W2008 server + Sabnzbd + Sickbeard + XBMC = 0kb bestand?

Pagina: 1
Acties:

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
Na maanden lang zelf aan het zoeken te zijn geweest de hoop gevestigd op jullie.

Mijn setup is als volgt:

Server:
HP micro server N36 met windows 2008 server met daarop draaiend Sabnzbd en Sickbeard.
Sickbeard zoekt series, gooit ze door naar Sabnzbd die ze download en weer terug gooit naar Sickbeard.
Sickbeard doet post processing, zet ze in de juiste map en stuurt de clients een library update commando.

Clients:
2x ATV2 met XBMC en Firecore mediaplayer

Het probleem:
Sinds een tijd heb ik steeds vaker (op het moment zelf 50% van de downloads) dat een aflevering vastloopt op een willekeurig moment en vervolgens eruit klapt. Als ik dan terug naar de betreffende aflevering blader, geeft hij aan dat het een ongeldig bestand is en het bestand niet kan vinden. Vervolgens geeft hij ook aan dat het bestand 0kb groot is. Dit gebeurd onder XBMC EN onder Firecore. Het bestand was voor die tijd wel gewoon zichtbaar onder normale grote (1200mb ofzo). Als ik vervolgens remote inlog op de server en kijk naar het bestand, is het wel gewoon 1200mb groot, maar als ik hem dan probeer te kopieren krijg ik wel een foutmelding nadat hij 30 minuten is blijven hangen.
Mijn conclusie: mijn bestand is dus wel beschadigd op 1 of andere manier?

Ik kom er niet uit wat de aard en oplossing van het probleem is..
Is het Sickbeard? is het Sabnzbd? Is het een vaag SMB / ATV probleem?

Iemand enig idee waar ik de oplossing zou kunnen zoeken?

dank,
PM

Laten we lekker link gaan doen...

Verwijderd

Begin eens bij het begin en vertel of je
- je systeem op stabiliteit hebt gecontroleerd met memtest86+
- je hardeschijf op problemen hebt gecontroleerd door de SMART te bestuderen
- je filesystem op schade hebt gecontroleerd.

Een overzicht van je systeemconfiguratie is ook niet verkeerd. Natuurlijk hoort dergelijke info al gelijk in je startpost te staan; iets voor volgende keer. ;)

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
- je systeem op stabiliteit hebt gecontroleerd met memtest86+
- je hardeschijf op problemen hebt gecontroleerd door de SMART te bestuderen

Dit zijn 2 dingen die ik niet ken, dus die zal ik direct googlen en doen.

mijn system is een HP N36 microserver met de volgende specs:
1,3ghz atom
2x 2gb DDR2
1x 160gb systeem schijf
3x 1TB in JBOD als media schijf

Laten we lekker link gaan doen...

Verwijderd

Memtest86 (er zijn er twee, normale en de 'plus' fork) is om je geheugen te testen; dat moet je eigenlijk altijd doen als je 'vage problemen' krijgt; instabiliteit kan heel gemakkelijk door RAM errors komen. Dat komt vrij vaak voor. Dus pas als je weet dat je computer (CPU, chipset, RAM) fundamenteel stabiel is, kun je door met zoeken.

SMART is een logboek voor hardeschijven die zaken als kabelfouten en bad sectors bijhouden. Je kunt met HDtune (health tab) of CrystalDiskInfo de SMART info uitlezen. Vertrouw nooit de interpretatie van het programma zelf; die geeft aan HEALTH OK als je schijf op sterven ligt en WARNING of CAUTION!!!!! als er niets aan de hand is; precies het tegenovergestelde dus. Je zult dus zelf de gegevens moeten interpreteren, en dat kun je het beste doen door een screenshot van CDI of HDtune hier te plaatsen.