuw op? hoe heb je het geheugen getest? (memtest86+?) eerste stap is doorgaans alle apparatuur loshalen die niet nodig is (usb spul (anders dan toetsenbord/muis)), eventuele uitbreidingskaarten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het vermoeden dat er iets aan het overlijden is.
Geef eens de complete specificaties van het systeem, inclusief merk voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wanneer loopt hij nu precies vast, als in op welk moment? Bij het opstarten, of na een tijdje gebruik? Heeft het Windows logboek nog iets te melden over de crashes?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is misschien wat slordig maar het is gekopierd van de fabrikant website.

Processor INTEL® CoreTM 2 Quad Processor Q8200, 2,33 GHz with 4MB L2-Cache
Motherboard PEGATRON® by ASUS® IPN73-BA (Targa Edition), Micro-ATX, Nvidia® chipset nForce 630i /GeForce 7100
Memory 3.072 MByte DDR2-RAM 800, upgradeable up to 4 GByte DDR II-RAM
Graphics PEGATRON® by ASUS® Nvidia Geforce™ 9500GS with 512 MB DDR2-RAM
Direct X10, Double Monitoring, PCI Express, 1x DVI-I with HDCP-Support, 1x HDMI, 1x VGA
TV card PEGATRON® by ASUS® TV tuner card with DVB-S, DVB-T and analogue TV tuner
Audio 8 channel Intel® High Definition Audio
Harddisk 640 GByte SAMSUNG® SpinPoint F1, 7200 r.p.m., 16MB cache, SATA port
Optical drive LG® GH22LS30 Multinorm Dual/Double Layer DVD/CD writer with Lightscribe™ technology, SATA port
Write: 22x DVD+R (CAV), 22x DVD-R (CAV), 6x DVD-RW (CLV), 8x DVD+RW (ZCLV), 16x DVD+R Double Layer (CAV), 12x DVD-R Dual Layer (PCAV), 12x DVD-RAM (PCAV), 48x SD-R (ZCLV), 32x CD-RW (ZCLV)
Read: DVD-R 16x, DVD-RW 12x, DVD-DL 12x, DVD-ROM 16 x SL/12 x DL max., DVD-RAM 12x, DVD-Video (CSS) 6x max. (Single/Dual Layer), DVD+R 16x, DVD+RW 12x, DVD+DL 12x, CD-R/RW/ROM 48x max., CD-DA (DAE) 40x max.
Card reader 6 in 1 card reader for max. 23 different media types, reads and writes CompactFlash® I and II, Sony Memory Stick®, Sony Memory Stick Pro®, SD Card™, Smart Media™, IBM/Hitachi Microdrive and Multi-MediaCard
Communication/LAN 10/100/1000 Mbit Ethernet, USB Wireless LAN N Stick downwards compatible to WIFI-Standard and IEEE 802.11g
Interfaces front 6 in 1 card reader, 2x USB 2.0, 1x headset, 1x microphone
Interfaces rear 2 x PS/2 , 4 x USB 2.0, 1 x RJ45 (Gigabit LAN), 4 x Audio-Out (8-channel), 1 x Line-In, 1 x Microphone, 1 x DVI-I, 1 x HDMI, 1 x VGA, 1 x Video-In (S-Video), 1 x Audio-In, 1 x DVB-S, 1 x DVB-T and analogue tv antenna
Keyboard Chicony PS/2 keyboard
Mouse USB optical scroll mouse
Power supply 350 W AC adapter with on-/off switch
Scope of delivery • USB optical scroll mouse
• Chicony PS2 keyboard
• Remote control incl. batteries
• USB receiver for remote control
• WLAN Draft N USB stick
• Manual

Nu heb ik ondertussen ook al update's gedaan van vista en na het starten van vista stopt hij ook met werken dus terug freeze. niet echt een crash maar hij reageerd niet meer de HD stopt met werken en ik kan niks meer doen. Ondertussen heb ik terug een memory test gedaan met MemTest en nu krijg ik errors van Out of memory. Maar de HD test blijft lukt altijd tot 100% en geeft ook aan dat er niets aan de hand is.

