[MacBook] Upgraden naar Mountain Lion?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417694

Topicstarter
Beste allemaal,

Mijn MacBook is inmiddels 4 jaar oud en het betreft de MacBook in de aluminium versie. Momenteel draait hier Snow Leopard op, maar ik merk dat ik nu sommige gewenste apps niet kan installeren omdat die alleen vanaf Lion draaien.

Nu ben ik een beetje een leek met dit soort dingen (:+), maar is het een optie om te upgraden naar de laatste softwareversie? Dat apparaat loopt nu nog altijd als een zonnetje en ik weet niet of de boel trager wordt als ik het laatste OS installeer.

Kan iemand hier een zinnig antwoord op geven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
een bezoekje aan de apple support page geeft de volgende info:

General Requirements

OS X v10.6.8 or later
2GB of memory
8GB of available space
Some features require an Apple ID; terms apply.
Some features require a compatible Internet service provider; fees may apply.

Supported Models

iMac (Mid 2007 or newer)
MacBook (Late 2008 Aluminum, or Early 2009 or newer)
MacBook Pro (Mid/Late 2007 or newer)
Xserve (Early 2009)
MacBook Air (Late 2008 or newer)
Mac mini (Early 2009 or newer)
Mac Pro (Early 2008 or newer)

Zoals je kan zien wordt de Late 2008 Aluminum MacBook ook ondersteund.
Hardware technisch zit je dus goed. Of het ook net zo soepel zal draaien als op een 2012 Macbook Pro is even de vraag. Waarschijnlijk niet zo snappy, maar alsnog goed werkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hansie_P schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:04:
Of het ook net zo soepel zal draaien als op een 2012 Macbook Pro is even de vraag. Waarschijnlijk niet zo snappy, maar alsnog goed werkbaar!
Dank voor je reactie en de link :)

Inderdaad wist ik dat het qua hardware wel zou kunnen, maar het soepel blijven draaien is waar ik aan twijfel ja :P Ik zou het zonde vinden als ik daarop (flink) moet inleveren als ik het eeeeeeigenlijk niet dringend nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Anoniem: 417694 schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:17:
[...]

Dank voor je reactie en de link :)

Inderdaad wist ik dat het qua hardware wel zou kunnen, maar het soepel blijven draaien is waar ik aan twijfel ja :P Ik zou het zonde vinden als ik daarop (flink) moet inleveren als ik het eeeeeeigenlijk niet dringend nodig heb.
wat voor hardware heb je er inzitten dan?
heb het hier zelf draaien op een macbook 2010 met een c2d 2.4 geforce 320m 4gig en een crucial m4 ssd en dat draait super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
harryslinger schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:29:
[...]

wat voor hardware heb je er inzitten dan?
heb het hier zelf draaien op een macbook 2010 met een c2d 2.4 geforce 320m 4gig en een crucial m4 ssd en dat draait super
Gewoon standaard voor destijds:

Intel Core 2 Duo 2 Ghz, NVIDIA GeForce 9400M, en een Toshiba harde schijf van 160 GB. Draait nu ook super :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karim015
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
Ik heb ook de eerste mb aluminium uit 2008. ML draait super. Heb er wel 8gb in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
karim015 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:25:
Ik heb ook de eerste mb aluminium uit 2008. ML draait super. Heb er wel 8gb in zitten
Hmja, dat is bij mij dus 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb de Macbook Pro late 2008, praktisch hetzelfde, cpu is een tikje sneller. Mountain Lion draait hier vlotter dan Lion en met een SSD is het helemaal top :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 11:43
ik zou er op z'n minst 4gb van maken. kost ook echt helemaal niks meer.
Verder zou ik ook een SSD overwegen (crucial m4, samsung 830) en dan vliegt je macbook weer :)
Ik heb een mid 2009 model, maar die kan nu door meer mem en ssd nog wel wat jaartjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus als ik er 2GB extra bij zou plaatsen zou het goed te doen zijn? 4GB is het maximum volgens mij. SSD en zo is natuurlijk erg leuk, maar ik voel er niet zo heel veel voor om nog een paar honderd euro aan een vier jaar oude machine te gaan besteden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 11:43
Anoniem: 417694 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:19:
Dus als ik er 2GB extra bij zou plaatsen zou het goed te doen zijn? 4GB is het maximum volgens mij. SSD en zo is natuurlijk erg leuk, maar ik voel er niet zo heel veel voor om nog een paar honderd euro aan een vier jaar oude machine te gaan besteden :P
ik vermoed dat er nu 2x1 inzit, dus je zal 2x2=4gb bij moeten kopen.
als je aan 128gb genoeg zou hebben ben je voor iets meer dan 100euro klaar en geloof me, je zou niet verwachten dat je macbook nog zo snel zou kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268181

die ssd kan je altijd erna weer uithalen en in je nieuwe mac steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:03
Ik had de 2.4 van die lijn en daar draaide ML prima op. Hij was juist veel sneller dan Lion geworden. Wel merkte je dat er een aantal slimmigheidjes waren ingebouwd om het sneller te laten zijn. Zoals scrollen in Safari. Dat gaat dan opeens heel hard en ongecontroleerd. Ditzelfde heb ik trouwens op mijn iMac, ook al een oudje inmiddels, maar niet op mijn nieuwe MacBook. Hier is wel goed aan te wennen.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Pagina: 1