Er is geen log file van mijn probleem heb het al meermaals bekeken maar alles is normaal geen errors niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Gebruik je memtest86+ (let op, Memtest86PLUS) gestart vanaf floppy/CD?

Die voeding ziet er beroerd uit, die vertrouw ik ook niet helemaal. Eens doormeten is geen slecht idee.

Het zou wel netter zijn voortaan meer aandacht aan je post te besteden. Je maakt een vrij sumiere startpost, verwijst naar een andere site voor als we vragen hebben en pleurt maar gewoon even een copy-paste van niet-opgemaakte tekst hier. Een probleem oplossen moet van twee kanten komen!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 19:46
Als je errors krijgt met je geheugen betekent dat er iets mis is natuurlijk.

Ik zou als ik jou was eens proberen om je DDR geheugen te vervangen voor nieuwe geheugen en dan kijken als het probleem is opgelost. Zo niet dan is het hoogstwaarschijnlijk de moederbord.

@LiquidT_NL, deze meneer heeft zoals je kunt merken niet genoeg kennis van computers, verwacht dan geen Tweaker niveau.

[ Voor 18% gewijzigd door V-rg op 01-10-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@linkkrw ik ken er wel iets van maar ik ben nooit in aanvaring geweest met deze situatie. Je kan ook van mij niet verwachten dat ik alle hardware nog ken na 5 jaar.

Het volgende dat ik ga proberen is xp installeren en eens zien wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
linkkrw schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:11:
Als je errors krijgt met je geheugen betekent dat er iets mis is natuurlijk.

Ik zou als ik jou was eens proberen om je DDR geheugen te vervangen voor nieuwe geheugen en dan kijken als het probleem is opgelost. Zo niet dan is het hoogstwaarschijnlijk de moederbord.

@LiquidT_NL, deze meneer heeft zoals je kunt merken niet genoeg kennis van computers, verwacht dan geen Tweaker niveau.
Nee, hij heeft het over partities,chkdsk, heeft het geheugen zonder problemen kunnen testen e.d., dan moet dit geen probleem zijn toch :) Zelfs als totale leek kan je wel een post structureren toch?

Maar goed, ik zou er aan willen toevoegen om het even te testen met ander DDR geheugen en niet meteen nieuwe aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
getest met andere ddr geheugen nog altijd hetzelfde :( ik vrees dat de desktop met pensioen mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

ik verdenk dat het een softwarematig conflict is, of iets te maken heeft met de hardeschijf.
want het kwam na het installeren van een virusscanner, deze programma's zijn redelijk intensief op je hardeschijf. en virusscanners willen wel eens conflicten veroorzaken met andere software programma's.

welke antivirus is het?

sidenote:
2 gig ram geheugen met 2.33 ghz
leuk geheugen :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik toch zomaar het idee dat je toch eens even een andere voeding moet proberen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ondertussen alles geprobeerd:

* andere voeding
* andere ddr

* aan de hd kan ik ni aan spijtig ni aan (dus het zal daar wel aan liegen)

en het blijft freezen.

Om op de vraag van fodox te beantwoorden ik gebruik trend micro titanium maximum security. maar heb ook al andere antivirus programma's geprobeerd zoals een free avast of avg free maar hij blijft freezen. Nu zelfs zonder scanner. Ik denk dat het tijd is voor vervanging.

toch bedankt voor jullie tijd.
Lorre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Dan vermoed ik dat in je moederbord het een en ander aan de hand is.
Lees je temp eens uit via je bios. Ik denk namelijk dat je moederbord begint met overlijden.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze titel zegt niet zoveel... een titel op GoT hoort informatief te zijn. Dat helpt met mensen aantrekken die iets specifieks weten over je situatie.

Titelfix: "freeze" -> "Asus IPN73-BA vastlopers na installeren virusscanners"

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de snelle reacties.

Maar het heeft niet mogen baten. De computer heeft zijn ziel gegeven.
Pagina: 1